Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αγονος ο διαγωνισμός για την άγονη γραμμή των Κυθήρων

Κύθηρα και Αντικύθηρα έχουν μείνει από τις αρχές Ιουνίου χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με Πειραιά μετά τη σοβαρή μηχανική βλάβη του «Βιτσέντζος Κορνάρος»

EUROKINISSI / ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ

Αγονος ο διαγωνισμός για την άγονη γραμμή των Κυθήρων

  • A-
  • A+

Και νέα παράταση παίρνει ο «ιδιότυπος αποκλεισμός» των Κυθήρων, όπως τον είχε αποκαλέσει πρόσφατα ο δήμαρχος του νησιού, που βιώνουν από τις αρχές Ιουνίου οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του, καθώς ο διαγωνισμός προκήρυξης υποβολής προσφορών για την κάλυψη της γραμμής Πειραιάς - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Κίσσαμος κηρύχτηκε άγονος.

Η μία και μοναδική ακτοπλοϊκή εταιρεία που είχε δείξει ενδιαφέρον δεν εμφανίστηκε να υποβάλει τα απαραίτητα δικαιολογητικά στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών μέχρι την Τρίτη 25 Ιουλίου.

Υστερα από αυτή την εξέλιξη, το υπουργείο Ναυτιλίας τις επόμενες ημέρες (πιθανότατα στις 31 Ιουλίου) θα συγκαλέσει εκτάκτως το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) το οποίο θα προχωρήσει στη διαδικασία της «απευθείας ανάθεσης εκτέλεσης πλόων» μέχρι τη λήξη της δρομολογιακής περιόδου (31/10).

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΣΑΣ θα συζητήσει και την τροποποίηση της δρομολογιακής γραμμής βάσει των προτάσεων που έχει κάνει η δημοτική αρχή.

Γραφειοκρατικές διαδικασίες

Οποια εξέλιξη όμως και αν υπάρξει στο θέμα, οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και οι νομικές δυσκολίες που υπάρχουν για την ανάθεση των επιδοτούμενων (άγονων) γραμμών θα προκαλέσουν μια εκ νέου μεγάλη καθυστέρηση μέχρι να δρομολογηθεί πλοίο στη συγκεκριμένη γραμμή.

Ετσι, ορατός είναι ο κίνδυνος τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα να παραμείνουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με το διοικητικό τους κέντρο τον Πειραιά για πολλές ημέρες ακόμα, μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού και της τουριστικής περιόδου.

Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο επιδοτούμενο δρομολόγιο το εκτελούσε το 42χρονο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» της εταιρείας ΛΑΝΕ (θυγατρική της ΑΝΕΚ), το οποίο όμως στις αρχές Ιουνίου υπέστη σοβαρή μηχανική βλάβη που μέχρι σήμερα δεν μπόρεσε να αποκατασταθεί, με αποτέλεσμα το δρομολόγιο να διακοπεί.

Στις 17 Ιουλίου, σχεδόν ένα μήνα μετά τη διακοπή των δρομολογίων, το υπουργείο Ναυτιλίας, όπως ορίζει ο νόμος, κήρυξε έκπτωτη την εταιρεία από τη σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, επιβάλλοντας παράλληλα και τις σχετικές κυρώσεις (μερική κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής της σύμβασης). Στη συνέχεια, προχώρησε στην προκήρυξη νέου διαγωνισμού για την κάλυψη της γραμμής.

Σημειώνεται ότι το θέμα έχει φθάσει και στη Βουλή με ερωτήσεις που έχουν καταθέσει στον υπουργό Ναυτιλίας βουλευτές, ενώ, σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του δημάρχου Ευστράτιου Χαρχαλάκη, λόγω της κατάστασης αυτής, έχουν μειωθεί οι αφίξεις στο νησί συγκριτικά με πέρυσι, ενώ σημειώνονται ακυρώσεις και για τον Αύγουστο.

ch.papastath@efsyn.gr

  

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υποτίθεται ότι εκτελεί δρομολόγια!
Πονεμένη είναι η ιστορία του 41χρονου πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος», που εδώ και έναν μήνα είναι δεμένο λόγω βλάβης και επιδοτείται «γερά» από το κράτος για να εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς - Κύθηρα -...
Υποτίθεται ότι εκτελεί δρομολόγια!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
3 Αυγούστου και ακόμη «αποκλεισμένα» τα Κύθηρα
Η αναζήτηση πλοίου από το υπουργείο Ναυτιλίας που θα εξυπηρετεί ακτοπλοϊκά τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα με τον Πειραιά και την Κρήτη συνεχίζεται, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να υπάρχει χειροπιαστή λύση. Αύριο θα...
3 Αυγούστου και ακόμη «αποκλεισμένα» τα Κύθηρα
ΕΛΛΑΔΑ
Νέος διαγωνισμός για τη γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι
Σχεδόν ένα μήνα μετά τη διακοπή δρομολογίων του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος» της ακτοπλοϊκής εταιρείας ΛΑΝΕ στη γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι, λόγω σοβαρής βλάβης, το...
Νέος διαγωνισμός για τη γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
Πολύ κοντά στην αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη βρίσκεται το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς το νησί από την περασμένη Παρασκευή έχει μείνει χωρίς πλοίο, μετά τη βλάβη...
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξανά χωρίς πλοίο η γραμμή Κύθηρα-Αντικύθηρα
Δεν είναι η πρώτη φορά, και πιθανότατα δεν θα είναι και η τελευταία, που τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με την ακτοπλοϊκή τους συγκοινωνία. Το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο...
Ξανά χωρίς πλοίο η γραμμή Κύθηρα-Αντικύθηρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιβάτες με δικαιώματα
Διευρύνονται τα δικαιώματα των επιβατών των πλοίων της ακτοπλοΐας ύστερα από τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Ναυτιλίας με την οποία εναρμονίζεται η ελληνική νομοθεσία με τον σχετικό ευρωπαϊκό...
Επιβάτες με δικαιώματα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας