• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.4°C / 28.8°C
    3 BF
    34%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 23.5°C / 28.6°C
    3 BF
    53%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.5°C / 27.1°C
    2 BF
    39%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 23.1°C
    0 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.9°C / 22.9°C
    2 BF
    68%
  • Βέροια
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    24°C 22.1°C / 25.7°C
    2 BF
    55%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.4°C / 20.4°C
    3 BF
    73%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.4°C / 25.4°C
    2 BF
    38%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 21.0°C / 25.8°C
    0 BF
    53%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.9°C / 23.9°C
    1 BF
    64%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.8°C / 26.4°C
    4 BF
    41%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.1°C / 25.1°C
    1 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    3 BF
    74%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 23.4°C
    0 BF
    49%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    26°C 20.5°C / 27.2°C
    2 BF
    36%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.8°C / 24.9°C
    4 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.6°C / 29.0°C
    1 BF
    44%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.3°C / 26.0°C
    2 BF
    65%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.1°C / 28.7°C
    2 BF
    66%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 18.3°C / 18.3°C
    2 BF
    81%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

«Ενα λιμάνι δεν είναι τίποτα αν δεν δουλεύει για τη γύρω περιοχή»

  • A-
  • A+

Οσο ακατόρθωτο είναι να αποδείξει κάποιος ότι δεν είναι ελέφαντας, εξίσου δύσκολο στην εποχή μας φαντάζει να αποδείξει ένας… ελέφαντας ότι είναι τέτοιος. Τον παράδοξο αυτό χαρακτήρα είχε το χθεσινό κάλεσμα της κοινοπραξίας (DIEP- Terminal Link της CMA CGM- Belterra), που είναι ο προτιμητέος επενδυτής για την εξαγορά του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Παρών στην πρώτη επαφή με δημοσιογράφους της πόλης ο Μπορίς Βένσελ, διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής εταιρείας «Τerminal Link», διεθνούς λιμενικού διαχειριστή που δραστηριοποιείται στους τομείς της λειτουργίας, ανάπτυξης και των επενδύσεων σε σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων (TEU).

Νωρίτερα αντιπροσωπεία στελεχών της κοινοπραξίας, παρόντος και του συντονιστή της Σωτήρη Θεοφάνη, είχαν κάνει μια… βόλτα στις εγκαταστάσεις του λιμανιού.

Οσο χαλαρή ήταν η συζήτηση άλλο τόσο ήταν και ουσιαστική, αφού αναδείχτηκε το πρόσωπο της εταιρείας, οι στόχοι της, οι αρχές πάνω στις οποίες βασίζεται η στρατηγική της.

Ο κ. Βένσελ ήταν ευθύς, δεν εμφανίστηκε καν για να επιδαψιλεύσει τιμές και ανέξοδα γλυκόλογα στην πόλη, δεν καμώθηκε ότι γνωρίζει την ιστορία της, έδινε την εντύπωση πως όταν μιλούσε, κοιτώντας πάντα στα μάτια τον συνομιλητή του, «αγόραζε».

Για την εταιρεία η Θεσσαλονίκη ως όνομα δεν λέει τίποτα απολύτως, αλλά… υπάρχει. Μια κουκκίδα μεν στον χάρτη, αλλά σε κομβικό γεωστρατηγικό σημείο. Κι αυτό είναι αρκετό, γιατί ανάλογο «σημείο» η εταιρεία δεν διαθέτει, αλλά ούτε και θα μπορούσε να βρει ή να δημιουργήσει.

Φιλοσοφία

Eδωσε στοιχεία για την εταιρεία που έχει «φιλική» φιλοσοφία: ένα λιμάνι από μόνο του δεν είναι τίποτα αν δεν δουλεύει για τη γύρω από αυτό περιοχή, κι αν το λιμάνι δουλεύει, ο κύκλος εργασιών μεγεθύνεται για όλους.

Απλές κουβέντες, τακτικές πρώτου μαθήματος σε σεμινάριο μάνατζμεντ. «Θα μελετήσουμε ένα προς ένα τα κομμάτια του λιμανιού και θα δράσουμε» είπε στην «Εφ.Συν.».

Δεν έκρυψε ότι τα πράγματα είναι όπως ακριβώς τα είχε πει πριν από λίγες μέρες ο κ. Θεοφάνης, ότι δηλαδή οι επενδύσεις πρέπει να γίνουν σε 4 χρόνια, διάστημα λιγότερο των 7 που ήταν όρος του διαγωνισμού.

Aνετος στη χρήση της γλώσσας της διοίκησης αλλά και έτοιμος για τη χαλαρή διπλωματία και το χιούμορ, στην ερώτηση «τελικά αγοράσατε το λιμάνι ακριβά ή φτηνά; (232 εκατ. ευρώ)» απαντά χαμογελώντας «όποιος αγοράζει θέλει πάντα να πληρώνει τα λιγότερα…».

Η συζήτηση έγινε στο ιδιοκτησίας Ιβάν Σαββίδη φρεσκοανακαινισμένο ξενοδοχείο «Μακεδονία Παλλάς».

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, «σήμερα το 51% της Terminal Link ανήκει στη CMA CGM και το 49% στην China Merchants Port Holdings. Η CMA CGM είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ναυτιλιακών μεταφορών στον κόσμο.

»Με έναν στόλο που αποτελείται από 449 πλοία μικρής-μέσης ηλικίας, που καλύπτει διαφορετικές ανάγκες, η CMA CGM εξυπηρετεί περισσότερους από 420 εμπορικούς λιμένες σε όλο τον κόσμο.

»Το 2016 η CMA CGM μετέφερε 15,6 εκατομμύρια TEU. Η China Merchants Port Holdings (CMPort) εισήχθη στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ το 1992.

»Οι σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων στους οποίους έχει επενδύσει η CMPort διακινούν περισσότερα από 95 εκατομμύρια TEU ετησίως». Παρά τα όσα φημολογήθηκαν, ο «ελέφαντας» δεν έκανε καν επίδειξη ότι είναι τέτοιος.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αρχή νέας εποχής για το λιμάνι Θεσσαλονίκης
Οι δουλειές με τη Βόρεια Μακεδονία ξεκίνησαν. Και μάλιστα με μια εταιρεία η οποία σηματοδοτεί πολύ περισσότερα πράγματα από το προφανές επιχειρηματικό ενδιαφέρον: το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Αρχή νέας εποχής για το λιμάνι Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τη διοίκηση του ΟΛΘ καταγγέλλει η ΟΜΥΛΕ
Δριμεία επίθεση στη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης εξαπολύουν με ανακοίνωσή τους η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) καθώς και οι σύλλογοι και τα σωματεία των υπαλλήλων του ΟΛΘ μία...
Τη διοίκηση του ΟΛΘ καταγγέλλει η ΟΜΥΛΕ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επίθεση του ΚΚΕ στην κυβέρνηση για στρατιωτική παρουσία του ΝΑΤΟ στη Θεσσαλονίκη
Δριμεία επίθεση του ΚΚΕ στην κυβέρνηση, η δεύτερη συνεχόμενη μέσα σε λίγες μέρες, για στρατιωτικές δραστηριότητες του ΝΑΤΟ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Με ανακοίνωσή της η Κομματική Οργάνωση Κ. Μακεδονίας του...
Επίθεση του ΚΚΕ στην κυβέρνηση για στρατιωτική παρουσία του ΝΑΤΟ στη Θεσσαλονίκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δύο νέες γερανογέφυρες στο λιμάνι Θεσσαλονίκης
Ηρθαν από την Κίνα και αναβαθμίζουν τις επιχειρησιακές δυνατότητες του ΟΛΘ ● Επιλύονται τα προβλήματα στην Πύλη 16 ● Πεντάμηνη αναβολή στην επέκταση του 6ου προβλήτα.
Δύο νέες γερανογέφυρες στο λιμάνι Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Όλα σημειωτόν, έργα και ερωτήματα
Με επιλεκτική πρόσκληση δημοσιογράφων η διοίκηση του ΟΛΘ επιχείρησε να απαντήσει στις «απορίες» που διατυπώνονται για την πορεία των έργων στο λιμάνι.
Όλα σημειωτόν, έργα και ερωτήματα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας