Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υποτίθεται ότι εκτελεί δρομολόγια!

Το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος»

ΦΩΤ.: arxipelagos.com

Υποτίθεται ότι εκτελεί δρομολόγια!

  • A-
  • A+

Το ερώτημα γιατί ένα πλοίο που έχει κατασκευαστεί το 1976, δηλαδή διανύει το 41ο έτος της ζωής του στη θάλασσα, και τα τελευταία χρόνια συχνά-πυκνά διακόπτει τα δρομολόγιά του, τις περισσότερες φορές λόγω βλαβών, δεν αποσύρεται ζητά απάντηση.

Επίσης απάντηση ζητά και ένα δεύτερο εξίσου σημαντικό ερώτημα: Πώς είναι δυνατόν εταιρείες με τέτοια πλοία να παίρνουν μέρος σε διαγωνισμούς για άγονες γραμμές, να τους κερδίζουν, να επιδοτούνται από το κράτος με πολύ υψηλά ποσά και την ίδια ώρα να μην εξυπηρετούνται τα νησιά, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες.

Τα συγκεκριμένα ερωτήματα προκύπτουν με αφορμή το σοβαρό ζήτημα που έχει δημιουργηθεί από τις αρχές Ιουνίου με το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος», το οποίο παραμένει στο Πέραμα –όπως λένε οι πληροφορίες, με σοβαρή βλάβη στην κύρια μηχανή του– περισσότερο από ένα μήνα και, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση της εταιρείας στην οποία ανήκει, της ΛΑΝΕ (θυγατρική της ΑΝΕΚ), η βλάβη δεν αποκαταστάθηκε και ως εκ τούτου τα δρομολόγια του πλοίου έως 17/07/2017 το πρωί θα παραμείνουν ανεκτέλεστα.

Ωστόσο, άγνωστο παραμένει εάν και πότε η βλάβη θα αποκατασταθεί, εάν και πότε το «Βιτσέντζος Κορνάρος» θα επιστρέψει και πάλι στην επιδοτούμενη ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Κίσσαμος.

Αποτέλεσμα όλης αυτής της ιστορίας είναι, μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού και της τουριστικής περιόδου, δύο νησιά να μένουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά, που σημειωτέον είναι το διοικητικό τους κέντρο, αλλά και με την Κρήτη.

Εξέλιξη η οποία έχει προκαλέσει αναστάτωση στην τοπική κοινωνία, αλλά και την έντονη αντίδραση του δημάρχου των Κυθήρων Ευστράτιου Χαρχαλάκη, ο οποίος με επιστολή του στον υπουργό Ναυτιλίας ανέφερε ότι τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα βιώνουν έναν «ιδιότυπο αποκλεισμό» από την έδρα της περιφέρειάς τους αλλά και από την Κρήτη και το Γύθειο, βασικές πηγές εσωτερικού τουρισμού για τα δύο νησιά.

Εκανε γνωστό επίσης ότι τον Ιούνιο η πτώση των αφίξεων σε σχέση με πέρυσι υπερβαίνει το 10%, γεγονός που οφείλεται αποκλειστικά στις ακυρώσεις των δρομολογίων του «Βιτσέντζος Κορνάρος», και υποστήριξε ότι σημειώνονται ακυρώσεις για Ιούλιο και Αύγουστο.

Για το θέμα πραγματοποιήθηκε πρόσφατα σύσκεψη στο υπουργείο Ναυτιλίας στην οποία πήραν μέρος όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, ωστόσο λύση μέχρι σήμερα δεν έχει βρεθεί. Είναι γεγονός ότι στις επιδοτούμενες γραμμές οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και οι νομικές αγκυλώσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν είναι πολλές.

Ερώτηση για το θέμα κατέθεσε στη Βουλή και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Γιώργιος Αμυράς, λέγοντας πως εδώ και ένα μήνα το μόνο ταξίδι στα Κύθηρα που μπορεί να γίνει με καράβι από τον Πειραιά είναι μέσα από τη φαντασία του επίδοξου, αλλά ατυχήσαντα επισκέπτη και ζητά από τον υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή να απαντήσει στο ερώτημα για ποιο λόγο επιτρέπει την ακτοπλοϊκή απομόνωση των Κυθήρων.

Ο Γ. Αμυράς ζητά, επίσης, να μάθει αν ο κ. Κουρουμπλής έχει υπολογίσει τις οικονομικές συνέπειες από την αντικειμενική αδυναμία των τουριστών να επισκεφθούν το νησί και αν προτίθεται να κάνει κάτι για να ξανακούσουν οι ντόπιοι τους γνώριμους ήχους της άφιξης του καραβιού.

Να υπενθυμίσουμε ότι η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία των δυο νησιών –Κύθηρα-Αντικύθηρα– και ειδικά η συγκεκριμένη επιδοτούμενη γραμμή έχει βρεθεί στην επικαιρότητα πολλές φορές στο παρελθόν.

Το 2014, και όταν υπουργός Ναυτιλίας ήταν ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, είχε γίνει λόγος για την κατάργησή της (η γραμμή υπάρχει εδώ και 50 χρόνια), προκαλώντας τότε τις έντονες αντιδράσεις των κατοίκων, των φορέων των νησιών αλλά και βουλευτών, ανάμεσά τους και του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο Μ. Βαρβιτσιώτης, μιλώντας τότε στη Βουλή, είχε χαρακτηρίσει τη συγκεκριμένη γραμμή «πάρα πολύ ακριβό σπορ», καθώς, με 200 ευρώ επιδότηση ανά επιβάτη, καθίσταται η ακριβότερη που υπάρχει στην Ελλάδα.

Λόγω των αντιδράσεων που σημειώθηκαν, η γραμμή δεν καταργήθηκε, η εταιρεία που ήταν υποχρεωμένη να προχωρήσει σε αντικατάσταση του πλοίου με νεότερο πλοίο μέχρι το 2014 δεν το έκανε και ο Μ. Βαρβιτσιώτης τον Ιούλιο του 2014 με τροπολογία που κατέθεσε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού έδωσε παράταση στην υλοποίηση της αντικατάστασης του πλοίου.

Η κυβέρνηση άλλαξε, η προηγούμενη πολυετής σύμβαση της ΛΑΝΕ έληξε το 2016, έγινε νέα προκήρυξη του διαγωνισμού, ενδιαφέρον δήλωσε πάλι η ίδια εταιρεία με το συγκεκριμένο πλοίο και το έργο συνεχίζεται στο ίδιο μοτίβο...

ch.papastath@efsyn.gr

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
3 Αυγούστου και ακόμη «αποκλεισμένα» τα Κύθηρα
Η αναζήτηση πλοίου από το υπουργείο Ναυτιλίας που θα εξυπηρετεί ακτοπλοϊκά τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα με τον Πειραιά και την Κρήτη συνεχίζεται, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να υπάρχει χειροπιαστή λύση. Αύριο θα...
3 Αυγούστου και ακόμη «αποκλεισμένα» τα Κύθηρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αγονος ο διαγωνισμός για την άγονη γραμμή των Κυθήρων
Καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία δεν έδειξε ενδιαφέρον για την επιδοτούμενη γραμμή Πειραιάς - Κύθηρα - Αντικύθηρα – Κίσσαμος και έτσι ο ιδιότυπος αυτός αποκλεισμός του νησιού συνεχίζεται μέχρι να συνεδριάσει εκτάκτως...
Αγονος ο διαγωνισμός για την άγονη γραμμή των Κυθήρων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
Πολύ κοντά στην αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη βρίσκεται το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς το νησί από την περασμένη Παρασκευή έχει μείνει χωρίς πλοίο, μετά τη βλάβη...
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
ΕΛΛΑΔΑ
Νέος διαγωνισμός για τη γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι
Σχεδόν ένα μήνα μετά τη διακοπή δρομολογίων του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος» της ακτοπλοϊκής εταιρείας ΛΑΝΕ στη γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι, λόγω σοβαρής βλάβης, το...
Νέος διαγωνισμός για τη γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξανά χωρίς πλοίο η γραμμή Κύθηρα-Αντικύθηρα
Δεν είναι η πρώτη φορά, και πιθανότατα δεν θα είναι και η τελευταία, που τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με την ακτοπλοϊκή τους συγκοινωνία. Το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο...
Ξανά χωρίς πλοίο η γραμμή Κύθηρα-Αντικύθηρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιβάτες με δικαιώματα
Διευρύνονται τα δικαιώματα των επιβατών των πλοίων της ακτοπλοΐας ύστερα από τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Ναυτιλίας με την οποία εναρμονίζεται η ελληνική νομοθεσία με τον σχετικό ευρωπαϊκό...
Επιβάτες με δικαιώματα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας