Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ

  • A-
  • A+

Ιστορική μέρα η χθεσινή για τη Θεσσαλονίκη, καθώς η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του νομοσχεδίου για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ είναι γεγονός.

Με τον νόμο 4482/2017 υπάρχει πλέον νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, ο ΟΑΣΘ τίθεται σε εκκαθάριση και το προηγούμενο συμβούλιό του δεν υφίσταται.

Τώρα όμως αρχίζουν τα δύσκολα ή, για να ακριβολογούμε, πρέπει κάποια πράγματα να επιταχυνθούν και μάλιστα από σήμερα κιόλας: πρέπει να διοριστούν τα νέα συμβούλια της ΟΣΕΘ και της ΑΣΥΘ, που αντικαθιστούν τον παλαιό ΣΑΣΘ και τον ΟΑΣΘ, να οριστούν άμεσα διευθύνων σύμβουλος και φυσικά ορκωτοί ελεγκτές για να αρχίσει η εκκαθάριση του προηγούμενου Οργανισμού.

Οπως έχει γράψει η «Εφ.Συν.», η διαδικασία εύρεσης των προσώπων που θα στελεχώσουν τα συμβούλια έχει αρχίσει εδώ και καιρό, οπότε λογικά δεν πρέπει να υπάρξει καθυστέρηση.

Κυρίως όμως δεν πρέπει να χαθεί χρόνος, διότι αν ο Αύγουστος θεωρείται μήνας της ραστώνης, ο Σεπτέμβριος δεν θα δώσει… συγχωροχάρτια.

Οι εργαζόμενοι του πάλαι ποτέ ΟΑΣΘ είναι ήδη απλήρωτοι για δύο μήνες και κυρίως το φθινόπωρο θα πρέπει να δοθεί, όσο αυτό είναι δυνατόν, μια διαφορετική εικόνα στις συγκοινωνίες.

Είναι χαρακτηριστικά τα προτάγματα που βάζει με δηλώσεις του στην εφημερίδα μας ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων Δημήτρης Τσερμενίδης, αλλά και η γλώσσα που χρησιμοποιεί:

«Το στοίχημα είναι τεράστιο και πρέπει να το κερδίσουμε. Πρέπει να μπούμε στον Σεπτέμβριο με άλλη λογική, να δείξουμε τι μπορούμε να κάνουμε. Οχι πάλι με 300 λεωφορεία, όπως γινόταν μέχρι τώρα. Εχουμε έμπειρα και ικανά στελέχη που μπορούν να κάνουν τον Οργανισμό πρότυπο για να έχουν αξιοπρέπεια οι χρήστες των λεωφορείων (το κοινό της πόλης) και οι εργαζόμενοι. Και... να πληρωθούμε φυσικά».

Και μόνο η ιεράρχηση των προτεραιοτήτων δίνει θετικό σήμα, ενώ και η χρήση του πληθυντικού δείχνει ότι οι εργαζόμενοι θέλουν να νιώθουν και είναι ουσιαστικά συμμέτοχοι στον δημόσιο φορέα.

Στο μεταξύ, χθες ο ΟΑΣΘ εξέδωσε την τελευταία ανακοίνωση ως τέτοιος, αφού από εδώ και πέρα θα υπάρχει μόνο εκπρόσωπος των μετόχων του Οργανισμού. Με την ανακοίνωσή του αναφέρεται στις καταγγελίες του γ.γ. Μεταφορών Θάνου Βούρδα για απόπειρα να βγουν στοιχεία από τον Οργανισμό αλλά δεν απαντά σ’ αυτόν παρά στον Τύπο.

«Τα δημοσιεύματα με αναφορές περί δήθεν εξαφάνισης οικονομικών στοιχείων του ΟΑΣΘ είναι ψευδή και αποτελούν κακόβουλη και απαράδεκτη ενέργεια, εντασσόμενη στη γενικότερη εναντίον του επίθεση», αναφέρεται στη λιτή ανακοίνωση ενώ διευκρινίζεται πως «το αληθές είναι ότι ο ΟΑΣΘ διατηρεί πλήρες και οργανωμένο αρχείο από της ιδρύσεώς του, το οποίο επανειλημμένα έχει τεθεί στη διάθεση των αρμόδιων ελεγκτικών αρχών, ιδίως κατά τα τελευταία έτη. Ενόψει των ανωτέρω, ο ΟΑΣΘ επιφυλάσσεται παντός δικαιώματός του κατά των “εμπνευστών” και “εκτελεστών” του ως άνω σχεδίου που μοναδικό σκοπό έχει να κατασυκοφαντήσει για ακόμη μία φορά τον ΟΑΣΘ και τη νόμιμα εκλεγμένη διοίκησή του».

«Κάποιοι “κακόπιστοι”»

Ενδιαφέρον έχουν οι δηλώσεις του κ. Τσερμενίδη στην «Εφ.Συν.» για το θέμα αυτό. Οπως λέει χαρακτηριστικά «αν έγινε κάτι τέτοιο, το καταδικάζω. Εχω όμως την εντύπωση ότι υπάρχουν κάποιοι “κακόπιστοι” που θέλουν να παίξουν τον “καλό” στη νέα κατάσταση που διαμορφώνεται κι αυτοί στείλανε τις φωτογραφίες στο υπουργείο, το οποίο καλώς έκανε τις υπόλοιπες ενέργειες. Μόνο που αυτές τις σακούλες που φωτογράφισαν, στο σημείο που τις φωτογράφισαν, εγώ τις βλέπω δυο χρόνια. Νομίζω ότι όλα τα στοιχεία παραμένουν στα γραφεία του ΟΑΣΘ».

Η αρχική παραδοχή πάντως του προέδρου του ΟΑΣΘ, Χρήστου Στεφανίδη, ότι μέτοχοι πέρασαν από τα γραφεία να πάρουν τις ονομαστικές μετοχές ούτε διευκρινίστηκε περαιτέρω από τον ίδιο, ούτε από την ανακοίνωση του ΟΑΣΘ.

Κι ενώ ο νόμος είναι πια δημοσιευμένος, εμφανίστηκε χθες ο βουλευτής και πρώην επικεφαλής του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος να ασκήσει κριτική στη Δημοκρατική Συμπαράταξη γιατί ψήφισε «παρών» και όχι «κατά» στη σχετική συζήτηση στη Βουλή, από την οποία ο ίδιος απουσίαζε.

Γιατί; «Το χειρότερο -είπε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ- είναι ότι αυτό μπορεί να προκαλέσει μια τέτοια κρίση που θα αφήσει χωρίς αστικές συγκοινωνίες και χωρίς εναλλακτική λύση επί μεγάλο χρονικό διάστημα όλη την πόλη της Θεσσαλονίκης, το ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης» και η ρύθμιση που έγινε είναι «των αντιλήψεων της δεκαετίας του 1970 ή της δεκαετίας του 1980».

Αν ακόμη και η ρητορική του κ. Βενιζέλου εξαντλείται σε αυτά τα επιχειρήματα είναι να απορεί κανείς πώς διατηρήθηκε το καθεστώς του ΟΑΣΘ με τις υπηρεσίες που πρόσφερε στους πολίτες για 60 χρόνια.

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ν.Δ. καλεί θεσμούς για τον ΟΑΣΘ!
Ο αιφνιδιασμός με την κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου για τον ΟΑΣΘ υπερέβη και τις όποιες προβλέψεις του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη. Η αρχική έκπληξη γέννησε την αμηχανία, που...
Ν.Δ. καλεί θεσμούς για τον ΟΑΣΘ!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ομηρος» του ΟΑΣΘ η Θεσσαλονίκη
Ογδοη μέρα απεργίας των απλήρωτων εργαζομένων, επικοινωνιακό πάρτι της Νέας Δημοκρατίας, πιέσεις και παρασκήνιο για την προείσπραξη της καταβολής του Ιουνίου (4 εκατ.), για τα 4,6 εκατ. που έχει κερδίσει ο...
«Ομηρος» του ΟΑΣΘ η Θεσσαλονίκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ
Λίγο ακόμη και… θα συνηθίσουμε στη Θεσσαλονίκη να μην κυκλοφορούν λεωφορεία. Μια εβδομάδα συμπληρώνουμε κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και χθες το απόγευμα η διοίκηση του οργανισμού άφηνε ανοιχτή μια...
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέος ΟΑΣΘ με «οδηγό» τον Σπίρτζη!
Στη συνάντηση που είχε ο υπουργός Μεταφορών με τους δημάρχους της Θεσσαλονίκης για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών στην πόλη, δεν τους άφησε κανένα περιθώριο και ξεκαθάρισε ότι η μετάβαση στον νέο οργανισμό...
Νέος ΟΑΣΘ με «οδηγό» τον Σπίρτζη!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κι όμως, κάτι αλλάζει στη συμπρωτεύουσα!
«Σεισμό» προκάλεσε στη Θεσσαλονίκη το χθεσινό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» για το σχέδιο του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη για λύση του προβλήματος των συγκοινωνιών της πόλης με την κατάργηση του ΟΑΣΘ και τη...
Κι όμως, κάτι αλλάζει στη συμπρωτεύουσα!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας