Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα διόδια διχάζουν και τον ΣΥΡΙΖΑ
EUROKINISSI

Τα διόδια διχάζουν και τον ΣΥΡΙΖΑ

  • A-
  • A+

«Μάχες» ουσίας αλλά και εντυπώσεων δίνονται τις τελευταίες μέρες για τα διόδια στην Εγνατία Οδό. Πόσα θα είναι, ποιοι και πόσο θα πληρώνουν, ποιοι υπέγραψαν τις σχετικές αποφάσεις και άρα φέρουν την ευθύνη; Περιφερειάρχες και δήμαρχοι που πρόσκεινται στη Ν.Δ. κάνουν λόγο για 38 σταθμούς διοδίων (18 μετωπικούς και 20 πλευρικούς).

Οι 20 πλευρικοί μπορεί να μη λειτουργήσουν καν αφού θα τους προλάβει το ενιαίο αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα, αλλά είμαστε υποχρεωμένοι να τους κάνουμε, απαντούν από την κυβέρνηση, η οποία φαίνεται ότι δυσκολεύεται περισσότερο να πείσει τους βουλευτές της.

Η «ταφόπλακα»

Για το θέμα και για να συντονίσουν τη δράση τους θα συναντηθούν την ερχόμενη Δευτέρα 12 Ιουνίου τέσσερις περιφερειάρχες: Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης, Δυτικής Μακεδονίας, Θεόδωρος Καρυπίδης, Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Χρήστος Μέτιος.

Ο κ. Τζιτζικώστας σε χθεσινή δήλωσή του αναφέρεται σε 38 σταθμούς, απόφαση η οποία είναι «απαράδεκτη και πρέπει άμεσα να διορθωθεί», ενώ χαρακτηρίζει την κοινή υπουργική απόφαση (Τσακαλώτου - Σπίρτζη) «αναπτυξιακή ταφόπλακα όχι μόνο για τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά συνολικά για τη χώρα, καθώς ο αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας είναι ο μεταφορικός, τουριστικός, συγκοινωνιακός και εξαγωγικός μοχλός της».

Ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, πριν αναχωρήσει για το Λουξεμβούργο, είχε συνάντηση με βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να τους εξηγήσει ότι κεντρική πολιτική επιλογή της κυβέρνησης είναι η εφαρμογή του ενιαίου αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους μέχρι το τέλος του 2018, άρα οι χρήστες θα πληρώνουν με βάση τα χιλιόμετρα που διανύουν, και ότι εξελίσσεται διαπραγμάτευση για την καθιέρωση ειδικής τιμολογιακής πολιτικής σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, όπως ΑμεΑ, πολύτεκνοι, άνεργοι κ.ά. αλλά και για τους κατοίκους των όμορων περιοχών.

Στην ίδια λογική ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε., Απόστολος Αντωνούδης, δηλώνει στην «Εφ.Συν.» πως «η ύπαρξη 18 κάθετων σταθμών προβλεπόταν στην ΚΥΑ του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη του 2014. Για τους πλευρικούς όμως δεν καταλαβαίνω την ανησυχία.

Κατ’ αρχήν θέλουμε 15 με 18 μήνες για να κάνουμε τη μελέτη και την κατασκευή τους. Μέχρι τότε θα υπάρχει το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα. Αλλά επειδή οι ξένοι δεν μας εμπιστεύονται, μας αναγκάζουν να κατασκευάσουμε τους πλευρικούς σταθμούς, ακόμη κι αν δεν λειτουργήσουν».

Πόσο πείθουν όμως όλα αυτά ακόμη και τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ; Χαρακτηριστικές, οι τοποθετήσεις δύο βουλευτών του από τον νομό Καβάλας.

Ο Δημήτρης Εμμανουηλίδης είπε στο «Κόκκινο Καβάλας» ότι η ΚΥΑ Τσακαλώτου - Σπίρτζη είναι «αρνητική και καταδικαστική για τις τοπικές κοινωνίες», ενώ για τα πλευρικά διόδια αναρωτιόταν:

«Είναι δυνατόν να κατασκευάσουν μετωπικούς σταθμούς με διορία οκταμήνου; Ποια λογική μπορεί να υπαγορεύσει μια τέτοια λύση; Το κόστος της κατασκευής θα πληρωθεί κι αυτό από τις πλάτες του ελληνικού λαού».

Και ο Κώστας Μορφίδης το πήγε ένα βήμα πιο πέρα, υποστηρίζοντας στον ΣΚΑΪ ότι αν οι πολίτες κάνουν ένα νέο κίνημα «Δεν Πληρώνω» αυτός θα είναι μαζί τους.

«Οψιμη ανησυχία»

Το θέμα των διοδίων έγινε αιτία αντιπαράθεσης του κυβερνητικού εκπροσώπου με τον ΣΚΑΪ, καθώς ο Δημήτρης Τζανακόπουλος ερωτηθείς σχετικά επιτέθηκε στον όμιλο θυμίζοντας παλαιότερες θέσεις του.

Οπως σημείωσε χαρακτηριστικά, «συμμερίζομαι κι εγώ την όψιμη ανησυχία του ΣΚΑΪ για το θέμα των διοδίων στην Εγνατία Οδό.

Θυμάμαι εξάλλου ότι πολλές φορές το κανάλι σας έχει αναδείξει το συγκεκριμένο θέμα, ειδικά κατά την περίοδο 2010-2015, όταν οι αυξήσεις των διοδίων ήταν τεράστιες. Είχατε δείξει αντίστοιχη ευαισθησία ως προς τις τοπικές κοινωνίες και τους ανθρώπους οι οποίοι καλούνταν να πληρώσουν πάρα πολλά χρήματα σε σχέση με το παρελθόν».

Διευκρίνισε δε ότι «σε ό,τι αφορά την πολιτική για τα διόδια πρέπει να ξέρετε ότι και αυτό είναι ένα θέμα που απασχολεί τις τρέχουσες διαπραγματεύσεις, εντάσσεται στα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την αξιολόγηση. Επομένως πρέπει κάθε φορά να γίνεται αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, το ΔΝΤ, αλλά και με το ΤΑΙΠΕΔ».

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ομηρος» του ΟΑΣΘ η Θεσσαλονίκη
Ογδοη μέρα απεργίας των απλήρωτων εργαζομένων, επικοινωνιακό πάρτι της Νέας Δημοκρατίας, πιέσεις και παρασκήνιο για την προείσπραξη της καταβολής του Ιουνίου (4 εκατ.), για τα 4,6 εκατ. που έχει κερδίσει ο...
«Ομηρος» του ΟΑΣΘ η Θεσσαλονίκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέος ΟΑΣΘ με «οδηγό» τον Σπίρτζη!
Στη συνάντηση που είχε ο υπουργός Μεταφορών με τους δημάρχους της Θεσσαλονίκης για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών στην πόλη, δεν τους άφησε κανένα περιθώριο και ξεκαθάρισε ότι η μετάβαση στον νέο οργανισμό...
Νέος ΟΑΣΘ με «οδηγό» τον Σπίρτζη!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Κρήτη αποκτά τον δρόμο που της αξίζει
Νέο ΒΟΑΚ με νέα χάραξη εξήγγειλε ο υπ. Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης. Το νέο σχέδιο περιλαμβάνει δυτικά και το κομμάτι Κίσσαμος-Χανιά και ανατολικά προέκταση ώς τη Σητεία, ενώ οριστική είναι η απόφαση να μην...
Η Κρήτη αποκτά τον δρόμο που της αξίζει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το σημερινό πρόγραμμα των μακεδονομάχων
Συναγωνισμός «μακεδονοφροσύνης» με δηλώσεις, ανακοινώσεις, ψηφίσματα, κλείσιμο συνόρων από αγρότες, καταλήψεις σχολικών μονάδων και αναγγελίες συγκεντρώσεων για σήμερα περιλαμβάνει το «μενού» των εκδηλώσεων...
Το σημερινό πρόγραμμα των μακεδονομάχων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οταν δεν πάει ο δήμαρχος στα 5 εκατ. ευρώ... πάνε τα χρήματα στον δήμαρχο
Του δώσανε 5 εκατομμύρια στο… χέρι, αφού δεν πήγε ο ίδιος να τα παραλάβει. Ακούγεται παράδοξο και υπερβολικό, αλλά είναι κυριολεκτικό και αφορά τον Δήμο Δέλτα Θεσσαλονίκης, στον δήμαρχο του οποίου έγινε γνωστό...
Οταν δεν πάει ο δήμαρχος στα 5 εκατ. ευρώ... πάνε τα χρήματα στον δήμαρχο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οποιος συμφωνεί με τη Συμφωνία... στοχοποιείται!
Η ακροδεξιάς κοπής εμφυλιοπολεμική ρητορική έχει αναβιώσει στη Θεσσαλονίκη με αφορμή τη Συμφωνία των Πρεσπών και η στοχοποίηση προσώπων, που άρχισε με τον δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη, συνεχίζεται τώρα εναντίον της...
Οποιος συμφωνεί με τη Συμφωνία... στοχοποιείται!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας