Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Βαλκάνια... εξπρές

Ξεκίνησε η επανασύνδεση της Νύμφης του Θερμαϊκού με τη Χερσόνησο του Αίμου, αρχής γενομένης με το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Βουκουρέστι

EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ (ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ)

Βαλκάνια... εξπρές

  • A-
  • A+

Η σιδηροδρομική επανασύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα… παραγνωρισμένα Βαλκάνια και χώρες οι πολίτες των οποίων για δεκαετίες επέλεγαν τη Βόρεια Ελλάδα για τουριστικό προορισμό είναι γεγονός. Και μάλιστα ευχάριστο.

Ηδη, όπως ανακοινώθηκε, από τις 2 Ιουνίου λειτουργεί η σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Βουκουρέστι μέσω Σόφιας, με ένα εβδομαδιαίο δρομολόγιο.

Το τρένο ξεκινάει κάθε Παρασκευή μεσημέρι στις 12.45 από τη ρουμανική πρωτεύουσα και φτάνει στη Θεσσαλονίκη στις 6.30 το πρωί του Σαββάτου. Αντιστοίχως, η αναχώρηση του «Τρένου των διακοπών», όπως ονομάστηκε, από τη Θεσσαλονίκη πραγματοποιείται κάθε Κυριακή στις 23.10.

Το στοίχημα είναι μεγάλο και βεβαίως οι στόχοι δεν σταματούν στις διακοπές. Συνέπραξαν πάντως πολλές δυνάμεις για να πραγματοποιηθούν αυτά τα δρομολόγια.

Η πρωτοβουλία είναι του υπουργείου Μεταφορών της Ρουμανίας, της Ρουμανικής Κρατικής Εταιρείας Σιδηροδρόμων και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ η όλη προσπάθεια υποστηρίζεται από τον ΕΟΤ και τον Δήμο Θεσσαλονίκης.

Ο τελευταίος φιλοξένησε και ξενάγησε Ρουμάνους δημοσιογράφους το περασμένο Σάββατο με στόχο την προβολή της Θεσσαλονίκης και της όλης προσπάθειας.

«Με την έναρξη του εβδομαδιαίου δρομολογίου επικυρώνεται και θεσμικά η αύξηση της επισκεψιμότητας της πόλης μας από τη γείτονα χώρα και επιβεβαιώνεται η πεποίθησή μας ότι η Θεσσαλονίκη αποτελεί τον ιδανικό προορισμό για τους Βαλκάνιους γείτονές μας. Ευχαριστούμε το ρουμανικό υπουργείο Μεταφορών για τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, την οποία θα στηρίξουμε ως πόλη με όλες μας τις δυνάμεις» δήλωσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων, Σπύρος Πέγκας.

Το Βουκουρέστι είναι μία από τις επιλογές του Δήμου Θεσσαλονίκης για την αποστολή της «Διπλωματίας των Πόλεων» μέσα στο 2015, στο πλαίσιο της οποίας τέθηκαν με το σιδηροδρομικό δρομολόγιο κατ’ αρχάς οι βάσεις για μια σταθερή επικοινωνία και ως αποτέλεσμα τόσο οι τουριστικές όσο και κατ’ επέκταση οι επιχειρηματικές ανταλλαγές των δύο πόλεων.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επόμενος σταθμός... 2020!
Την ολοκλήρωση κατά 90% του πιο εντυπωσιακού έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, του αμαξοστασίου της Πυλαίας, ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γ. Μυλόπουλος που πιστώνεται σε μεγάλο ποσοστό αυτή την επιτυχία....
Επόμενος σταθμός... 2020!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πόσοι νεκροί ακόμη στις γραμμές των τρένων;
Σε τρίτη συνεχόμενη κινητοποίηση μέσα σε μόλις δύο εβδομάδες προχώρησαν χθες κάτοικοι των Σεπολίων στις γραμμές των τρένων του ΟΣΕ επί της οδού Αγίου Μελετίου, έπειτα από τον τραγικό θάνατο που βρήκε...
Πόσοι νεκροί ακόμη στις γραμμές των τρένων;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το τρένο πάτησε 140 εκατομμύρια ευρώ
«Θα είχε αποτραπεί το τραγικό δυστύχημα στο Αδενδρο αν λειτουργούσαν τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιαχείρισης που παρεμβαίνουν αυτόματα σε περιπτώσεις ανθρώπινου σφάλματος». Η σημαντική αυτή παράμετρος...
Το τρένο πάτησε 140 εκατομμύρια ευρώ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο χάρος καραδοκούσε στις ράγες
Η μεγάλη ταχύτητα φαίνεται πως είναι το επικρατέστερο σενάριο για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα με συρμό Ιντερσίτι του ΟΣΕ που σημειώθηκε το βράδυ του Σαββάτου. Τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στο...
Ο χάρος καραδοκούσε στις ράγες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Από το τρίκυκλο του Γκοτζαμάνη, στο μετρό και στο γρήγορο τρένο Αθήνας-Θεσσαλονίκης
Μπορεί να έχουμε νέα εποχή στον σιδηρόδρομο και στο μετρό, αλλά από το βάθος του χρόνου το τρίκυκλο του Γκοτζαμάνη και ο αιμόφυρτος Γρηγόρης Λαμπράκης είναι η στάμπα στη ζωή της Θεσσαλονίκης
Από το τρίκυκλο του Γκοτζαμάνη, στο μετρό και στο γρήγορο τρένο Αθήνας-Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
Ο πρώτος συρμός του μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε χθες τα ξημερώματα στην πόλη. Σήμερα θα παρουσιαστεί από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, ενώ το γεγονός ανήγγειλε ήδη ο πρόεδρος της...
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας