Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Ενα δισ. μέσα σε 8 χρόνια έχει πάρει ο ΟΑΣΘ από το κράτος»
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

«Ενα δισ. μέσα σε 8 χρόνια έχει πάρει ο ΟΑΣΘ από το κράτος»

  • A-
  • A+

Με διαδικαστικές... αψιμαχίες ξεκίνησε χθες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, που θα συνεχιστεί σήμερα με τις παρεμβάσεις φορέων, με προοπτική να εισαχθεί την Ολομέλεια την Τετάρτη για να ψηφιστεί.

Η διαδικασία του επείγοντος προκάλεσε αντιδράσεις από τη Ν.Δ. και το Ποτάμι. «Αργήσαμε», αντέτεινε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και υπενθύμισε ότι κάθε δίμηνο η διοίκηση του Οργανισμού ζητά προκαταβολές από την κρατική επιχορήγηση.

«Την τελευταία οκταετία ο ΟΑΣΘ έχει πάρει από το Δημόσιο περίπου ένα δισ. ευρώ», ανέφερε ο γενικός εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Απόστολος Καραναστάσης και πρόσθεσε ότι «η διοίκηση και οι μέτοχοι του Οργανισμού, παρότι όφειλαν, δεν εφάρμοζαν το κοινοτικό και εθνικό πλαίσιο χρηματοοικονομικής διαφάνειας και λογοδοσίας».

Από τα στοιχεία που παρουσίασε προκύπτει ότι οι οικονομικές υποχρεώσεις του Οργανισμού υπερβαίνουν τα 120 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 41 εκατ. ευρώ αφορούν συσσωρευμένες υποχρεώσεις προς τα ασφαλιστικά ταμεία.

Αδυνατεί να καταβάλει τη μισθοδοσία του προσωπικού και έχει αναλώσει τα 38 εκατ. ευρώ που οφείλει να διαθέτει έναντι ασφαλιστικών κινδύνων και για αποπληρωμή παγίων.

«Είναι ενδεικτικά και αποδεικτικά της πτώχευσης του Οργανισμού», τόνισε ο εισηγητής και άφησε αιχμές για «επιεικώς πλημμελή» άσκηση των εποπτικών αρμοδιοτήτων του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ).

Ιδιαίτερα αιχμηρός ήταν στις αναφορές του για τις συμβάσεις που είχαν υπογραφεί στο παρελθόν ανάμεσα στο Δημόσιο και τον ΟΑΣΘ.

Η πρώτη έγινε τον Αύγουστο του 1957 με προοπτική λύσης τον Δεκέμβριο του 1981, αλλά με συνεχείς παρατάσεις έφτασε ώς το τέλος του 2009. Λίγο πριν από τη λήξη της τροποποιήθηκε και η διάρκειά της παρατάθηκε αόριστα «μέχρι δύο έτη από την ολοκλήρωση του υπό εκτέλεση μετρό της Θεσσαλονίκης»!

«Η κυβέρνηση προσπαθεί να φανεί συνεπής στην αριστερή της ιδεολογία», παρατήρησε ο εισηγητής της Ν.Δ. Κώστας Αχ. Καραμανλής, που διαπίστωσε αντίφαση ανάμεσα στη μεταφορά όλων των συγκοινωνιακών φορέων της πρωτεύουσας στο Υπερταμείο και την Εταιρεία Δημόσιων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ) και την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, για την οποία τόνισε ότι έρχεται σε αντίθεση με το πνεύμα του Κανονισμού 1370/2007.

Επικαλέστηκε την υπ' αριθμόν 320/2016 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, σύμφωνα με την οποία η σύμβαση λήγει στις 3 Δεκεμβρίου 2019, και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με το νομοσχέδιο επιχειρεί να απαλλαγεί από τη σημερινή διοίκηση του ΟΑΣΘ και να διορίσει δικούς της.

Συμφώνησε πάντως ότι οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης έχουν ανάγκη από επανασχεδιασμό, σημειώνοντας ότι πρέπει να προχωρήσει με σεβασμό στην κοινοτική νομοθεσία.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χιλιόμετρα σπατάλης στον ΟΑΣΘ
Με στοιχεία για τα οικονομικά -και όχι μόνο- του Οργανισμού προσήλθε χθες ο υπουργός Μεταφερών, Χρίστος Σπίρτζης, στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου έγινε η συζήτηση και η ψηφοφορία για το νομοσχέδιο με τις...
Χιλιόμετρα σπατάλης στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στη Βουλή με τη διαδικασία του επείγοντος το σχέδιο για τον ΟΑΣΘ
Με τη διαδικασία του επείγοντος συζητείται σήμερα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο, με το οποίο καταργείται ώς τον Δεκέμβριο του 2019 ο ιδιωτικός αλλά κρατικοδίαιτος Οργανισμός Αστικών...
Στη Βουλή με τη διαδικασία του επείγοντος το σχέδιο για τον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στραβοτιμονιές με τις αμοιβές
Αποκαλύψεις έγιναν από τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη για τις αμοιβές του απερχόμενου διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ. Δημοσιοποίησε το επίσημο έγγραφο αμοιβών του προηγούμενου συμβουλίου για να γίνουν...
Στραβοτιμονιές με τις αμοιβές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Δωράκι» για τους επιβάτες λεωφορείων
Εμμεση μείωση στις τιμές των απλών εισιτηρίων των 1,40 ευρώ, που κατά κανόνα χρησιμοποιούν οι περιστασιακοί επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, ετοιμάζονται να εξαγγείλουν το αρμόδιο υπουργείο...
«Δωράκι» για τους επιβάτες λεωφορείων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ
Στον νέο δημόσιο φορέα θα πρέπει να τρέξουν γρήγορα τα θέματα ώστε να διοριστούν τα νέα συμβούλια της ΟΣΕΘ και της ΑΣΥΘ και να οριστούν άμεσα διευθύνων σύμβουλος και ορκωτοί ελεγκτές ώστε να αρχίσει η...
Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας