Η «ναυμαχία» της Ραφήνας, όπως αποκαλείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στη ναυτιλιακή αγορά η διαμάχη των ακτοπλοϊκών εταιρειών για τα μερίδια των δρομολογίων στις Κυκλάδες και η οποία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, απασχόλησε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας σε ευρεία σύσκεψη υπό την προεδρία του αρμόδιου υπουργού Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Στη σύσκεψη, στην οποία συμμετείχαν και εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών, συζητήθηκε ο τρόπος που δένουν τα πλοία στο λιμάνι της Ραφήνας και η ενδεχόμενη τροποποίηση των δρομολογίων ώστε να μη συμπίπτουν τα πλοία στα λιμάνια των νησιών και να μη σημειώνονται καθυστερήσεις.
Συμφωνήθηκε στο λιμάνι της Ραφήνας να δένουν σε απόσταση 3-4 μέτρων το ένα από το άλλο προκειμένου να τηρούνται οι ώρες των αναχωρήσεων, όπως επίσης και η πραγματοποίηση νέας συνάντησης.
Οξυμένα πνεύματα
Το κλίμα που επικρατεί και η «μάχη» που διεξάγεται στη Ραφήνα ανάμεσα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, με αιχμή του δόρατος τα συμβατικά και τα ταχύπλοα πλοία, είναι γνωστά εδώ και πολύ καιρό.
Φάνηκε πεντακάθαρα εξάλλου την περασμένη Τρίτη στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), όπου τα πνεύματα οξύνθηκαν επικίνδυνα, καθώς οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις Κυκλάδες κατέθεσαν τα αιτήματά τους, τα παράπονά τους και τις έντονες διαμαρτυρίες τους για τα δρομολόγια και τις ώρες τους.
Ο Δ. Στεφάνου, γενικός διευθυντής της «Golden Star Ferries», που δραστηριοποιείται στις Κυκλάδες με δύο συμβατικά πλοία και ένα ταχύπλοο, ήταν αυτός που εξέφρασε τις περισσότερες διαμαρτυρίες, εξηγώντας ότι η εταιρεία του παθαίνει τεράστια ζημιά μέσα στο καλοκαίρι λόγω της δρομολόγησης του πολύ μεγάλου ταχύπλοου (χωρητικότητας 2.000 επιβατών και 500 αυτοκινήτων) «Tera Jet» της εταιρείας «Seajets».
Ανέφερε ότι αναγκάζονται να διακόψουν το πρωινό δρομολόγιο του «Superferry» για Ανδρο-Τήνο-Μύκονο, μέσα στον Αύγουστο που όλοι περιμένουν να καλύψουν τα έξοδα του χειμώνα, καθώς το προηγούμενο ΣΑΣ έδωσε με πολλή ευκολία τετράμηνη απασχόληση για το ταχύπλοο «Tera Jet», το οποίο δρομολογήθηκε με ώρα αναχώρησης 10 λεπτά πριν από το «Superferry».
Κατηγόρησε δε το υπουργείο ότι στηρίζει τα ταχύπλοα και όχι τα συμβατικά, που συμβάλλουν στην επιβίωση και στην ανάπτυξη των νησιών, λέγοντας πως τον χειμώνα θα ψάχνετε για συμβατικά καράβια. «Θα τα πουλήσουμε τα συμβατικά να πάρουμε ταχύπλοα, να δούμε ποιος θα κάνει δρομολόγια τον χειμώνα» πρόσθεσε.
Η ισχύουσα νομοθεσία
Σημειώνεται ότι η ισχύουσα νομοθεσία δίνει το δικαίωμα για ολιγόμηνες δρομολογήσεις των ταχύπλοων πλοίων χωρίς υποχρέωση κάλυψης των εμπορικών γραμμών και τον χειμώνα και ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο ο Δ. Στεφάνου ζητούσε συνεχώς στο ΣΑΣ, από τον γ.γ. του υπουργείου Δ. Καλαματιανό, που προεδρεύει του Συμβουλίου, να αλλάξει ο νόμος.
Ο εκπρόσωπος της «Seajets», Μ. Ηλιόπουλος, υποστήριξε πως «η μπλόφα δεν πιάνει» και δεσμεύτηκε πως αν κάποιο συμβατικό πλοίο αποχωρήσει τον χειμώνα, η εταιρεία του θα δρομολογήσει δικό της συμβατικό. «Είμαστε στην ακτοπλοΐα από το 1991. Πριν από 2-3 χρόνια, ο εφιάλτης ήταν το «Blue Star Ithaki». Τώρα είναι το «Tera Jet»».
Στη σύσκεψη ήταν παρόντες ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, ο γενικός γραμματέας Ναυτιλίας Διονύσης-Χαράλαμπος Καλαματιανός και ο Β’ υπαρχηγός του Λιμενικού Σώματος Παναγιώτης Παρασκευάς.
Συμμετείχαν οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών: Hellenic Seaways (Βασίλης Κάτσαρης), Golden Star Ferries (Δ. Στεφάνου), Fast Ferries (Θεολόγος Παναγιωτάκης), Blue Star Ferries (Διονύσης Θεοδωράτος), Seajets (Mάριος Ηλιόπουλος).
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας