Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στη Δυτική Αττική έφτασε ο προαστιακός

Με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα από τις Τρεις Γέφυρες μέχρι τον Σταθμό Λαρίσης παραδόθηκε στο κοινό ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός της Αθήνας

EUROKINISSI / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Στη Δυτική Αττική έφτασε ο προαστιακός

  • A-
  • A+

Με καθυστέρηση 13 χρόνων το δίκτυο του προαστιακού εντάσσεται στην εξυπηρέτηση των κατοίκων πολλών δήμων του δυτικού λεκανοπεδίου.

Λίγες ημέρες μετά την ένταξη στην ηλεκτροκίνηση της γραμμής από τις Τρεις Γέφυρες ώς τον Σταθμό Λαρίσης, που ανήκει στα... ολυμπιακά έργα, χθες παραδόθηκε στο επιβατικό κοινό και ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός της Αθήνας.

«Περνάμε από την εποχή των αυτοκινητόδρομων στην εποχή του σιδηρόδρομου, που περιλαμβάνει τις επιβατικές και τις εμπορευματικές μεταφορές», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης εγκαινιάζοντας τις τρεις πρώτες ανακαινισμένες αποβάθρες.

Τα έργα ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2015 και πλέον οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους κυλιόμενες σκάλες και ασανσέρ, καθώς και ηλεκτρονική πληροφόρηση. Χθες, παραδόθηκε επίσης ο νέος σιδηροδρομικός σταθμός στο Ζεφύρι.

«Ηταν τραγική η κατάσταση που υπήρχε στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό», τόνισε ο υπουργός και διαβεβαίωσε ότι η εικόνα θα ολοκληρωθεί σύντομα με τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη. Το σπουδαιότερο αφορά τη νέα πεζογέφυρα που θα αντικαταστήσει αυτή της δεκαετίας του 1950.

«Οταν υπογράφαμε τη σύμβαση, υπήρχαν κάποιοι που προέβλεπαν ότι το έργο δεν θα τελειώσει», επισήμανε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Θανάσης Βούρδας, ο οποίος από την άνοιξη του 2015 είχε αναλάβει τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και με την τότε ιδιότητά του είχε δώσει προτεραιότητα στα έργα του προαστιακού.

EUROKINISSI / ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Επί δεκαετίες τα σιδηροδρομικά έργα είχαν χαρακτηριστεί «στοιχειωμένα», καθώς ακόμη και τα πιο απλά ξεκινούσαν και δεν τελείωναν.

Υπερβάσεις χρονοδιαγραμμάτων, εκτινάξεις προϋπολογισμών και σκάνδαλα που τις περισσότερες φορές κατέληγαν στα δικαστήρια ή στην ακύρωση των συμβάσεων και σε νέες δημοπρατήσεις.

Την τελευταία διετία η εικόνα έχει αλλάξει και ήδη άρχισε η παράδοση των πρώτων τμημάτων.

Ως το τέλος του χρόνου θα ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση ώς τον Πειραιά και πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας θα συνδεθεί απευθείας με το αεροδρόμιο με μέσο σταθερής τροχιάς και το ταξίδι θα διαρκεί μόλις 35 λεπτά.

Ως τότε, θα έχει τελειώσει η αναβάθμιση της γραμμής του προαστιακού από τα Ανω Λιόσια ώς τη Νερατζιώτισσα, που από τη Δευτέρα εξυπηρετείται με ειδική λεωφορειακή γραμμή.

Μέσα στον Σεπτέμβριο προβλέπεται να δημοπρατηθεί η υπογειοποίηση της γραμμής στην πυκνοδομημένη περιοχή των Σεπολίων, που επίσης σέρνεται από το 2004.

Πρόκειται για τμήμα 3,1 χλμ., από τα οποία τα 1,44 θα κατασκευαστούν σε σήραγγα και στα υπόλοιπα θα υπάρχει μερική βύθιση ώστε αν μη διασταυρώνεται ο σιδηρόδρομος με το οδικό δίκτυο, που προκαλεί κυκλοφοριακά προβλήματα και κυρίως ατυχήματα με τραυματίες και νεκρούς.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 109 εκατ. ευρώ από τα οποία τα 40,36 εκατ. έχουν εξασφαλιστεί από το κοινοτικό πρόγραμμα CEF που χρηματοδοτεί την ανάπτυξη του σιδηρόδρομου.

Τα έργα θα διαρκέσουν τρία χρόνια και θα υλοποιούνται χωρίς να προκαλούν προβλήματα στην ανακαινισμένη και ηλεκτροκινούμενη γραμμή.

Το υπουργείο έχει ήδη εγκρίνει την εκπόνηση μελέτης για την επέκταση του προαστιακού ώς το Λαύριο και τη Ραφήνα.

  

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στ. Λαρίσης - Πειραιάς με ηλεκτροκίνητο τρένο
Στα τέλη Ιουνίου ο ηλεκτροκίνητος προαστιακός θα φτάσει ώς τον σταθμό Λαρίσης και τον Πειραιά, που θα μειώσει τη διάρκεια της διαδρομής περίπου κατά 15 λεπτά, ενώ λίγο αργότερα θα ολοκληρωθεί η ανακαινισμένη...
Στ. Λαρίσης - Πειραιάς με ηλεκτροκίνητο τρένο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ολη η ιστορία του τρένου σε ένα μουσείο
Μέσα σε έξι μήνες και με τη συμμετοχή δεκάδων σιδηροδρομικών αλλά και ειδικών του Πολυτεχνείου, ζωντάνεψε το παροπλισμένο Μηχανοστάσιο του ΟΣΕ που διαμορφώθηκε σε εθνικό μουσείο της ιστορίας του τρένου.
Ολη η ιστορία του τρένου σε ένα μουσείο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
Νέο τοπίο από το φθινόπωρο στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας υπόσχεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ● Αγώνας δρόμου γίνεται για να παραδοθεί στο τέλος του καλοκαιριού το τελευταίο τμήμα από το...
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
O προαστιακός απλώνει δίκτυα
​Δεκατρία χρόνια μετά τη λειτουργία του, ο προαστιακός της Αττικής ετοιμάζεται να ενταχθεί στις συγκοινωνίες του δυτικού λεκανοπεδίου και να «κουμπώσει» με το υπόλοιπο αστικό δίκτυο μεταφορών. Ως τον Οκτώβριο...
O προαστιακός απλώνει δίκτυα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλάζει ριζικά ο προαστιακός
Στο τελικό στάδιο βρίσκεται το «λίφτινγκ» στον σταθμό Λαρίσης που αφορά τις αποβάθρες και τους άλλους χώρους. Η νέα εικόνα είναι μια ευχάριστη έκπληξη για όσους ταξιδεύουν με τον σιδηρόδρομο, αλλά η...
Αλλάζει ριζικά ο προαστιακός

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας