Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επιβάτες με δικαιώματα

Με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Ναυτιλίας και η οποία υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία διευρύνονται τα δικαιώματα των επιβατών των πλοίων της ακτοπλοΐας

EUROKINISSI / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Επιβάτες με δικαιώματα

  • A-
  • A+

Διευρύνονται τα δικαιώματα των επιβατών των πλοίων της ακτοπλοΐας ύστερα από τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Ναυτιλίας με την οποία εναρμονίζεται η ελληνική νομοθεσία με τον σχετικό ευρωπαϊκό κανονισμό.

Οι τροποποιήσεις ήταν επιβεβλημένες, καθώς εντάσσονται στο πλαίσιο των παρατηρήσεων της αρμόδιας υπηρεσίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG MOVE) 1177/2010 για τα δικαιώματα των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές.

Σημειώνεται ότι οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είχαν διαπιστώσει ότι ο νόμος 3709 που ψηφίστηκε επί Ν.Δ. το 2008 και με τον οποίο καθιερώθηκε θεσμικό πλαίσιο για την προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές εσωτερικών, εφαρμόζει κατά τρόπο «πλημμελή ή επιλεκτικό» διατάξεις του ευρωπαϊκού κανονισμού 1177/2010.

Ενημέρωσαν γι’ αυτό τις ελληνικές αρμόδιες υπηρεσίες, αλλά η ελληνική νομοθεσία δεν άλλαξε. Στις 13/7/2017 στάλθηκε «αιτιολογημένη γνώμη» από την Ε.Ε. προς την Ελλάδα με την οποία ζητούνταν η άμεση υιοθέτηση των τροποποιήσεων του νόμου 3709 προκειμένου να αποφευχθεί η παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Τα κόμματα

Εντύπωση ωστόσο προκάλεσε το γεγονός ότι η συγκεκριμένη διάταξη που είναι θετική για τους επιβάτες, καταψηφίστηκε από τη Ν.Δ. και το Ποτάμι όπως και από το ΚΚΕ, «παρών» ψήφισαν η Δημοκρατική Συμπαράταξη και η Χρυσή Αυγή και υπερψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ, οι Ανεξάρτητοι Ελληνες και η Ενωση Κεντρώων.

Σύμφωνα με τη ρύθμιση, εάν η καθυστέρηση του δρομολογίου είναι περισσότερο από 90 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, «λόγω βλάβης ή ζημιάς του πλοίου ή για λόγους που ανάγονται στην υπαιτιότητα του μεταφορέα» οι ακτοπλοϊκές εταιρείες υποχρεώνονται να προσφέρουν γεύματα και να εξασφαλίζουν τη μετακίνηση του επιβάτη μέχρι να φτάσει στον τελικό του προορισμό, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στους επιβάτες να ζητήσουν το αντίτιμο του εισιτηρίου.

Τα ίδια δικαιώματα έχουν οι επιβάτες αν ο απόπλους απαγορευθεί «λόγω καιρικών συνθηκών οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο την ασφαλή λειτουργία του πλοίου».

Σημειώνεται ότι στον νόμο 3709/2008 είχε εξαιρεθεί ρητά οποιαδήποτε «παροχή-απαίτηση προς τον επιβάτη σε περίπτωση καθυστέρησης ή ματαίωσης ή διακοπής ή τροποποίησης δρομολογίου που οφείλεται σε λόγους δημόσιας τάξης ή ασφάλειας, ιδίως λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών».

«Εξέχουσας σημασίας» χαρακτήρισε ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός μιλώντας στη Βουλή την τροπολογία, τονίζοντας ότι με αυτήν εναρμονίζεται η εθνική νομοθεσία με τον ευρωπαϊκό κανονισμό 1177/2010 και εξήγησε τις αλλαγές που ορίζονται με τη συγκεκριμένη ρύθμιση.

Σημαντικό είναι το γεγονός και πρέπει να προβληματίσει τους αρμοδίους ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβάλλει να λαμβάνεται μέριμνα για περιπτώσεις απαγόρευσης απόπλου λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Υπενθυμίζεται ωστόσο ότι το «απαγορευτικό απόπλου» που καθιερώθηκε στην Ελλάδα το 1966 μετά τη ναυτική τραγωδία στη Φαλκονέρα, έχει μετατραπεί σε «ελαστικό απαγορευτικό» και αρκετές είναι οι περιπτώσεις που βλέπουμε πλοία να ταξιδεύουν με δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Υπενθυμίζουμε ότι όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αντιπολίτευση είχε καταγγείλει τους κινδύνους από τα «ελαστικά απαγορευτικά».

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
Πολύ κοντά στην αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη βρίσκεται το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς το νησί από την περασμένη Παρασκευή έχει μείνει χωρίς πλοίο, μετά τη βλάβη...
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υποτίθεται ότι εκτελεί δρομολόγια!
Πονεμένη είναι η ιστορία του 41χρονου πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος», που εδώ και έναν μήνα είναι δεμένο λόγω βλάβης και επιδοτείται «γερά» από το κράτος για να εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς - Κύθηρα -...
Υποτίθεται ότι εκτελεί δρομολόγια!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Λαχτάρα για 206 επιβάτες του «Blue Star Patmos»
Ενα ατύχημα με το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο της ακτοπλοΐας «Blue Star Patmos» σημειώθηκε τα ξημερώματα της Τετάρτης στην είσοδο του λιμανιού της Ιου, προκαλώντας ανησυχία τόσο στους επιβαίνοντες και στο...
Λαχτάρα για 206 επιβάτες του «Blue Star Patmos»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
3 Αυγούστου και ακόμη «αποκλεισμένα» τα Κύθηρα
Η αναζήτηση πλοίου από το υπουργείο Ναυτιλίας που θα εξυπηρετεί ακτοπλοϊκά τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα με τον Πειραιά και την Κρήτη συνεχίζεται, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να υπάρχει χειροπιαστή λύση. Αύριο θα...
3 Αυγούστου και ακόμη «αποκλεισμένα» τα Κύθηρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακόμα δύο πλοία στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη
Με τη δρομολόγηση δύο ακόμα επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων, «Σαμοθράκη Ι» και «Ζέφυρος», ενισχύεται η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης. Χθες ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής και ο...
Ακόμα δύο πλοία στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αγονος ο διαγωνισμός για την άγονη γραμμή των Κυθήρων
Καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία δεν έδειξε ενδιαφέρον για την επιδοτούμενη γραμμή Πειραιάς - Κύθηρα - Αντικύθηρα – Κίσσαμος και έτσι ο ιδιότυπος αυτός αποκλεισμός του νησιού συνεχίζεται μέχρι να συνεδριάσει εκτάκτως...
Αγονος ο διαγωνισμός για την άγονη γραμμή των Κυθήρων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας