• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 10.8°C / 15.2°C
    1 BF
    87%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.6°C / 10.6°C
    2 BF
    93%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.0°C / 16.0°C
    4 BF
    79%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    0 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    1 BF
    93%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 10.0°C / 12.0°C
    2 BF
    82%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 8.4°C / 8.4°C
    3 BF
    76%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.6°C / 16.6°C
    1 BF
    92%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    3 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    3 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 18.5°C / 18.5°C
    5 BF
    78%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.6°C / 16.6°C
    4 BF
    72%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 17.2°C / 17.2°C
    4 BF
    71%
  • Λάρισα
    Ομίχλη
    4°C 3.9°C / 4.5°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 4.5°C / 4.5°C
    1 BF
    83%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.8°C / 20.8°C
    4 BF
    83%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 11.0°C / 15.4°C
    2 BF
    62%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    1 BF
    82%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 4.2°C / 12.7°C
    1 BF
    77%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 8.8°C
    1 BF
    90%
ΕUROKINISSI/ TATIANA ΜΠΟΛΑΡΗ (ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ)

Πρόταση που ξαφνιάζει από τον Π. Κουρουμπλή για τη δημιουργία «Νηολογίου Αγίου Ορους»

  • A-
  • A+

Την πρόταση για τη δημιουργία «δεύτερου νηολογίου», που στο παρελθόν έχουν κάνει κι άλλοι υπουργοί Ναυτιλίας χωρίς ωστόσο ποτέ να υλοποιηθεί, καθώς όπως είχαν δείξει οι έρευνες αυτή δεν ευνοούσε τους Ελληνες ναυτεργάτες, επαναφέρει ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Παρόν της Κυριακής», ο υπουργός προτείνει τη δημιουργία «Νηολογίου Αγίου Ορους» («Mount Athos International Ship Registry»), βασιζόμενος σε μελέτη που έχει γίνει και η οποία στοιχειοθετεί τη βασιμότητα και τη βιωσιμότητα της πρότασής του, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα της εφημερίδας.

Η δημιουργία του δεύτερου νηολογίου προτείνεται ως στρατηγικό αντίμετρο για να αντιμετωπιστεί η σταδιακή αποδυνάμωση της ελληνικής σημαίας.

Ο ίδιος, μιλώντας χθες στον ραδιοφωνικό σταθμό «Αλφα 9.89» και ερωτηθείς για το θέμα, μίλησε περισσότερο γενικά χωρίς να αναφερθεί σε λεπτομέρειες για τη μελέτη και την πρότασή του για το «δεύτερο νηολόγιο» και χωρίς να απαντήσει σε βασικά και κρίσιμα ερωτήματα που προκύπτουν:

«Δεν μπορεί η ελληνική πλοιοκτησία να είναι 5.000 πλοία και με ελληνική σημαία να είναι μόνο τα 750. Εγώ δεν το δέχομαι ως Ελληνας κι επειδή πιστεύω στον πατριωτισμό του εφοπλισμού θα πρέπει να ανοίξει αυτή η συζήτηση. Οταν ο Καραμανλής έδωσε αυτά που έδωσε στη ναυτιλία, τότε δούλευαν στην ελληνική ναυτιλία 140.000 άνθρωποι.

»Τα λεφτά από τη ναυτιλία δεν είναι ο φόρος αυτός καθεαυτός των πλοίων. Είναι κυρίως η εγκατάσταση εταιρειών διαχείρισης (έχουμε πολύ σημαντικό αριθμό στο λιμάνι) και είναι και η παρουσία Ελλήνων ναυτικών στα καράβια. Εκεί έχουμε έλλειμμα».

Να εξηγήσουμε ότι το «δεύτερο νηολόγιο» εμφανίζεται ως ελκυστικότερο από το εθνικό νηολόγιο για να προσελκύσει πλοία από «σημαίες ευκαιρίας», ωστόσο όταν ένα πλοίο εγγραφεί σ’ αυτό το νηολόγιο, η πλοιοκτήτρια εταιρεία θα έχει τη δυνατότητα να προσλάβει χαμηλόμισθους αλλοδαπούς ναυτικούς. Γεγονός που αυτόματα σημαίνει ότι χαμένοι θα είναι οι Ελληνες ναυτικοί.

Να σημειώσουμε ότι στα τέλη της δεκαετίας του 1980 οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές είχαν κάνει μια ανάλογη πρόταση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης για τη δημιουργία ενός παράλληλου κοινοτικού νηολογίου, με την ονομασία «EUROS», η οποία όμως δεν υλοποιήθηκε ποτέ, καθώς υπήρχε διαφωνία στις ποσοστώσεις σύνθεσης των πληρωμάτων.

Ενδιαφέρον έχει επίσης και το στοιχείο το οποίο από μόνο του πρέπει να προκαλεί πολλά ερωτήματα, ότι στο «δεύτερο νηολόγιο» εντάσσονται και τα πλοία της ακτοπλοΐας τα οποία απασχολούν και τους περισσότερους Ελληνες ναυτεργάτες. Οπότε τι θα συμβεί εάν πλοία από τον συγκεκριμένο κλάδο μεταφερθούν στο «δεύτερο νηολόγιο» και οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν τη νόμιμη δυνατότητα να προλάβουν αλλοδαπούς ναυτικούς;

Εκθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν δείξει ότι σε όποια χώρα εφαρμόστηκαν τα «δεύτερα νηολόγια» ανταγωνίστηκαν τα «εθνικά» κατακτώντας σταδιακά όλο και μεγαλύτερο μερίδιο της εγχώριας αγοράς.

[email protected]

  

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
Πολύ κοντά στην αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη βρίσκεται το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς το νησί από την περασμένη Παρασκευή έχει μείνει χωρίς πλοίο, μετά τη βλάβη...
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μια ρυπογόνος «αποκάλυψη»
Η ιστοσελίδα «parapolitika.gr» δημοσίευσε βίντεο με τον Π. Κουρουμπλή να ρίχνει ζεϊμπεκιές σε εκδήλωση που, όπως αναφέρει, έκανε ο πλοιοκτήτης του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» Θ. Κουντούρης στο γνωστό Ammos με αφορμή τη...
Μια ρυπογόνος «αποκάλυψη»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
3 Αυγούστου και ακόμη «αποκλεισμένα» τα Κύθηρα
Η αναζήτηση πλοίου από το υπουργείο Ναυτιλίας που θα εξυπηρετεί ακτοπλοϊκά τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα με τον Πειραιά και την Κρήτη συνεχίζεται, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να υπάρχει χειροπιαστή λύση. Αύριο θα...
3 Αυγούστου και ακόμη «αποκλεισμένα» τα Κύθηρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακόμα δύο πλοία στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη
Με τη δρομολόγηση δύο ακόμα επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων, «Σαμοθράκη Ι» και «Ζέφυρος», ενισχύεται η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης. Χθες ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής και ο...
Ακόμα δύο πλοία στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αγονος ο διαγωνισμός για την άγονη γραμμή των Κυθήρων
Καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία δεν έδειξε ενδιαφέρον για την επιδοτούμενη γραμμή Πειραιάς - Κύθηρα - Αντικύθηρα – Κίσσαμος και έτσι ο ιδιότυπος αυτός αποκλεισμός του νησιού συνεχίζεται μέχρι να συνεδριάσει εκτάκτως...
Αγονος ο διαγωνισμός για την άγονη γραμμή των Κυθήρων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υποτίθεται ότι εκτελεί δρομολόγια!
Πονεμένη είναι η ιστορία του 41χρονου πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος», που εδώ και έναν μήνα είναι δεμένο λόγω βλάβης και επιδοτείται «γερά» από το κράτος για να εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς - Κύθηρα -...
Υποτίθεται ότι εκτελεί δρομολόγια!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας