Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ενας θάνατος «ανάξιος σχολιασμού»

Ο αδικοχαμένος Νίκος Χαλικιάς

ENIMEROSI.COM

Ενας θάνατος «ανάξιος σχολιασμού»

  • A-
  • A+

«Ο γιατρός στο αεροδρόμιο μαζί με το ΕΚΑΒ έφτασε 12 λεπτά μετά το περιστατικό. Αν είχε φτάσει στα πρώτα 4-5 λεπτά, πιθανώς η πορεία του ασθενούς να ήταν διαφορετική». Τα λόγια ανήκουν σε υπάλληλο του ΕΚΑΒ της Κέρκυρας.

O 44χρονος Νίκος Χαλικιάς εργαζόταν στο αεροδρόμιο της Fraport «Ιωάννης Καποδίστριας», στην εργολαβική εταιρεία Swissport, ως μάρσαλερ.

Ετσι ονομάζονται οι εργαζόμενοι στην πίστα του αεροδρομίου οι οποίοι επικοινωνούν οπτικά μέσω διαφόρων σημάτων με τους πιλότους των αεροσκαφών ώστε να τους κατευθύνουν, δουλεύοντας χειμώνα-καλοκαίρι εκτεθειμένοι σε δύσκολες καιρικές συνθήκες. Πέθανε ξαφνικά τα ξημερώματα της προηγούμενης Τρίτης στον χώρο της εργασίας του.

Ο θάνατός του οφείλεται σε παθολογικά αίτια, ανακοπή καρδιάς. Μπορεί το θλιβερό περιστατικό να μην κατατάσσεται ευθέως στα εργατικά ατυχήματα, ωστόσο φέρνει στην επιφάνεια μια καλά κρυμμένη αλήθεια: τις σκληρές συνθήκες εργασίας στις «ειδικές οικονομικές ζώνες» των περισσότερων ιδιωτικοποιημένων αεροδρομίων της χώρας.

Ενας γιατρός και αυτός αποσπασμένος

Στο αεροδρόμιο υπάρχει μόνο ένας γιατρός και αυτός αποσπασμένος από το Κέντρο Υγείας.

«Είναι δυνατόν ένα αεροδρόμιο που εξυπηρετεί 3 εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο να μην έχει σε μόνιμη βάση έναν γιατρό στο αεροδρόμιο; Συνεχώς βλέπουμε συναδέλφους δίπλα μας να παθαίνουν ηλίαση, να λιποθυμούν, να πέφτουν κάτω από την υπερκόπωση.

»Δεν υπάρχει aircondition στους περισσότερους χώρους του αεροδρομίου, συνεχώς είναι χαλασμένος ο κλιματισμός ειδικά στα λεωφορεία που μεταφέρουν τουρίστες, πολίτες και εργαζόμενους στα αεροσκάφη», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο Γιώργος Μαυρωνάς, πρόεδρος των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του αεροδρομίου της Κέρκυρας.

Ο 44χρονος Χαλικιάς είχε μόλις τελειώσει τη βάρδια του, ένιωσε έντονη δυσφορία και έχασε τις αισθήσεις του. Λίγη ώρα νωρίτερα είχε λιποθυμήσει μια άλλη καθαρίστρια μέσα σε ένα αεροσκάφος.

Ο καύσωνας ήταν αφόρητος καθώς στην πίστα αναπτύσσονται θερμοκρασίες που μπορεί να φτάσουν ακόμα και τους 45 βαθμούς Κελσίου.

Οι προσπάθειες των εργαζομένων αλλά και του γιατρού δεν έφτασαν ώστε να τον επαναφέρουν.

Μεταφέρθηκε με το ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο της Κέρκυρας όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Ενας θάνατος που σόκαρε τους εργαζόμενους αλλά δεν στάθηκε αρκετός ώστε να σπάσει την ομερτά που φαίνεται να υπάρχει.

«Οι περισσότεροι συνάδελφοί μας φοβούνται να μιλήσουν για όσα ζουν. Η Fraport για κάποιους ήρθε ως Μεσσίας και για άλλους ως διάολος. Ολοι πάντως ξέρουν πως υπάρχει ουρά ανέργων που περιμένει για μια δουλειά και διστάζουν να μιλήσουν δημοσίως», εξηγεί ο Μαυρωνάς.

«Επικρατούν συνθήκες βαρβαρότητας, ειδικά στους εργαζόμενους στις εταιρείες handling [σσ. επίγεια εξυπηρέτηση] του αεροδρομίου τα τελευταία χρόνια. Οι ευθύνες της Fraport είναι τεράστιες, αλλά το πρόβλημα προϋπήρχε της ιδιωτικοποίησης και οι εργαζόμενοι το καταγγέλλουμε εδώ και καιρό. Δεν μπορεί η Πολιτεία να επιτρέπει σε εργοδοτικά συμφέροντα να κάνουν ό,τι θέλουν στο αεροδρόμιο», λέει ο Γ. Μαυρωνάς, που υπογραμμίζει πως η Fraport δεν έχει κάνει τίποτα από όσα υποσχέθηκε για τον εξωραϊσμό της κατάστασης.

O ίδιος προσθέτει: «Η εταιρεία επικαλείται ότι ανέλαβε τη διαχείριση στις αρχές Απριλίου και λόγω της τουριστικής σεζόν δεν μπορούσε να προβεί σε αλλαγές. Ομως η αλήθεια είναι πως είχε συμφωνήσει από τον προηγούμενο Νοέμβρη και πως μέχρι τον επόμενο Οκτώβρη, που λένε ότι θα ξεκινήσουν κάποια έργα, θα έχει ήδη εξοικονομήσει πολλές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ».

Συνθήκες «ασφυξίας» όμως επικρατούν και στο αεροδρόμιο της Ρόδου «Διαγόρας» (επίσης της Fraport) όπου μέσα στον Ιούλιο δεν λειτουργούσαν και εκεί τα κλιματιστικά στις αίθουσες αναμονής και παραλαβής αποσκευών.

Ανάλογες συνθήκες εργασίας είχε αποκαλύψει η «Εφ.Συν» τον περασμένο Νοέμβριο (24.11.2016, «Εργαζόμενοι με ημερομηνία λήξης - Εργολαβικοί στο «Ελ. Βενιζέλος») στην εταιρεία Goldair στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».

«Αφωνο» και το Εργατικό Κέντρο

Τέσσερις μέρες μετά τον θάνατο του εργαζόμενου της Swissport στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας, ούτε μία ανακοίνωση δεν έχει υπάρξει τόσο από τη Fraport όσο και από το Εργατικό Κέντρο της Κέρκυρας.

Οσο για την εταιρεία Swissport, ο υπεύθυνος επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων δήλωσε στην εφημερίδα «Η Κέρκυρα σήμερα»: «Δεν θεωρούμε το γεγονός άξιο να το σχολιάσουμε».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι εργαζόμενοι απαντούν με απεργίες για την επισφάλεια και την πώληση των ΕΛΠΕ
Τα σωματεία του ομίλου που εκπροσωπούν τους εργαζόμενους διεκδικούν την ακύρωση της πώλησης του ποσοστού που κατέχει το Δημόσιο και τη διατήρηση της άσκησης του μάνατζμεντ του ομίλου ΕΛΠΕ, τη διαφύλαξη του...
Οι εργαζόμενοι απαντούν με απεργίες για την επισφάλεια και την πώληση των ΕΛΠΕ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι μεγάλοι χαμένοι από τις εξορύξεις υδρογονανθράκων
Οικονομοτεχνική μελέτη που παρουσίασε το WWF Ελλάς με τίτλο «Το πραγματικό κόστος του πετρελαίου» προειδοποιεί για σοβαρές επιπτώσεις στον τουρισμό και την αλιεία των περιοχών όπου έχουν ξεκινήσει έρευνες για...
Οι μεγάλοι χαμένοι από τις εξορύξεις υδρογονανθράκων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μόλις 30, με δύο παιδιά...
Η συμβασιούχος Ανδριάννα Σταματοπούλου, 30 ετών, μητέρα δύο παιδιών, πήγε χθες τα ξημερώματα στη δουλειά της στην καθαριότητα στην περιοχή Συκιά του Κατάκολου στον Δήμο Πύργου και δεν γύρισε ποτέ. Το...
Μόλις 30, με δύο παιδιά...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Επιθεώρηση Εργασίας στέλνει στον εισαγγελέα τον Δήμο Αθηναίων
Στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών έστειλε το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας τη σωρεία των παραβάσεων της νομοθεσίας για την υγεία και την ασφάλεια των εργατών καθαριότητας που διαπίστωσε στον πρώτο δήμο της...
Η Επιθεώρηση Εργασίας στέλνει στον εισαγγελέα τον Δήμο Αθηναίων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νεκρός 29χρονος διανομέας σε καφέ
Ακόμα ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του εν ώρα εργασίας. Αυτή τη φορά, θύμα ένας 29χρονος διανομέας που εργαζόταν σε γνωστή αλυσίδα καφέ της Λάρισας. Την ώρα που ο Γιώργος Κατσαμπέλας επέστρεφε στο κατάστημα De...
Νεκρός 29χρονος διανομέας σε καφέ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλαγές στο ωράριο και τις εφημερίες των γιατρών
Σχέδιο νόμου που αλλάζει τα δεδομένα για το ωράριο και τις εφημερίες των γιατρών του ΕΣΥ ετοιμάζεται να φέρει σε διαβούλευση το υπουργείο Υγείας, μετά την καταδικαστική απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής...
Αλλαγές στο ωράριο και τις εφημερίες των γιατρών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας