Αλλα 27 χλμ. της Ιόνιας οδού δόθηκαν χθες στην κυκλοφορία, φέρνοντας ακόμη πιο κοντά τα Γιάννενα και ολόκληρη τη δυτική Ελλάδα στην Αθήνα, ενώ από χθες αποτελούν παρελθόν οι επικίνδυνες στροφές κοντά στην Αμφιλοχία.
Απομένουν μόνον 14 χλμ. για να λειτουργήσει ολόκληρος ο υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος των 196 χλμ., τα οποία προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέσα στον επόμενο μήνα, πιθανότατα πριν από τον Δεκαπενταύγουστο.
Τα επίσημα εγκαίνια ολόκληρου του έργου, που κατασκευάστηκε σε χρόνο-ρεκόρ, προγραμματίζονται για τον Σεπτέμβριο και θα γίνουν από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.
Οι οδηγοί έχουν ήδη στη διάθεσή τους 182 χλμ. ενιαίου αυτοκινητόδρομου, από το Αντίρριο ώς την Αρτα, και ο χρόνος ταξιδιού από την Αθήνα ώς τα Γιάννενα, που πριν χρειαζόταν πάνω από τρεισήμισι ώρες, πλέον διαρκεί μία ώρα και 45 λεπτά, και με την πλήρη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου θα μειωθεί άλλα 20 λεπτά.
Είναι έτοιμο και το επόμενο κομμάτι από τους Σελλάδες ώς την Πέρδικα, αλλά από σήμερα και ώς τις πρώτες ημέρες του Αυγούστου θα παραμείνει κλειστός ο δρόμος ώς τη Φιλιππιάδα για να γίνουν οι συνδέσεις με τα τελευταία 14 χλμ. που θα ενώσουν την Ιόνια οδό με τα Γιάννενα και την Εγνατία οδό. Σε αυτό το τμήμα οι καθυστερήσεις οφείλονται στις δικαστικές εμπλοκές με τις απαλλοτριώσεις.
Τέλος οι στροφές
Το νέο κομμάτι του έργου, που δόθηκε χθες στην κυκλοφορία, ξεκινά από τον ανισόπεδο κόμβο της Αμφιλοχίας και φτάνει ώς τους Σελλάδες, κοντά στην παράκαμψη της Αρτας.
Περιλαμβάνει τη δύσκολη περιοχή του Κρίκελου και τις στροφές Μενιδίου, όπου έως τώρα το ταξίδι διαρκούσε 40 λεπτά και πλέον μειώνεται στο μισό, αφού δεν θα χρειάζονται περισσότερα από 20 λεπτά.
«Ο δρόμος που έχει πολλαπλάσια εικονοστάσια απ’ ό,τι χιλιόμετρα ανήκει στο παρελθόν», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, παραδίδοντας στην κυκλοφορία το νέο τμήμα.
Το μεγαλύτερο μέρος του ήταν έτοιμο από τον Απρίλιο, αλλά χρειάστηκε να αντιμετωπιστούν με πρόσθετες ενισχύσεις περίπου 3 χλμ., όπου τα εδάφη είναι προβληματικά και οι κατολισθήσεις πολλαπλασιάστηκαν από τις έντονες βροχές του περασμένου χειμώνα.
Στο συγκεκριμένο τμήμα έχουν κατασκευαστεί πέντε μεγάλες γέφυρες, ενώ το μεγάλο επίτευγμα της Ιόνιας οδού είναι οι δίδυμες σήραγγες της Κλόκοβας, μήκος 3 χλμ. σε κάθε κατεύθυνση, που διανοίχθηκαν σε 15 μήνες.
«Η Ιόνια οδός ήταν ένα όνειρο της δυτικής Ελλάδος, ένα όνειρο της Ηπείρου, που της δίνει το πλεονέκτημα να έχει τον δικό της ρόλο στη δίκαιη ανάπτυξη που οραματίστηκε και παρακολουθεί καθημερινά ο πρωθυπουργός. Για να γείρει πλέον η πλάστιγγα της ανάπτυξης στη δυτική Ελλάδα», επισήμανε ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Στη χθεσινή παράδοση παραβρέθηκαν επίσης η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Ολγα Γεροβασίλη, βουλευτές από την Ηπειρο, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Γιώργος Δέδες, οι περιφερειάρχες Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας και Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, αντιπεριφερειάρχες, δήμαρχοι και άλλοι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας