Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Είδος... υπό εξαφάνιση ο ταχυδρόμος

Μόνο 3.200 διανομείς διαθέτουν πλέον τα ΕΛ.ΤΑ. σε όλη τη χώρα, ενώ πριν από επτά χρόνια έφταναν τις 7.000

EUROKINISSI /ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Είδος... υπό εξαφάνιση ο ταχυδρόμος

  • A-
  • A+

Χωρίς ταχυδρόμους είναι στην ουσία από τον Μάρτιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της πρωτεύουσας και παραμένουν υποστελεχωμένα πολλά ταχυδρομικά γραφεία σε τουριστικές περιοχές. Λογαριασμοί, έγγραφα και οι άλλοτε δημοφιλείς επιστολές φτάνουν συχνά με καθυστέρηση στον παραλήπτη τους...

Αιτία; Από τις αρχές της άνοιξης έχουν αρχίσει να λήγουν οι οκτάμηνες συμβάσεις των περίπου 600 εποχικών υπαλλήλων και δεν έχει καν ξεκινήσει από το ΑΣΕΠ η διαδικασία πρόσληψης νέου προσωπικού.

Στην Αττική το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στους Αμπελόκηπους, όπου υπήρχαν 50 διανομείς και τους τελευταίους μήνες μόλις ξεπερνούν τους μισούς.

Μικρότερες ελλείψεις υπάρχουν στο κέντρο και σε μεγάλους δήμους, όπως η Γλυφάδα, η Ηλιούπολη, το Περιστέρι. Στα Δωδεκάνησα η τουριστική περίοδος ξεκινά με μειωμένο προσωπικό, με πιο χαρακτηριστική την περίπτωση της Καλύμνου, που έχει 10 οργανικές θέσεις και διαθέτει μόνον 4 άτομα. Σήμερα υπάρχουν για όλη τη χώρα μόνον 3.200 διανομείς, όταν πριν από επτά χρόνια έφταναν τις 7.000.

«Ανησυχούμε γι’ αυτή την κατάσταση», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Γιώργος Βασιλόπουλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας των εργαζομένων στα ΕΛ.ΤΑ., που εξήγησε ότι για να καλυφθούν τα κενά οι διανομείς καλύπτουν δύο και τρεις τομείς, με αποτέλεσμα να περνάνε από μια γειτονιά σε αραιότερα διαστήματα.

Τις επόμενες ημέρες προγραμματίζουν συναντήσεις με τους αρμόδιους του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής για να τους ενημερώσουν για τα προβλήματα στα ΕΛ.ΤΑ. Θα ζητήσουν την πρόσληψη 510 μονίμων υπαλλήλων και άλλων 540 εποχικών, πάντα μέσω ΑΣΕΠ.

«Γνωρίζουμε ότι ο ρόλος του ταχυδρομείου έχει αλλάξει την τελευταία δεκαετία», επισημαίνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας ταχυδρομικών. Με την είσοδο του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ο ετήσιος τζίρος παρουσίασε μια ήπια πτώση της τάξης του 3% τον χρόνο, αλλά η χαριστική βολή ήρθε από την οικονομική κρίση, που έφερε ετήσια μείωση κατά 12-13%.

«Το πρώτο βήμα που έκαναν οι μεγάλες επιχειρήσεις ήταν οι περικοπές στα έξοδα αλληλογραφίας», μας είπε και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι μια μεγάλη τράπεζα διέθετε κατά μέσο όρο 2 εκατ. ευρώ τον μήνα και σήμερα μόλις φτάνει τις 500 χιλιάδες.

Το 2010 ο ετήσιος τζίρος της ταχυδρομικής αγοράς ξεπερνούσε τα 625 εκατ. ευρώ και την περασμένη χρονιά διαμορφώθηκε στα 290 εκατ. ευρώ, από τα οποία το 96% αφορούν τα ΕΛ.ΤΑ.

Μπορεί η κλασική επιστολή να ακολουθεί φθίνουσα πορεία, αλλά ανοίγονται νέες προοπτικές στις ταχυμεταφορές και κυρίως στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Το 2015, σε διεθνές επίπεδο, ο κλάδος παρουσίασε άνοδο 3,3%, με τη μεταφορά δεμάτων να πρωταγωνιστεί με αύξηση 10,2%.

«Το ταχυδρομείο δεν πέθανε. Τα ΕΛ.ΤΑ. μπορούν να αναπτυχθούν και το μεγαλύτερο πλεονέκτημά τους είναι το δίκτυο των 1.400 καταστημάτων που διαθέτουν σε όλη τη χώρα», τονίζει ο Γ. Βασιλόπουλος.

Η ταχυδρομική αγορά έχει απελευθερωθεί από τον Ιανουάριο του 2013, αλλά με τον νόμο 4053/2015 προβλέφθηκε ότι τα ΕΛ.ΤΑ. θα επιδοτούνται από το Δημόσιο ώς το 2028 για να εξυπηρετούν τις λεγόμενες «άγονες» περιοχές. Ως τώρα δεν έχουν δοθεί τα κονδύλια, ενώ δημόσιοι φορείς τούς οφείλουν αρκετά εκατομμύρια από τη διακίνηση εγγράφων.

Το 10% των ΕΛ.ΤΑ. ανήκει στη Eurobank και τα ταχυδρομεία είχαν ενταχθεί από το 2012 στο ΤΑΙΠΕΔ με σκοπό την πλήρη ιδιωτικοποίησή τους. Είναι η πρώτη ΔΕΚΟ που με απόφαση της σημερινής κυβέρνησης μεταφέρθηκε στο Υπερταμείο.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προσλήψεις για την προστασία του περιβάλλοντος
Την πρόσληψη ειδικευμένου προσωπικού για την υλοποίηση προγραμμάτων Life, που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος, προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος που εντάχθηκε στο υπό συζήτηση...
Προσλήψεις για την προστασία του περιβάλλοντος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέα απεργία στην Εγνατία Οδό
Να σταματήσουν το «θέατρο του παραλόγου» θέλουν με ακόμη μια εικοσιτετράωρη απεργία την οποία πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.», επαναφέροντας το αίτημα να μην παραχωρηθεί ο...
Νέα απεργία στην Εγνατία Οδό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Χαρακώματα» στην ΕΥΑΘ
Η κρίση που σοβούσε εδώ και λίγο καιρό στις σχέσεις της διοίκησης της Εταιρείας Υδρευσης Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ) και του σωματείου εργαζομένων στην εταιρεία αποκαλύφθηκε δημόσια χθες όταν οι...
«Χαρακώματα» στην ΕΥΑΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναμείνατε τον... διαγωνισμό σας
Περαιτέρω αναμονή για την έκδοση των οριστικών αποτελεσμάτων της προκήρυξης-μαμούθ του ΑΣΕΠ για τις 8.166 προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στις υπηρεσίες καθαριότητας των δήμων προκύπτει για τους υποψηφίους, αλλά...
Αναμείνατε τον... διαγωνισμό σας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στα δίχτυα της βιοπολιτικής...
Tο ιδιωτικό χρέος απειλεί το σύνολο των ευρωπαϊκών κοινωνιών, με τους παραδοσιακούς όρους Βορρά-Νότου να αντιστρέφονται. Τον αντίκτυπο του ιδιωτικού χρέους στις ζωές των νοικοκυριών προσπαθεί να αναδείξει η...
Στα δίχτυα της βιοπολιτικής...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Δωράκι» για τους επιβάτες λεωφορείων
Εμμεση μείωση στις τιμές των απλών εισιτηρίων των 1,40 ευρώ, που κατά κανόνα χρησιμοποιούν οι περιστασιακοί επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, ετοιμάζονται να εξαγγείλουν το αρμόδιο υπουργείο...
«Δωράκι» για τους επιβάτες λεωφορείων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας