Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πόσοι νεκροί ακόμη στις γραμμές των τρένων;

Πόσοι νεκροί ακόμη στις γραμμές των τρένων;

  • A-
  • A+

Σε τρίτη συνεχόμενη κινητοποίηση μέσα σε μόλις δύο εβδομάδες προχώρησαν χθες κάτοικοι των Σεπολίων στις γραμμές των τρένων του ΟΣΕ επί της οδού Αγίου Μελετίου, έπειτα από τον τραγικό θάνατο που βρήκε μια γειτόνισσά τους στην αφύλακτη διάβαση στην οδό Δαμβέργη στις 2/2/2017.

Ηταν το δεύτερο θύμα μιας διερχόμενης αμαξοστοιχίας, καθώς στις 31/5/2015 ακόμη μια γειτόνισσά τους έχασε τη ζωή της με τον ίδιο τρόπο ακριβώς στο ίδιο σημείο.

Κατά τη χθεσινή κινητοποίηση, που διοργανώθηκε από τη Λαϊκή Συνέλευση Κολωνού – Ακαδημίας Πλάτωνος - Σεπολίων και την Ανοικτή Επιτροπή Αγώνα Κάτοικων της περιοχής, συμμετείχαν νέοι της περιοχής έως και μέλη του ΚΑΠΗ Σεπολίων.

Οι συγκεντρωμένοι δήλωσαν ανυποχώρητοι μέχρι την υλοποίηση των δεσμεύσεων πάνω στα αιτήματα που έχουν θέσει προς τον ΟΣΕ για την άμεση υλοποίηση μέτρων για την ασφαλή διάβαση πεζών και αυτοκινήτων και την άμεση υλοποίηση του έργου τής πλήρους υπογειοποίησης των γραμμών του ΟΣΕ με γνώμονα τις προτάσεις και ανάγκες των κατοίκων.

Μετά τις δύο προηγούμενες κινητοποιήσεις, επιτεύχθηκε συνάντηση στις 9/6 με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Κώστα Πετράκη, ο όποιος δεσμεύτηκε ότι σε ένα μήνα θα τους παρουσιάσει μελέτη για τα μέτρα ασφαλούς διέλευσης των κατοίκων και ότι, στη συνέχεια, θα απαιτηθούν 10 μέρες για την κατασκευή τους.

Για το θέμα της υπογειοποίησης των γραμμών τούς ενημέρωσε ότι υπάρχει απόφαση και εξασφάλιση χρηματοδότησης για την υλοποίηση του έργου, ενώ για τις διαδικασίες ολοκλήρωσης της δημοπράτησης «όρισε» τον μήνα Οκτώβριο, μήνα που εκτιμά ότι θα ξεκινήσουν και τα έργα.

Εξάλλου, στις 15/6 η Λαϊκή Συνέλευση και η επιτροπή κατοίκων κατέθεσαν υπόμνημα με τις πρώτες υπογραφές κατοίκων προς τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας, απαιτώντας να συζητηθεί το θέμα στην πρώτη του συνεδρίαση σε ημερήσια διάταξη. Μια μέρα μετά, έλαβαν τη μελέτη της ΕΡΓΟΣΕ για την υπογειοποίηση των γραμμών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι έχουν περάσει πάνω από 10 χρόνια (από το 2006) που το ΣτΕ έκανε δεκτή την προσφυγή κατοίκων της περιοχής περί αναστολής εκτέλεσης του υπέργειου έργου για την κατασκευή του προαστιακού σιδηροδρόμου. Κι όμως, οι κυβερνήσεις, η Περιφέρεια Αττικής, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και ο Δήμος Αθηναίων ποτέ δεν υλοποίησαν την παραπάνω απόφαση.

Δεδομένων των δύο θανατηφόρων περιστατικών, αλλά και του γεγονότος ότι κυριολεκτικά συμβιώνουν επάνω στις γραμμές 7 σχολεία όλων των βαθμίδων, με εκατοντάδες μαθητές να περιδιαβάζουν τις αφύλακτες πεζο-διαβάσεις, οι κάτοικοι της περιοχής απαιτούν για άλλη μια φορά νέο σχεδιασμό για το σύνολο των γραμμών, που θα βάζει τέρμα στον αναγκαστικό διαχωρισμό και την γκετοποίηση των γειτονιών τους, με την πλήρη υπογειοποίηση σε όλο το μήκος τους.

Προγραμματίζουν, δε, νέα κινητοποίηση στη συμβολή των οδών Κωνσταντινουπόλεως και Αγίου Μελετίου την ερχόμενη Δευτέρα 26/6 στις 7 μ.μ.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το τρένο πάτησε 140 εκατομμύρια ευρώ
«Θα είχε αποτραπεί το τραγικό δυστύχημα στο Αδενδρο αν λειτουργούσαν τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιαχείρισης που παρεμβαίνουν αυτόματα σε περιπτώσεις ανθρώπινου σφάλματος». Η σημαντική αυτή παράμετρος...
Το τρένο πάτησε 140 εκατομμύρια ευρώ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο χάρος καραδοκούσε στις ράγες
Η μεγάλη ταχύτητα φαίνεται πως είναι το επικρατέστερο σενάριο για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα με συρμό Ιντερσίτι του ΟΣΕ που σημειώθηκε το βράδυ του Σαββάτου. Τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στο...
Ο χάρος καραδοκούσε στις ράγες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υπογειοποιείται το «γιοφύρι» των Σεπολίων
Μέσα στον Οκτώβριο αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του νέου τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής που θα απαλλάξει την πυκνοδομημένη περιοχή της δυτικής Αθήνας από τον κεντρικό Σταθμό Λαρίσης ώς τις Τρεις...
Υπογειοποιείται το «γιοφύρι» των Σεπολίων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Mallμανία πάει σύννεφο...
Τα εμπορικά μεγαθήρια δεν καταλαβαίνουν κρίση και «αφανίζουν» τα μαγαζάκια σε πολλές γειτονιές της Αθήνας. Η «Εφ.Συν.» παρουσιάζει τον χάρτη με τα ήδη λειτουργούντα αλλά και με τα νέα που απειλούν κι άλλες...
Η Mallμανία πάει σύννεφο...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Βαλκάνια... εξπρές
Η σιδηροδρομική επανασύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα… παραγνωρισμένα Βαλκάνια και χώρες οι πολίτες των οποίων για δεκαετίες επέλεγαν τη Βόρεια Ελλάδα για τουριστικό προορισμό είναι γεγονός. Και μάλιστα...
Βαλκάνια... εξπρές
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Αλλάζουν όλα στα Σεπόλια
​Ενα πάρκο θα... ξεφυτρώσει πάνω από τις γραμμές του τρένου στα Σεπόλια, που θα υπογειοποιηθούν. Τα έργα θα καλύπτουν μήκος 2,36 χλμ. από τον σταθμό Λαρίσης έως τις Τρεις Γέφυρες, στα οποία περιλαμβάνεται...
Αλλάζουν όλα στα Σεπόλια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας