Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
O προαστιακός απλώνει δίκτυα
EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

O προαστιακός απλώνει δίκτυα

  • A-
  • A+

Δεκατρία χρόνια μετά τη λειτουργία του, ο προαστιακός της Αττικής ετοιμάζεται να ενταχθεί στις συγκοινωνίες του δυτικού λεκανοπεδίου και να «κουμπώσει» με το υπόλοιπο αστικό δίκτυο μεταφορών.

Ως τον Οκτώβριο προβλέπεται να πυκνώσουν τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα-Χαλκίδα, που σήμερα εκτελούνται κάθε δύο ώρες. Η λύση για την εξασφάλιση προσωπικού και δικτύου αποδείχθηκε πιο απλή και από το... αυγό του Κολόμβου.

Σήμερα για σημαντικά χρονικά διαστήματα η σιδηροδρομική γραμμή χρησιμοποιείται για τα εμπορευματικά δρομολόγια, που διαθέτουν πολλά βαγόνια και κινούνται με χαμηλές ταχύτητες.

Διατρέχουν ένα μεγάλο μέρος της πρωτεύουσας και φτάνουν ώς τον σταθμό του Ρέντη για να εξυπηρετήσουν λίγους πελάτες. Στη συνέχεια ακολουθούν αντίστροφη πορεία για να καταλήξουν στο Θριάσιο, όπου είναι η εμπορευματική βάση του ΟΣΕ!

Ως το τέλος Σεπτεμβρίου, με βάση την απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών, όλα τα εμπορευματικά τρένα θα σταματούν στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), από όπου θα κατευθύνονται στον Ασπρόπυργο.

Θα πηγαίνουν ώς τον σταθμό του Ρέντη μία ή δύο φορές την εβδομάδα. Με αυτό τον τρόπο θα ελευθερώσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο και, το σπουδαιότερο, θα αποδεσμεύσουν περίπου πέντε μηχανοδηγούς την ημέρα, οι οποίοι θα διατεθούν για την πύκνωση των επιβατικών γραμμών.

Το σημαντικότερο βήμα θα γίνει στο τέλος του χρόνου, οπότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση του δικτύου από τον σταθμό Λαρίσης ώς τον Πειραιά, που σήμερα εξυπηρετείται από ντιζελοκίνητα τρένα.

Η ηλεκτροκίνηση θα αυξήσει τις ταχύτητες των τρένων και κυρίως θα μειώσει το κόστος καυσίμων αφού είναι επτά φορές φθηνότερη σε σχέση με τη χρήση πετρελαίου!

Εργα στη Νερατζιώτισσα

Ως τον Δεκέμβριο θα επανέλθει το δρομολόγιο Κιάτο-Αεροδρόμιο, που έχει διακοπεί λόγω έργων που εκτελούνται πριν από τον σταθμό της Νερατζιώτισσας.

Οι επιβάτες ταλαιπωρούνται γιατί πρέπει να πάνε στον σταθμό Κάτω Αχαρνών για να πάρουν το τρένο προς το «Ελ. Βενιζέλος». Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να λειτουργήσει λεωφορειακή γραμμή που θα συνδέει τα Ανω Λιόσια με τον σταθμό Δουκ. Πλακεντίας.

Μέσα στον Σεπτέμβριο αναμένεται να δημοπρατηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ το μεγάλο έργο της υπογειοποίησης της γραμμής στην πυκνοκατοικημένη περιοχή των Σεπολίων, όπου το τρένο συναντά ισόπεδες διαβάσεις και αυτό είναι η αιτία για τα συχνά ατυχήματα. Τα έργα αφορούν τμήμα 3,1 χλμ., από τα οποία το 1,3 χλμ. θα κατασκευαστεί σε σήραγγα.

Θα διαρκέσουν 48 μήνες και θα προχωρήσουν σε δύο φάσεις γιατί θα κατασκευαστούν ανάμεσα στον κεντρικό αγωγό της ΕΥΔΑΠ και τη σήραγγα του μετρό.

Με ακρίβεια... χειρουργείου θα προηγηθούν οι δύο υπόγειες γραμμές και, μόλις τεθούν σε λειτουργία, θα ακολουθήσουν οι άλλες δύο ώστε να μη διαταραχθούν τα δρομολόγια του προαστιακού και της βασικής γραμμής Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλάζει ριζικά ο προαστιακός
Στο τελικό στάδιο βρίσκεται το «λίφτινγκ» στον σταθμό Λαρίσης που αφορά τις αποβάθρες και τους άλλους χώρους. Η νέα εικόνα είναι μια ευχάριστη έκπληξη για όσους ταξιδεύουν με τον σιδηρόδρομο, αλλά η...
Αλλάζει ριζικά ο προαστιακός
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
Αρχές Αυγούστου ο μετροπόντικας «Ιππόδαμος» θα φτάσει στο ιστορικό κτίριο του Ηλεκτρικού στον Πειραιά για να συνεχίσει χωρίς «στάση» για τον τελικό προορισμό του, στο Δημοτικό Θέατρο. Αρχές του 2019 θα...
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
Νέο τοπίο από το φθινόπωρο στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας υπόσχεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ● Αγώνας δρόμου γίνεται για να παραδοθεί στο τέλος του καλοκαιριού το τελευταίο τμήμα από το...
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ηλεκτροκινούμενη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται τέλη Φεβρουαρίου
Μέσα στον Φεβρουάριο, με... δόσεις και μικρή απόκλιση από το τελευταίο χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα της ηλεκτροκινούμενης γραμμής...
Η ηλεκτροκινούμενη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται τέλη Φεβρουαρίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην τελική ευθεία η επέκταση του τραμ στον Πειραιά
​Τριπλή, αλλά η τελευταία, δόση ταλαιπωρίας περιμένει το επόμενο τετράμηνο τους κατοίκους του Πειραιά, καθώς μπαίνει στην τελική ευθεία η κατασκευή των γραμμών του τραμ. Εως τα τέλη Σεπτεμβρίου θα εφαρμόζονται...
Στην τελική ευθεία η επέκταση του τραμ στον Πειραιά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας