Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υπόγειο τρένο στα Σεπόλια
EUROKINISSI-Θ.ΚΑΛΙΑΡΑΣ

Υπόγειο τρένο στα Σεπόλια

  • A-
  • A+

Με «προίκα» 40,36 εκατ. ευρώ, που εξασφαλίστηκε από τον χρηματοδοτικό μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη», μπαίνει επιτέλους σε τροχιά υλοποίησης το... ολυμπιακό έργο της μερικής υπογειοποίησης της γραμμής του ΟΣΕ στην περιοχή των Σεπολίων.

Το σιδηροδρομικό δίκτυο σε μήκος 3,1 χλμ. είναι επιφανειακό, παρόλο που διασχίζει μια ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη περιοχή.

Υπάρχουν πολλές ισόπεδες διαβάσεις και αυτή είναι η βασική αιτία για τα συχνά ατυχήματα. Πρόσφατα μάλιστα χάθηκε άλλη μια ανθρώπινη ζωή.

Η σιδηροδρομική σήραγγα Σεπολίων θα έχει μήκος 1.440 μέτρα, ενώ στην επιφάνειά της προβλέπεται να διαμορφωθούν πάρκο και χώροι παιχνιδιού.

Το υπόλοιπο τμήμα θα κατασκευαστεί σε όρυγμα, γιατί η γραμμή συναντά τον κεντρικό αγωγό της ΕΥΔΑΠ και κυρίως τη γραμμή του μετρό, που δεν επιτρέπουν την πλήρη υπογειοποίηση.

Θα υπάρχει, όμως, περίφραξη και οι πεζοί θα εξυπηρετούνται από πεζογέφυρες. Για την κίνηση των οχημάτων θα γίνουν κυκλοφοριακές μελέτες και θα ακολουθούν εναλλακτικές διαδρομές.

Το έργο προβλέπεται να δημοπρατηθεί ώς το τέλος του χρόνου και να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2020. Θα κατασκευαστεί τετραπλή γραμμή, η οποία, σε συνδυασμό με το έτοιμο τμήμα από τις Τρεις Γέφυρες ώς τις Αχαρνές, θα επιτρέψει την πύκνωση των δρομολογίων του προαστιακού, που θα εξυπηρετεί μεγάλες περιοχές του δυτικού λεκανοπεδίου.

Η υπογειοποίηση θα γίνει και σε άλλα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου που διέρχεται από πυκνοδομημένες περιοχές.

Στις υπόλοιπες θα εφαρμοστούν μέτρα που θα διευκολύνουν και τα δύο μεταφορικά μέσα.

Υπολογίζεται ότι σε ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας οι ισόπεδες διαβάσεις ξεπερνούν τις 1.800, από τις οποίες περίπου οι μισές βρίσκονται σε τμήματα που δεν λειτουργούν.

Στο ενεργό δίκτυο υπάρχουν 500 διαβάσεις στις οποίες λειτουργούν αυτόματα συστήματα ειδοποίησης με μπάρες που ρυθμίζουν την κίνηση των οχημάτων, ενώ άλλες 42 φυλάσσονται από προσωπικό του ΟΣΕ.

Περίπου 300 είναι αφύλακτες. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο σε αυτά τα σημεία καταγράφονται κατά μέσο όρο 30 ατυχήματα, με 12 νεκρούς και 16 τραυματίες.

Υψηλό είναι και το κόστος φύλαξης, περίπου 6 εκατ. ευρώ τον χρόνο, το 10% των κονδυλίων που διαθέτει ο ΟΣΕ για τη συντήρηση του δικτύου!

Καταγραφή προβλημάτων

Με απόφαση της διοίκησης του Οργανισμού ανατέθηκε η καταγραφή όλων των ισόπεδων διαβάσεων και των προβλημάτων που δημιουργούν σε επιστημονικές ομάδες των Πολυτεχνείων Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πάτρας και Ξάνθης.

Η αποτύπωση θα ολοκληρωθεί το φθινόπωρο και θα ακολουθήσουν παρεμβάσεις για την άμεση βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας.

Για τις σοβαρότερες περιπτώσεις θα γίνουν έργα διαμόρφωσης, ενώ ορισμένες διαβάσεις θα καταργηθούν.

Τα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο εξασφάλισαν τη μερίδα του λέοντος από τις χρηματοδοτήσεις του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη».

Από το συγκεκριμένο μέσο η Ελλάδα θα πάρει συνολικά 61 εκατ. ευρώ, που θα διαθέσει σε επτά έργα.

Κονδύλι 7,09 εκατ. ευρώ θα δοθεί για την αναβάθμιση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη της βασικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Ειδομένη.

Προβλέπεται επίσης η χρηματοδότηση παρεμβάσεων σε λιμάνια και αεροδρόμια για την εξυπηρέτηση των μεταφορών.

«Πρόκειται για νέα κονδύλια, επιπρόσθετα εκείνων του ΕΣΠΑ, που θα επιτρέψουν την υλοποίηση νέων έργων σε κρίσιμους τομείς για την οικονομία», αναφέρει σε δήλωσή του ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το τρένο πάτησε 140 εκατομμύρια ευρώ
«Θα είχε αποτραπεί το τραγικό δυστύχημα στο Αδενδρο αν λειτουργούσαν τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιαχείρισης που παρεμβαίνουν αυτόματα σε περιπτώσεις ανθρώπινου σφάλματος». Η σημαντική αυτή παράμετρος...
Το τρένο πάτησε 140 εκατομμύρια ευρώ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πεζή παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία
Σε καρμανιόλα έχει εξελιχθεί η ισόπεδη διάβαση των γραμμών του τρένου με την οδό Αγίου Μελετίου, σε ένα σημείο με μεγάλη κυκλοφορία οχημάτων και πεζών που διχοτομεί την πυκνοδομημένη περιοχή των Σεπολίων. Χθες...
Πεζή παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το τρένο έπιασε... τελική
Mε υπερδιπλάσια ταχύτητα σε σχέση με την επιτρεπόμενη στο συγκεκριμένο κομμάτι της παρακαμπτήριας γραμμής πέρασε το περασμένο Σάββατο η μοιραία αμαξοστοιχία από το Αδενδρο, σύμφωνα με το πρώτο πόρισμα της...
Το τρένο έπιασε... τελική
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μαφιόζικες πρακτικές κατά του ΟΑΣΑ
«Δεν πτοούμαστε» διαμηνύει προς κάθε κατεύθυνση η διοίκηση του ΟΑΣΑ μία μέρα μετά τους βανδαλισμούς κουκουλοφόρων στην κατοικία και το αυτοκίνητο του προέδρου του και με χθεσινή ανακοίνωσή της διαβεβαιώνει ότι...
Μαφιόζικες πρακτικές κατά του ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Καραμπόλες» εργολάβων στον δρόμο-καρμανιόλα
Την έγκριση των Βρυξελλών θα αναζητήσει μέσα στις επόμενες ημέρες ο υπουργός Υποδομών για να προχωρήσουν τα έργα στον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, που βρίσκονται κυριολεκτικά στην κόψη του ξυραφιού.
«Καραμπόλες» εργολάβων στον δρόμο-καρμανιόλα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παρέδωσε το Πάρκο Τρίτση στον Πατούλη
Με νομοθετική ρύθμιση, η αρμοδιότητα διαχείρισης του πάρκου «Αντώνης Τρίτσης» περνά από το υπουργείο Περιβάλλοντος στην Περιφέρεια Αττικής. ● Ο περιφερειάρχης άφησε ορθάνοιχτο το ενδεχόμενο παραχώρησης...
Παρέδωσε το Πάρκο Τρίτση στον Πατούλη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας