Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ξανανοίγει η ψαλίδα του θανάτου
EUROKINISSI / ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Ξανανοίγει η ψαλίδα του θανάτου

  • A-
  • A+

Τραγική είναι η κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας με τα τροχαία δυστυχήματα, με τα στοιχεία της Ε.Ε. να είναι αδιάψευστος μάρτυρας μιας συνεχόμενης θυσίας στους ελληνικούς δρόμους.

Τα ευρωπαϊκά στοιχεία κάνουν λόγο για αύξηση των δεικτών θανάτων από τροχαία κατά 2% πέρυσι, ενώ η αυξητική τάση φαίνεται πως διατηρείται και τη χρονιά που διανύουμε. Την ίδια ώρα, ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ενωση φαίνεται να σημειώνει μείωση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, πέρυσι στην Ελλάδα έχασαν τη ζωή τους 75 άτομα ανά εκατομμύριο κατοίκων, έναντι 73 ατόμων το 2015.

Αντιστοίχως, ο μέσος όρος της Ευρώπης κατέγραψε βελτίωση, καθώς το 2016 σημειώθηκαν 50 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων, έναντι 51,5 το προηγούμενο έτος.

Το ανησυχητικό είναι πως όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που στη χώρα μας παρουσιαζόταν μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, ειδικά μετά το 2010, ωστόσο από πέρυσι τα δεδομένα φαίνεται πως αρχίζουν να αλλάζουν και πάλι προς το χειρότερο.

Τρεις ελληνικές περιφέρειες (Δυτική Ελλάδα, Νότιο Αιγαίο και Πελοπόννησος) βρίσκονται ανάμεσα στη λίστα με τις πρώτες δέκα περιφέρειες της Ε.Ε. όπου καταγράφονται οι περισσότεροι θάνατοι από τροχαία: ειδικότερα, στην πέμπτη θέση βρίσκεται η Δυτική Ελλάδα, στην έκτη το Νότιο Αιγαίο και στην όγδοη η Πελοπόννησος.

Η Κρήτη βρίσκεται στην 23η θέση της σχετικής λίστας των ευρωπαϊκών περιφερειών.

Θάνατος το καλοκαίρι

Σύμφωνα με έρευνα γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας, σε όλο τον κόσμο, τα τροχαία δυστυχήματα είναι η κύρια αιτία θανάτου μεταξύ των νεαρών οδηγών, με τα άτομα ηλικίας 18-24 ετών να έχουν το καλοκαίρι την υψηλότερη αναλογία θανάτων από οποιαδήποτε άλλη εποχή του χρόνου.

Η ριψοκίνδυνη συμπεριφορά θεωρείται κύριος παράγοντας σύμφωνα με τις στατιστικές, οι οποίες δείχνουν επίσης ότι μεταξύ 2004 και 2013, 62.000 νέοι σκοτώθηκαν σε τροχαία δυστυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ενωση.

Σύμφωνα με την αναφορά του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας, η κακή εκτίμηση του δρόμου, η επιρροή από ουσίες ή το στρες και η διάσπαση της προσοχής είναι από τις πιο συνηθισμένες αιτίες εμπλοκής των νεαρών οδηγών σε ατυχήματα.

Η αυτοκινητοβιομηχανία ανέθεσε τη διεξαγωγή έρευνας μεταξύ 6.500 νεαρών Ευρωπαίων για να κατανοήσει καλύτερα τη ριψοκίνδυνη οδηγική συμπεριφορά των νέων οδηγών.

Αυτή αποκαλύπτει ότι το 57% έχει υπερβεί τα όρια ταχύτητας, το 43% έχει στείλει SMS ενώ οδηγεί, το 36% έχει κάνει τηλεφωνήματα και έχει στείλει μηνύματα αυτόματης απάντησης, το 16% έχει οδηγήσει χωρίς να φορά ζώνη ασφαλείας, το 13% έχει οδηγήσει έπειτα από κατανάλωση αλκοόλ και το 11% έχει παρακολουθήσει βίντεο ή κάποιο τηλεοπτικό σόου στις φορητές συσκευές του.

Στα νησιά

Στην Ελλάδα το καλοκαίρι το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στα νησιά, εκεί όπου τα τροχαία βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Ζάκυνθος όπου, σύμφωνα με τις επίσημες εκτιμήσεις φορέων του νησιού, κυκλοφορούν περίπου 2.500 «γουρούνες» με τα περιστατικά τροχαίων να δοκιμάζουν τις αντοχές του νοσοκομείου του νησιού.

Τα ίδια και ίσως χειρότερα συμβαίνουν στη Σαντορίνη που συγκεντρώνει πλήθος τουριστών.

Χαρακτηριστική είναι η ανάρτηση στο facebook που έκανε πριν από λίγες μέρες η διοικήτρια του νοσοκομείου, Μαρία Μαυρικάκη:

«ΕΚΚΛΗΣΗ! Αυτή τη στιγμή στα Επείγοντα του νοσοκομείου νοσηλεύονται τραυματίες από τέσσερα τροχαία και το ασθενοφόρο κατευθύνεται στο Ακρωτήρι για να φέρει το πέμπτο! Οσους γιατρούς κι αν έχει το ΓΝΘ ποτέ δεν θα είναι αρκετοί αν δεν σταματήσει αυτός ο καθημερινός πόλεμος που γίνεται στους δρόμους της Σαντορίνης. Τα quad ("γουρούνες") πρωταγωνιστούν στα τροχαία. Παρακαλώ τους επαγγελματίες να τηρούν όλα τα προαπαιτούμενα για την ενοικίασή τους. Απευθύνω και δημόσια προσωπική έκκληση στις αρχές του νησιού να παρέμβουν, να αστυνομεύσουν, να τιμωρήσουν. Το προσωπικό του νοσοκομείου αντιμετωπίζει μέρα-νύχτα απανωτά βαριά περιστατικά και σώζει ανθρώπους. Οι λοιποί ασθενείς δείξτε υπομονή και στηρίξτε τους στο δύσκολο λειτούργημά τους, όπως πάντα κάνατε».

Λίγες μέρες αργότερα επανήλθε με νέα, ενδεικτική ανάρτηση:

«Στα Επείγοντα του νοσοκομείου από 18/8/2017 ώς 21/8/2017 προσήλθαν 501 περιστατικά. Από αυτά τα 115 αφορούσαν τροχαία και πτώσεις. Μόνο χτες το απόγευμα η ίδια μέτρησα στον δρόμο, σε μια διαδρομή 10 λεπτών, 43 αναβάτες χωρίς κράνος. Τα συμπεράσματα δικά σας».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εγκλήματα στην άσφαλτο
Συνεχίζεται η «γενοκτονία» στους δρόμους της Ελλάδας. Τρία σοβαρά τροχαία μέσα σε μία εβδομάδα και τέσσερα δυστυχήματα στον δρόμο από και προς το σχολείο τον Ιανουάριο ● 17 νεκροί τον Δεκέμβριο στην Αττική....
Εγκλήματα στην άσφαλτο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σοβαρό τροχαίο με μία νεκρή στη λεωφόρο Σουνίου
Τροχαίο δυστύχημα, στο οποίο μια ηλικιωμένη γυναίκα έχασε τη ζωή της, ενώ τραυματίστηκαν ακόμη δύο άτομα σημειώθηκε στη λεωφόρο Αθηνών–Σουνίου. Το ΙΧ στο οποίο επέβαινε η γυναίκα βγήκε από την πορεία του και...
Σοβαρό τροχαίο με μία νεκρή στη λεωφόρο Σουνίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το 3,5% του ΑΕΠ πληρώνουμε κάθε χρόνο για τα τροχαία
​Ανθρώπινη αλλά και οικονομική αιμορραγία προκαλούν τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα. Από τα επίσημα στοιχεία, την περίοδο 2000-2015, σε 245.404 συμβάντα άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο 22.374 άτομα,...
Το 3,5% του ΑΕΠ πληρώνουμε κάθε χρόνο για τα τροχαία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δύο νέοι νεκροί σε τροχαίο στην Ηλεία
Δύο νέοι άνθρωποι, ένας 30χρονος και μια 23χρονη, έχασαν τη ζωή τους τα ξημερώματα του Σαββάτου σε τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε στην παλιά εθνική οδό Πατρών-Πύργου, στο ύψος της Νέας Μανωλάδας στην Ηλεία....
Δύο νέοι νεκροί σε τροχαίο στην Ηλεία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ζητούν να γίνει κακούργημα η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου
Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα όπου το αδίκημα της εγκατάλειψης θύματος τροχαίου παραμένει ατιμώρητο. Οι οικογένειες των θυμάτων με επιστολή τους στον υπουργό Δικαιοσύνης και στον πρόεδρο της Βουλής ξεκινούν...
Ζητούν να γίνει κακούργημα η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το αλκοόλ και η ταχύτητα σκοτώνουν ανεμπόδιστα. Ως πότε;
Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων είναι η τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου, αφιερωμένη σε δολοφονημένους ανθρώπους και στους συγγενείς που τους στερήθηκαν επειδή κάποιοι θεωρούν οικόπεδό τους τους δρόμους. Η...
Το αλκοόλ και η ταχύτητα σκοτώνουν ανεμπόδιστα. Ως πότε;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας