Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές

  • A-
  • A+

Δεν προβλέπονται φέτος διακοπές στα εργοτάξια του μετρό στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Στις 31 Ιουλίου, εκτός απροόπτου, αναμένεται να κατατεθούν και οι προσφορές για το πρώτο τμήμα της 4ης γραμμής, από το άλσος Βεΐκου ώς την περιοχή Γουδή, με μήκος 12,9 χλμ. και 14 σταθμούς.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,4 δισ. ευρώ και θα είναι το μεγαλύτερο εργοτάξιο στο Λεκανοπέδιο.

Στην πρωτεύουσα, η κατασκευή της σήραγγας στην επέκταση της γραμμής Αεροδρόμιο-Δουκ. Πλακεντίας-Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά έχει υλοποιηθεί κατά 70%.

Ο μετροπόντικας «Ιππόδαμος» βρίσκεται σε απόσταση περίπου 250 μέτρων από τον μελλοντικό σταθμό δίπλα στο ιστορικό κτίριο του Ηλεκτρικού, στο κέντρο του Πειραιά, όπου αναμένεται να φτάσει στις αρχές Αυγούστου.

Είναι το πιο πολύπλοκο κομμάτι της κατασκευής, γιατί βρίσκεται πολύ κοντά στο λιμάνι και επηρεάζεται από τη θάλασσα, γι’ αυτό χρειάστηκε να γίνουν ειδικές ενισχύσεις.

Ο σταθμός δεν έχει κατασκευαστεί και το γιγάντιο μηχάνημα προβλέπεται να συνεχίσει χωρίς «στάση» για τον τελικό προορισμό του, που είναι ο επόμενος σταθμός μπροστά στο Δημοτικό Θέατρο.

Σε δύο φάσεις

Η επέκταση των 7,6 χλμ. από τον σταθμό της Αγίας Μαρίνας, στα όρια των Δήμων Αιγάλεω και Χαϊδαρίου, ξεκίνησε στα τέλη του 2008 με προοπτική να παραδοθεί σε μια εξαετία, αλλά προχώρησε με αρκετά προβλήματα.

Σε αυτό το διάστημα έχουν κατασκευαστεί τα έργα πολιτικού μηχανικού σε τρεις από τους συνολικά έξι σταθμούς και πλέον η κρατική εταιρεία «Αττικό Μετρό» εξετάζει το ενδεχόμενο να παραδώσει το έργο σε δύο φάσεις.

Εκτιμάται ότι στις αρχές του 2019 θα μπορούν να λειτουργήσουν οι σταθμοί Αγίας Βαρβάρας, Κορυδαλλού και Νίκαιας.

Ο σταθμός στα Μανιάτικα, που βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, μαζί με το υπόλοιπο έργο θα μετατεθούν για μετά το 2020, ανάλογα με τα προβλήματα που θα προκύψουν στον κεντρικό σταθμό του Πειραιά.

Στη Θεσσαλονίκη προχωρούν τα έργα επέκτασης προς Καλαμαριά με γοργούς ρυθμούς, αλλά με την... όπισθεν, από το τέρμα ώς τον σταθμό της Πατρικίου, όπου υπάρχει η σύνδεση με τη βασική γραμμή του μετρό.

Οι δίδυμες σήραγγες, που έχουν μήκος 4,8 χλμ. και πέντε νέους σταθμούς, προβλέπεται να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2018 για να ακολουθήσουν οι ηλεκτρομηχανολογικές υποδομές.

Την περασμένη Παρασκευή ο «Φρίξος» ξεκίνησε τις εκσκαφές από τον σταθμό της Μίκρας. Οπως επιτάσσουν οι κανόνες ασφαλείας, είχε προηγηθεί κατά δύο μήνες η «Ελλη», που έχει ήδη περάσει από τον δεύτερο σταθμό της Νέας Κρήνης και θα συνεχίσει προς την Αρετσού.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
O προαστιακός απλώνει δίκτυα
​Δεκατρία χρόνια μετά τη λειτουργία του, ο προαστιακός της Αττικής ετοιμάζεται να ενταχθεί στις συγκοινωνίες του δυτικού λεκανοπεδίου και να «κουμπώσει» με το υπόλοιπο αστικό δίκτυο μεταφορών. Ως τον Οκτώβριο...
O προαστιακός απλώνει δίκτυα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποδεικνύεται τονωτική ένεση για το ταμείο των δημόσιων συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Τα έσοδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) τον πρώτο μήνα της νέας χρονιάς παρουσίασαν...
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ηλεκτροκινούμενη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται τέλη Φεβρουαρίου
Μέσα στον Φεβρουάριο, με... δόσεις και μικρή απόκλιση από το τελευταίο χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα της ηλεκτροκινούμενης γραμμής...
Η ηλεκτροκινούμενη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται τέλη Φεβρουαρίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
Νέο τοπίο από το φθινόπωρο στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας υπόσχεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ● Αγώνας δρόμου γίνεται για να παραδοθεί στο τέλος του καλοκαιριού το τελευταίο τμήμα από το...
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επόμενος σταθμός... 2020!
Την ολοκλήρωση κατά 90% του πιο εντυπωσιακού έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, του αμαξοστασίου της Πυλαίας, ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γ. Μυλόπουλος που πιστώνεται σε μεγάλο ποσοστό αυτή την επιτυχία....
Επόμενος σταθμός... 2020!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόσω ολοταχώς για ένα πλήρες, συνδυαστικό και σύγχρονο μετρό
Υστερα από οκτώ χρόνια αναβολών και καθυστερήσεων, η πολυαναμενόμενη τέταρτη γραμμή του μετρό της πρωτεύουσας μπαίνει σε τροχιά κατασκευής, η οποία θα ξεκινήσει στις αρχές του 2019, αμέσως μετά τη λήξη του...
Πρόσω ολοταχώς για ένα πλήρες, συνδυαστικό και σύγχρονο μετρό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας