Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Με ΑΜΚΑ και ταυτότητα η έκδοση προσωποποιημένης κάρτας ηλεκτρονικού εισιτηρίου

Για την έκδοση προσωποποιημένης έξυπνης κάρτας ο επιβάτης πρέπει να έχει επίσημο έγγραφο που προσδιορίζει τον ΑΜΚΑ του και αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο

EUROKINISSI / ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Με ΑΜΚΑ και ταυτότητα η έκδοση προσωποποιημένης κάρτας ηλεκτρονικού εισιτηρίου

  • A-
  • A+

Το πράσινο φως για τη διάθεση προσωποποιημένων καρτών του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έδωσε τελικά η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, με την υπ’ αριθμόν 4/2017 γνωμοδότησή της.

Για να γίνει αυτό χρειάστηκε μια συμπληρωματική γνωστοποίηση του ΟΑΣΑ και στη συνέχεια, αφότου η Αρχή εξέτασε το σύνολο των προϋποθέσεων που πρέπει να πληρούνται, ώστε η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων, στο πλαίσιο του «Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου», να είναι σύμφωνη με το ισχύον νομικό πλαίσιο, εξέδωσε θετική απόφαση, στην οποία προσδιορίζονται οι σχετικές προϋποθέσεις.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Ιωάννης Σκουμπούρης σχολίασε για το θέμα πως «η θετική γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα επιτρέπει στον οργανισμό την πλήρη ανάπτυξη της προϊοντικής βάσης του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου, το οποίο τυγχάνει ολοένα και μεγαλύτερης αποδοχής. Πάγια πολιτική και δέσμευση του ΟΑΣΑ αποτελεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων, τόσο ως αξία καθεαυτή όσο και σύμφωνα με τις κατευθύνσεις που δίδονται από την Αρχή».

Την ίδια ώρα έγιναν γνωστές οι προϋποθέσεις έκδοσης προσωποποιημένης κάρτας μεταφορών από το Τερματικό Εκδοσης Καρτών (ΤΕΚ). Εκεί απαιτείται o επιβάτης να προσκομίσει:

• επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον αριθμό ΑΜΚΑ,

• την αστυνομική του ταυτότητα ή εναλλακτικά, για μη Ελληνες υπηκόους, απαιτείται διαβατήριο.

• έγγραφο απόδειξης του δικαιώματος μετακίνησης εφόσον ανήκει σε ειδική κατηγορία.

Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ, το όνομα, το επώνυμο, καθώς και τον μήνα και έτος γέννησης και την ειδική κατηγορία, εφόσον υπάρχει. Στη συνέχεια προχωρά σε επιβεβαίωση της ταυτότητας του επιβάτη, ο οποίος εισάγει τον κωδικό ασφαλείας.

Τέλος, ο εκδότης προχωρά σε λήψη φωτογραφίας του επιβάτη (μέσω της φωτογραφικής μηχανής που διαθέτει το ΤΕΚ ή μέσω σάρωσης προεκτυπωμένης φωτογραφίας) και εκδίδει την έξυπνη κάρτα. Κατά τη διαδικασία έκδοσης της κάρτας, το σύστημα παράγει και αποθηκεύει στη βάση δεδομένων το hashed value που προκύπτει από τον συνδυασμό ΑΜΚΑ (ή αριθμού διαβατηρίου) και κωδικού, καθώς και τον μήνα και έτος γέννησης.

Σε περίπτωση έκδοσης κάρτας ειδικής κατηγορίας αποθηκεύονται σε ξεχωριστό αρχείο δεδομένων ο αριθμός ΑΜΚΑ και η ημερομηνία λήξης του δικαιώματος μόνο.

Αντικατάσταση

Σε περίπτωση απώλειας προσωποποιημένης έξυπνης κάρτας, ο κάτοχος οφείλει να προσκομίσει στο εκδοτήριο ένα επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον ΑΜΚΑ του, καθώς και την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο.

Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ (ή τον αριθμό διαβατηρίου) και ζητά από τον επιβάτη να εισαγάγει τον κωδικό. Η εφαρμογή συνδυάζει τα δύο αυτά στοιχεία και παράγει ένα hashed value.

Στη περίπτωση ταύτισης με αποθηκευμένο στη βάση δεδομένων hashed value που συσχετίζεται με ενεργή έξυπνη κάρτα, ο εκδότης έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε έκδοση νέας κάρτας, με ταυτόχρονη μεταφορά του υπολοίπου και ακύρωση (blacklisting) της παλαιάς.

Κανένα επιπλέον στοιχείο του επιβάτη δεν απαιτείται και δεν αποθηκεύεται κατά τη διαδικασία αυτή.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποδεικνύεται τονωτική ένεση για το ταμείο των δημόσιων συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Τα έσοδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) τον πρώτο μήνα της νέας χρονιάς παρουσίασαν...
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξετάζεται μείωση στο εισιτήριο λεωφορείων
​Σε επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών προχωρά η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Μεταφορών. Υπό μελέτη βρίσκεται και η μείωση της τιμής τουλάχιστον για τα λεωφορεία και...
Εξετάζεται μείωση στο εισιτήριο λεωφορείων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επίσημη «πρεμιέρα» τον Ιούνιο
Τον Ιούνιο προβλέπεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Αύριο γίνονται εργασίες σε δύο τελευταίους σταθμούς του μετρό, στον Αγιο Ιωάννη και τον...
Επίσημη «πρεμιέρα» τον Ιούνιο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Δωράκι» για τους επιβάτες λεωφορείων
Εμμεση μείωση στις τιμές των απλών εισιτηρίων των 1,40 ευρώ, που κατά κανόνα χρησιμοποιούν οι περιστασιακοί επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, ετοιμάζονται να εξαγγείλουν το αρμόδιο υπουργείο...
«Δωράκι» για τους επιβάτες λεωφορείων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
Αρχές Αυγούστου ο μετροπόντικας «Ιππόδαμος» θα φτάσει στο ιστορικό κτίριο του Ηλεκτρικού στον Πειραιά για να συνεχίσει χωρίς «στάση» για τον τελικό προορισμό του, στο Δημοτικό Θέατρο. Αρχές του 2019 θα...
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας