Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
3 Αυγούστου και ακόμη «αποκλεισμένα» τα Κύθηρα
INTIME NEWS

3 Αυγούστου και ακόμη «αποκλεισμένα» τα Κύθηρα

  • A-
  • A+

Η αναζήτηση πλοίου από το υπουργείο Ναυτιλίας που θα εξυπηρετεί ακτοπλοϊκά τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα με τον Πειραιά και την Κρήτη συνεχίζεται, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να υπάρχει χειροπιαστή λύση.

Αύριο θα γίνει γνωστό εάν θα εμφανιστούν ακτοπλοϊκές εταιρείες προκειμένου να δείξουν ενδιαφέρον για τη νέα πρόσκληση που απηύθυνε το υπουργείο για την επιδοτούμενη συγκεκριμένη δρομολογιακή γραμμή.

Αν πάλι καμία εταιρεία δεν θελήσει να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, όπως έγινε την προηγούμενη φορά (17 Ιουλίου) με αποτέλεσμα να κηρυχθεί άγονος, η υπόθεση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο. Στο μεταξύ, το ημερολόγιο γράφει 3 Αυγούστου.

Την Τρίτη πραγματοποιήθηκε η έκτακτη συνεδρίαση του Ακτοπλοϊκού Συμβουλίου Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), το οποίο ενέκρινε την προκήρυξη του νέου διαγωνισμού για την κάλυψη της συγκεκριμένης άγονης γραμμής και δέχτηκε την πρόταση του δημάρχου Κυθήρων να σπάσει η μία σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας σε δύο, προκειμένου να υπάρχει ευελιξία στα δρομολόγια για τις εταιρείες που θα συμμετάσχουν, ενώ η επιδότηση από το κράτος παραμένει στα ίδια επίπεδα.

Ο δήμαρχος των Κυθήρων, Ευστράτιος Χαρχαλάκης, που συμμετείχε στο ΣΑΣ για ακόμα μια φορά από τότε που πρωτοεμφανίστηκε το πρόβλημα, δηλαδή στις αρχές Ιουνίου, οπότε βγήκε εκτός δρομολογίων λόγω σοβαρής μηχανικής βλάβης το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Βιτσέντζος Κορνάρος», έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου λέγοντας:

«Ζούμε μια πρωτοφανή κατάσταση, ο τουρισμός είναι 30% κάτω σε σχέση με πέρυσι, η απώλεια φέτος κυμαίνεται στις 10-12 χιλιάδες επιβάτες, η αποκοπή από την Κρήτη είναι καταστροφική, τα λιμάνια του Πειραιά, του Γυθείου και του Καστελίου είναι μείζονα για τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα και η σύνδεση με τον Πειραιά είναι απαραίτητη».

Εκανε δε γνωστό ότι στην Αττική κατοικούν περίπου 15.000 Κυθήριοι, ενώ κάθε χρόνο επισκέπτονται τα δυο νησιά χιλιάδες άνθρωποι από τα Χανιά και γενικότερα από την Κρήτη.

Εκτίμηση

Οι ακτοπλόοι πάντως από την πλευρά τους εκτιμούν ότι ο δήμος θα πρέπει να πιέσει για αύξηση των κονδυλίων της κρατικής επιδότησης ώστε να γίνει δυνατή η δρομολόγηση νεότερου πλοίου, καθώς το «Βιτσέντζος Κορνάρος» της ΛΑΝΕ (θυγατρική της ΑΝΕΚ) είναι 41 ετών.

Σημειώνεται ότι στις 17 Ιουλίου, σχεδόν ένα μήνα μετά τη διακοπή των δρομολογίων, το υπουργείο Ναυτιλίας, όπως ορίζει ο νόμος, κήρυξε έκπτωτη την εταιρεία από τη σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, επιβάλλοντας παράλληλα τις σχετικές κυρώσεις.

[email protected]

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υποτίθεται ότι εκτελεί δρομολόγια!
Πονεμένη είναι η ιστορία του 41χρονου πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος», που εδώ και έναν μήνα είναι δεμένο λόγω βλάβης και επιδοτείται «γερά» από το κράτος για να εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς - Κύθηρα -...
Υποτίθεται ότι εκτελεί δρομολόγια!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αγονος ο διαγωνισμός για την άγονη γραμμή των Κυθήρων
Καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία δεν έδειξε ενδιαφέρον για την επιδοτούμενη γραμμή Πειραιάς - Κύθηρα - Αντικύθηρα – Κίσσαμος και έτσι ο ιδιότυπος αυτός αποκλεισμός του νησιού συνεχίζεται μέχρι να συνεδριάσει εκτάκτως...
Αγονος ο διαγωνισμός για την άγονη γραμμή των Κυθήρων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξανά χωρίς πλοίο η γραμμή Κύθηρα-Αντικύθηρα
Δεν είναι η πρώτη φορά, και πιθανότατα δεν θα είναι και η τελευταία, που τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με την ακτοπλοϊκή τους συγκοινωνία. Το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο...
Ξανά χωρίς πλοίο η γραμμή Κύθηρα-Αντικύθηρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
Πολύ κοντά στην αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη βρίσκεται το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς το νησί από την περασμένη Παρασκευή έχει μείνει χωρίς πλοίο, μετά τη βλάβη...
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
ΕΛΛΑΔΑ
Νέος διαγωνισμός για τη γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι
Σχεδόν ένα μήνα μετά τη διακοπή δρομολογίων του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος» της ακτοπλοϊκής εταιρείας ΛΑΝΕ στη γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι, λόγω σοβαρής βλάβης, το...
Νέος διαγωνισμός για τη γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόσκρουση του «Sea Jet 2» στο λιμάνι της Σίφνου
​Μια εβδομάδα μετά την προσάραξη σε ξέρα ανατολικά του λιμανιού της Ιου του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Blue Star Patmos» ένα άλλο πλοίο της ακτοπλοΐας, το καταμαράν-επιβατηγό «Sea Jet 2», προσέκρουσε το...
Πρόσκρουση του «Sea Jet 2» στο λιμάνι της Σίφνου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας