• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    32°C 29.5°C / 34.2°C
    4 BF
    34%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 29.7°C / 35.3°C
    3 BF
    50%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.5°C / 35.4°C
    3 BF
    56%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.9°C / 32.9°C
    3 BF
    38%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.0°C / 28.9°C
    4 BF
    39%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 29.0°C / 38.8°C
    2 BF
    43%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    33°C 31.2°C / 33.1°C
    3 BF
    30%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.5°C / 33.5°C
    3 BF
    35%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.5°C / 28.2°C
    2 BF
    60%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 27.9°C / 31.9°C
    1 BF
    37%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.4°C / 28.8°C
    3 BF
    47%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.7°C / 29.6°C
    2 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 29.9°C
    0 BF
    79%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 34.5°C / 34.9°C
    4 BF
    34%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    36°C 31.5°C / 35.6°C
    2 BF
    39%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.8°C / 28.8°C
    5 BF
    42%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 28.8°C / 35.8°C
    3 BF
    24%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.3°C / 28.3°C
    2 BF
    66%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.4°C / 35.5°C
    3 BF
    67%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    34°C 33.5°C / 33.5°C
    1 BF
    33%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

Παίζουν νομικές καθυστερήσεις

  • A-
  • A+

Να «παγώσει» τον νόμο Σπίρτζη ήθελε ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), αλλά λογάριαζε χωρίς... το Εφετείο Αθηνών!

Αίτηση ασφαλιστικών μέτρων και σχετική έκδοση προσωρινής διαταγής κατέθεσε στο Εφετείο της πρωτεύουσας για λογαριασμό του οργανισμού γνωστός καθηγητής του συνταγματικού δικαίου, στο γραφείο του οποίου ανατέθηκε ο χειρισμός της υπόθεσης.

Σκοπός του εγχειρήματος, να ανασταλεί προσωρινά η εφαρμογή του νόμου 4482/2017 που προβλέπει μεταξύ άλλων την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.

Στην ουσία πρόκειται για την πρώτη από μια σειρά νομικών προσφύγων, τις οποίες έχουν σχεδιάσει ως αντίδραση στον νόμο Σπίρτζη οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ στοχεύοντας να αποτρέψουν την απομάκρυνσή τους από τη διοίκηση και να προκαλέσουν εμπλοκές και καθυστερήσεις.

Εκδίκαση τον Οκτώβριο

Η αίτηση κατατέθηκε στο Εφετείο Αθηνών και η συζήτηση των ασφαλιστικών μέτρων προσδιορίστηκε για τις 17 Οκτωβρίου.

Ωστόσο, αν και ρητώς αναφερόταν η ανάγκη άμεσης έκδοσης προσωρινής διαταγής, ακόμη και εντός της ημέρας, αυτή ορίστηκε να συζητηθεί στις 5 Σεπτεμβρίου.

Ο λόγος, όπως έγινε γνωστό, είναι ότι σε αντίθεση με το Πρωτοδικείο όπου υπάρχει καθημερινά πρόεδρος υπηρεσίας για να κρίνει τέτοιες περιπτώσεις, στο εφετείο δεν υπάρχει λόγω θέρους!

Ετσι, η... «επείγουσα» προσωρινή διαταγή μετατίθεται για ένα μήνα μετά αλλά και μόλις ένα μήνα πριν από τη συζήτηση των ασφαλιστικών μέτρων, αποδυναμώνοντας το κατεπείγον του χαρακτήρα της.

Υπό αυτές τις συνθήκες, μοιάζει μάλλον άστοχη η χθεσινή δήλωση του απερχόμενου προέδρου του ΟΑΣΘ Χρήστου Στεφανίδη: «Εμείς θεωρούμε πως μέχρι να εκδικαστούν τα ασφαλιστικά μέτρα που έχουμε καταθέσει και τα οποία θα κρίνουν την περαιτέρω πορεία των πραγμάτων, η εφαρμογή του νόμου θα πρέπει να ανασταλεί».

Οι νομικές κινήσεις του ΟΑΣΘ δεν έχουν προκαλέσει καμιά έκπληξη στο επιτελείο του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη.

Το αντίθετο, ήταν αναμενόμενες, γι’ αυτό και οι νομικοί που επεξεργάστηκαν το νομοσχέδιο το «χτένισαν» για πολύ καιρό και στις λεπτομέρειές του πριν κατατεθεί στη Βουλή.

Πρώτη μάλιστα αποτυχία των μετόχων του ΟΑΣΘ ήταν ο ορισμός εξέτασης των ασφαλιστικών μέτρων και της κύριας αγωγής -εστιάζουν σε ζητήματα απώλειας εσόδων των μετόχων και αντισυνταγματικότητας- τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Η έκπληξη και ο αιφνιδιασμός που υπέστη η πρώην διοίκηση του ΟΑΣΘ ακόμη κρατά και μέχρι να ανασυγκροτηθούν αυτό που προσπαθούν είναι να παίξουν νομικές... καθυστερήσεις.

Το γεγονός όμως ότι δεν κατάφεραν να πάρουν κάποιου είδους άμεση αναστολή δημιουργεί νέα δεδομένα.

Από την άλλη πλευρά, η πίεση στον κ. Σπίρτζη άλλαξε εκφραστή, αφού τώρα τον πιέζουν -να σπεύσει να διορίσει νέα συμβούλια, εκκαθαριστές και ορκωτούς λογιστές- οι σύντροφοί του.

Στη Θεσσαλονίκη ειδικότερα, και πέρα από οποιοδήποτε κομματικό «παίγνιο», έχει γίνει κατανοητό ότι η επίσπευση των διορισμών και άρα η έναρξη εργασίας των νέων διοικούντων, αρχικά στο μεταφορικό κομμάτι είναι το πλέον επείγον ζήτημα αφού τον Σεπτέμβριο θα γίνει η πρώτη δοκιμή της αποτελεσματικότητας του νέου σχήματος.

Επιπλέον και κάθε μέρα που περνά η ονοματολογία εγκαθίσταται όλο και περισσότερο στον δημόσιο διάλογο.

Ως γνωστόν η παρατεταμένη ονοματολογία δημιουργείται από αυτούς που θα επιθυμούσαν κάποια θέση, αλλά και από αυτούς που θα ήθελαν να «κάψουν» κάποια ονόματα, και το διακύβευμα δεν είναι απλώς μια δημόσια θέση αλλά μια θέση που θα εισπράξει πολιτικό όφελος από την πρώτη κιόλας μέρα, πόσο μάλιστα περισσότερο αν έχει και επιτυχίες.

«Ικανοί και έντιμοι»

Επιπλέον η παράταση αυτής της ιστορίας αν τραβήξει σε μάκρος θα αρχίσει να δημιουργεί και αντιπαλότητες ή «πριονίσματα» υποψηφιοτήτων.

Οπως είπαν χαρακτηριστικά άνθρωποι του ΣΥΡΙΖΑ, από αυτούς που «έχουν σύρει το κάρο» για πολλά χρόνια, είναι ευκαιρία να δοκιμαστούν «άνθρωποι ικανοί και έντιμοι, αποτελεσματικοί και όσο είναι δυνατό άφθαρτοι, οι οποίοι επειδή δεν θα έχουν κανενός είδους βαρίδιο θα σπάσουν όλη την σαπίλα και τις πελατειακές σχέσεις και διαπλοκές που υπήρχαν εντός του παλιού ΟΑΣΘ και δείχνοντας στην πράξη ότι μπορεί να οικοδομηθεί μια άλλη προοπτική».

Αλλά υπάρχει και κάτι τελευταίο που έχει να κάνει με τους μικρομετόχους του ΟΑΣΘ, οι οποίοι τις τελευταίες μέρες εμφανίζονται διαμαρτυρόμενοι εντόνως στην παλιά διοίκηση για όσα έχουν συμβεί και έχουν απολέσει πλέον αυτό το περιουσιακό τους κομμάτι και βρίσκονται να αναμένουν ό,τι προκύψει απλώς από τη διαδικασία της εκκαθάρισης και όποιας αποζημίωσης οριστεί σε βάθος χρόνου.

Το κομμάτι αυτό των μετόχων –υπολογίζονται σε περισσότερα από 1.000 άτομα- είναι απολύτως «χαοτικό», αφού δεν γνωρίζονται καν μεταξύ τους, δεν είχαν καν δικαίωμα να μετέχουν στις συνελεύσεις της εταιρείας λόγω του μικρού τους μεριδίου, ενώ τώρα έρχονται πρώτη φορά σε επαφή και προσπαθούν –αν και εφόσον τα καταφέρουν– να έρθουν σε κάποιου είδους συνεννόηση για να συντονίσουν τις ενέργειές τους.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
Οι επαναλαμβανόμενες υποσχέσεις-δεσμεύσεις του πρωθυπουργού και του υπ. Μεταφορών μένουν στα λόγια και το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης δοκιμάζεται και με ζέστη και με κρύο.
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι ζημιές που (δεν...) έγιναν κι αυτές που μπορεί να γίνουν
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής έθεσε προτεραιότητα τον εξορθολογισμό των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, τονίζοντας ότι στη συμπρωτεύουσα η κατάσταση «είναι δραματική».
Οι ζημιές που (δεν...) έγιναν κι αυτές που μπορεί να γίνουν
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στα δικαστήρια η σύγκρουση για τον ΟΑΣΘ
Στα δικαστήρια θα λύσουν μάλλον τις διαφορές τους ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, και ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, Θεόδωρος Καράογλου.
Στα δικαστήρια η σύγκρουση για τον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απεργίες σε θολό τοπίο
​Ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων για τρίτη μέρα σήμερα, συγκοινωνιακό όσο και… ερμηνευτικό χάος έφερε η τροπολογία που κατέθεσε αιφνιδιαστικά ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών και η οποία ψηφίστηκε από τη Βουλή....
Απεργίες σε θολό τοπίο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τυλίγουν τον ΟΑΣΘ σε... 35 κόλλες χαρτί
Τέλος ο ΟΑΣΘ. Ο… νομοθετικός «γρίφος της Σφίγγας» απαντήθηκε έπειτα από 60 χρόνια από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη. Είναι τόσο αληθινό, αλλά ακόμη και σήμερα μοιάζει απίστευτο. Και πώς να...
Τυλίγουν τον ΟΑΣΘ σε... 35 κόλλες χαρτί

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας