• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.4°C / 16.7°C
    1 BF
    56%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    10°C 6.5°C / 13.6°C
    0 BF
    70%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.4°C / 17.0°C
    2 BF
    71%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 8.1°C / 8.9°C
    2 BF
    81%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.5°C / 13.9°C
    3 BF
    77%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    11°C 6.8°C / 11.5°C
    1 BF
    62%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 7.4°C / 7.9°C
    2 BF
    53%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 11.6°C / 16.6°C
    2 BF
    72%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 14.9°C / 18.0°C
    3 BF
    56%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    4 BF
    67%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.6°C / 17.9°C
    3 BF
    45%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.5°C / 14.7°C
    2 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    2 BF
    55%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 14.5°C
    0 BF
    66%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.3°C / 14.5°C
    1 BF
    60%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.8°C / 16.8°C
    1 BF
    63%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    15°C 13.8°C / 17.0°C
    0 BF
    56%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 10.3°C / 12.1°C
    0 BF
    63%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 7.5°C / 13.7°C
    2 BF
    59%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 7.8°C / 7.8°C
    1 BF
    70%

Την εφαρμογή αναλογικού συστήματος χρέωσης στους 38 σταθμούς της Εγνατίας Οδού ζητούν οι περιφερειάρχες Ηπείρου και Μακεδονίας-Θράκης

EUROKINISSI

«Πλαγιομετωπική» για τα διόδια της Εγνατίας

  • A-
  • A+

Με έξι «πλευρικές» θέσεις–προτάσεις απαντούν τέσσερις περιφερειάρχες στα κυβερνητικά σχέδια για λειτουργία 38 σταθμών διοδίων που σχεδιάζονται για την Εγνατία Οδό, αλλά οι τρεις απέφυγαν τη… «μετωπική», δηλαδή μια θέση κατά της παραχώρησης του δρόμου σε ιδιώτες, παρότι αυτό παραμένει το πλέον δυσοίωνο σημάδι για το εγγύς μέλλον.

Οι τελικές θέσεις προέκυψαν έπειτα από σύσκεψή τους και αφού προηγήθηκε ενημέρωσή τους από τον πρόεδρο αλλά και τους εργαζόμενους στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.».

Οι Απόστολος Τζιτζικώστας (Κεντρικής Μακεδονίας), Αλέξανδρος Καχριμάνης (Ηπείρου), Χρήστος Μέτιος (Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης), Θεόδωρος Καρυπίδης (Δυτικής Μακεδονίας) ζητούν:

►1. εφαρμογή αναλογικού συστήματος χρέωσης των διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, με μέγιστο αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο και στο μέλλον,

►2. καμιά λειτουργία ή κατασκευή νέου σταθμού διοδίων, μετωπικού ή πλευρικού, μέχρι να εφαρμοστεί το αναλογικό σύστημα χρέωσης,

►3. καμιά χρέωση στις μετακινήσεις μέσα στις Περιφερειακές Ενότητες,

►4. όπου λειτουργούν ήδη περισσότερα του ενός διόδια, οι τιμές να διαμορφωθούν στη βάση της αναλογικότητας, με αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο,

►5. ειδική τιμολογιακή πολιτική για τους συχνούς χρήστες της Εγνατίας Οδού,

►6. να μη λειτουργήσουν διόδια σε δρόμους που δεν έχουν χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητοδρόμου (π.χ. Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι).

Πριν όμως από αυτή την απόφαση, οι τρεις είχαν απορρίψει την πρόταση του κ. Καρυπίδη να μπει στην ανακοίνωση και αναφορά κατά της παραχώρησης του δρόμου σε ιδιώτες.

Ας σημειωθεί πως σήμερα η μέγιστη χρέωση στην Εγνατία είναι 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο (στην ΠΑΘΕ φτάνει τα 0,065 ευρώ ανά χιλιόμετρο), ενώ αν η Εγνατία ιδιωτικοποιηθεί μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 0,055 ευρώ/χλμ…

Μαχητικοί οι εργαζόμενοι

Με… «ονόματα» και «μετωπικές χρεώσεις» μίλησαν για άλλη μια φορά οι εργαζόμενοι και συγκεκριμένα ο αντιπρόεδρος του συλλόγου εργαζομένων της Εγνατίας, Τάσος Παπαδόπουλος, που υπολόγισε ότι οι χρεώσεις στην ιδιωτικοποίηση μπορεί να φτάσουν και τα 0,07 λεπτά του ευρώ.

Θύμισε δε πως «η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού αποφασίστηκε το 2010, με ΚΥΑ του κ. Χρυσοχοΐδη», ότι τώρα το ΤΑΙΠΕΔ «βγήκε μπροστά και θέλει να σχεδιάσει την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, δεχόμενο τις παραινέσεις των ενδιαφερόμενων», και, τέλος, αν άφησαν να γίνει ο διαγωνισμός για τα διόδια στο Ωραιόκαστρο το έκαναν διότι «εκβιαστήκαμε, αφού την άλλη μέρα ήταν η αξιολόγηση», αλλά προειδοποίησε «δεν γίνεται συνέχεια να κάνουμε πίσω… θα δώσουμε τις μάχες μας».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.» Απόστολο Αντωνούδη, η εταιρεία θα καταθέσει την επόμενη εβδομάδα τις προτάσεις της για την τιμολογιακή πολιτική, ενώ τα αναλογικά διόδια μπορεί να λειτουργήσουν μέχρι τα μέσα του επόμενου έτους.

Μάλιστα με αντίτιμο στα 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο η Εγνατία εξοικονομεί το κόστος συντήρησής της, ένα ποσόν δηλαδή περίπου 70 εκατομμυρίων.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέα απεργία στην Εγνατία Οδό
Να σταματήσουν το «θέατρο του παραλόγου» θέλουν με ακόμη μια εικοσιτετράωρη απεργία την οποία πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.», επαναφέροντας το αίτημα να μην παραχωρηθεί ο...
Νέα απεργία στην Εγνατία Οδό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα διόδια διχάζουν και τον ΣΥΡΙΖΑ
Περιφερειάρχες της Νέας Δημοκρατίας δήμαρχοι, τοπικοί παράγοντες, κάτοικοι, αλλά και κυβερνητικοί βουλευτές αντιδρούν στην απόφαση του Ευκλείδη Τσακαλώτου και του Χρήστου Σπίρτζη για τη δημιουργία μετωπικών...
Τα διόδια διχάζουν και τον ΣΥΡΙΖΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέος ΟΑΣΘ με «οδηγό» τον Σπίρτζη!
Στη συνάντηση που είχε ο υπουργός Μεταφορών με τους δημάρχους της Θεσσαλονίκης για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών στην πόλη, δεν τους άφησε κανένα περιθώριο και ξεκαθάρισε ότι η μετάβαση στον νέο οργανισμό...
Νέος ΟΑΣΘ με «οδηγό» τον Σπίρτζη!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Χαρακώματα» στην ΕΥΑΘ
Η κρίση που σοβούσε εδώ και λίγο καιρό στις σχέσεις της διοίκησης της Εταιρείας Υδρευσης Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ) και του σωματείου εργαζομένων στην εταιρεία αποκαλύφθηκε δημόσια χθες όταν οι...
«Χαρακώματα» στην ΕΥΑΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Θεσσαλονίκη ξέμεινε από αλάτι!
Στη χώρα της υπερβολής, η προσπάθεια να μην επαναληφθεί ένα παλιό λάθος μπορεί να οδηγήσει σε ακραίες συμπεριφορές, τέτοιες που να τελειώνει το αλάτι των αλυκών Θεσσαλονίκης και Κίτρους και να...
Η Θεσσαλονίκη ξέμεινε από αλάτι!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συλλήψεις εργαζομένων στον... άγιο χώρο
To διαρκές κυνηγητό σε εργαζόμενες επειδή δεν είχαν συμπράξει σε παράνομη μετάταξη εκπαιδευτικού, που είναι και σύζυγος μέλους του εκπαιδευτικού προσωπικού της Ακαδημίας, κορυφώθηκε με τη σύλληψή τους και την...
Συλλήψεις εργαζομένων στον... άγιο χώρο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας