• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    32°C 30.1°C / 32.9°C
    4 BF
    40%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    30°C 26.6°C / 32.4°C
    2 BF
    56%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 33.2°C
    2 BF
    44%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    0 BF
    57%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 30.7°C
    4 BF
    54%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.0°C / 29.9°C
    2 BF
    57%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.4°C / 25.6°C
    2 BF
    53%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    33°C 33.5°C / 33.5°C
    1 BF
    31%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.8°C / 30.4°C
    4 BF
    51%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 27.9°C
    4 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.3°C / 29.4°C
    5 BF
    45%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.5°C / 28.7°C
    3 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    0 BF
    69%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 26.8°C
    0 BF
    53%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.5°C / 31.0°C
    1 BF
    40%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.7°C / 28.8°C
    3 BF
    50%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.3°C / 32.7°C
    0 BF
    34%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.3°C / 28.8°C
    2 BF
    63%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 26.7°C / 30.0°C
    2 BF
    36%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    1 BF
    46%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

Αλλοι πληρώνονται... και άλλοι την πληρώνουν

  • A-
  • A+

Μπορεί η Θεσσαλονίκη να βρίσκεται σε κατάσταση παράλυσης από την απεργία των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, ωστόσο οι μέτοχοι του Οργανισμού έλαβαν κανονικά τη δόση των μερισμάτων τους.

Εν ολίγοις, η ορχήστρα στον… Τιτανικό συνεχίζει το ρεπερτόριό της, ενώ στο προσκήνιο της πολιτικής σκηνής ακούγονται οι γνωστές φωνές να ζητούν ξανά ιδιωτικές συγκοινωνίες, επανάληψη της ίδιας παρτιτούρας, ποιος ξέρει, ίσως και με τους ίδιους εκτελεστές.

Από χθες πάντως η Θεσσαλονίκη έχει μείνει χωρίς αστικά λεωφορεία και με δικαστική απόφαση!

Η πρόεδρος υπηρεσίας του Πρωτοδικείου απέρριψε χθες το απόγευμα το αίτημα προσωρινής διαταγής που είχε καταθέσει η διοίκηση του Οργανισμού κατά 50 εργαζομένων ζητώντας να διακοπεί η επίσχεση εργασίας, αλλά κρίθηκε νόμω αβάσιμη.

Της δικαστικής απόφασης προηγήθηκε εκτεταμένη συζήτηση στο Πρωτοδικείο, όπου ενώπιον της προέδρου ο γενικός διευθυντής του ΟΑΣΘ υποστήριξε πως ο Οργανισμός βρίσκεται σε αδυναμία πληρωμής των εργαζομένων καθώς του οφείλει τεράστια χρηματικά ποσά το Δημόσιο.

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, την προηγούμενη χρήση ο ΟΑΣΘ είχε έσοδα 52 εκατ. ευρώ και δαπάνες ύψους 143 εκατ.ευρώ!

«Οι μέτοχοι όμως πληρώθηκαν...», αντέτεινε από την πλευρά του ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης.

Οπως ανέφερε, η διοίκηση του Οργανισμού δεν πληρώνει το προσωπικό, αλλά την περασμένη Παρασκευή κατέβαλε μέρισμα στους μετόχους!

Επιπροσθέτως, στην αγόρευσή του ο δικηγόρος του συνδικάτου επισήμανε ότι αν η διοίκηση του ΟΑΣΘ ήθελε να κυκλοφορήσουν τα λεωφορεία στην πόλη θα έπρεπε να έχει στραφεί με ασφαλιστικά μέτρα και στους 2.300 εργαζομένους και όχι μόνο σε 50.

Θυμίζουμε ότι σήμερα στον ΟΑΣΘ απασχολούνται 2.300 άτομα προσωπικό, εκ των οποίων οι 1.500 οδηγοί, ενώ περίπου 200 είναι και μέτοχοι.

Λίγο αργότερα και ενώπιον του περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα και φορέων της πόλης οι εργαζόμενοι απέρριψαν την έκκληση για επιστροφή στην εργασία.

Από το πρωί εξάλλου ο κ. Τσερμενίδης δήλωνε… «ραντεβού στα γουναράδικα».

Το απόγευμα αποκάλεσε τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Χρήστο Στεφανίδη, «σύγχρονη Ιφιγένεια που σκοτώνει τα παιδιά του, πυροβολεί τα πόδια του» και τόνιζε «ξέρουμε το βάρος που έχει φορτωθεί στις πλάτες μας. Ξέρουμε ότι οι πολίτες ταλαιπωρούνται... Ο αγώνας μας είναι δίκαιος: Ή εμείς ή αυτοί. Καταθέσαμε πρόταση με τις θέσεις μας.

»Θέλουμε έναν Οργανισμό που θα βγει από τη διαδικασία που προβλέπει η Ε.Ε. Θέλουμε να ξεκαθαρίσει η ιστορία των χρεών του Ελληνικού Δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ και θέλουμε να ξεκαθαριστεί η τιμολογιακή πολιτική, που πρέπει να προσδιορίσει η κυβέρνηση τηρώντας τις συμφωνίες της».

Πολλοί αναρωτιούνται αν αυτή η διάσταση απόψεων διοίκησης - εργαζομένων είναι αληθινή ή πρόκειται για σκιαμαχία.

Συνάντηση με τον υπουργό

Προχθές είχαμε άλλη μία «αποτυχία ευγενικών κυρίων», όπως περιγράφηκε η συνάντηση του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη με τις διοικήσεις του Οργανισμού και των εργαζομένων.

Το κλίμα ήταν… καλό. Το υπουργείο έδωσε και τη δόση της επιδότησης για τον Μάιο.

Οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι και ο Οργανισμός διεκδικεί 50 εκατομμύρια για το 2016 από τα υπουργεία Παιδείας και Εργασίας για άσκηση… κοινωνικής πολιτικής (μετακινήσεις φοιτητών, ανέργων).

Στο τέλος ο ΟΑΣΘ πήρε πέντε μέρες διορία για να καταθέσει τις προτάσεις του.

Χθες ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας ζήτησε από τους εργαζομένους «να λύσουν τα χειρόφρενα», ωστόσο σχολιάζοντας το σχέδιο του υπουργείου για δύο δημόσιους φορείς δήλωσε μεν υπέρ του δημόσιου σχεδιαστικού φορέα, ωστόσο τον εκτελεστικό τον θέλει σαφώς και καθαρά ιδιωτικό:

«Θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει ανοιχτός διαγωνισμός στον οποίο θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι. Πιστεύουμε στην ιδιωτική πρωτοβουλία και στη δυνατότητα να υπάρξουν για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης προτάσεις και σχέδια επενδυτών, μεταξύ των οποίων και ο ΟΑΣΘ».

Τα ίδια και ο πρόεδρος της ΠΕΔ/ΚΜ, Λάζαρος Κυρίζογλου, ο οποίος θέλει κι άλλους φορείς στον σχεδιαστικό τομέα, ενώ «ως προς το δεύτερο σχέδιο, του νέου φορέα που θα εκτελεί το συγκοινωνιακό έργο, δεν συμφωνούν όλοι οι αιρετοί. Θέλουμε ανοιχτό δημόσιο διαγωνισμό, που θα πραγματοποιήσει ο φορέας σχεδιασμού και θα βάλει τους όρους και τις προϋποθέσεις».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ
Στον νέο δημόσιο φορέα θα πρέπει να τρέξουν γρήγορα τα θέματα ώστε να διοριστούν τα νέα συμβούλια της ΟΣΕΘ και της ΑΣΥΘ και να οριστούν άμεσα διευθύνων σύμβουλος και ορκωτοί ελεγκτές ώστε να αρχίσει η...
Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ν.Δ. καλεί θεσμούς για τον ΟΑΣΘ!
Ο αιφνιδιασμός με την κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου για τον ΟΑΣΘ υπερέβη και τις όποιες προβλέψεις του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη. Η αρχική έκπληξη γέννησε την αμηχανία, που...
Ν.Δ. καλεί θεσμούς για τον ΟΑΣΘ!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τυλίγουν τον ΟΑΣΘ σε... 35 κόλλες χαρτί
Τέλος ο ΟΑΣΘ. Ο… νομοθετικός «γρίφος της Σφίγγας» απαντήθηκε έπειτα από 60 χρόνια από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη. Είναι τόσο αληθινό, αλλά ακόμη και σήμερα μοιάζει απίστευτο. Και πώς να...
Τυλίγουν τον ΟΑΣΘ σε... 35 κόλλες χαρτί
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ομηρος» του ΟΑΣΘ η Θεσσαλονίκη
Ογδοη μέρα απεργίας των απλήρωτων εργαζομένων, επικοινωνιακό πάρτι της Νέας Δημοκρατίας, πιέσεις και παρασκήνιο για την προείσπραξη της καταβολής του Ιουνίου (4 εκατ.), για τα 4,6 εκατ. που έχει κερδίσει ο...
«Ομηρος» του ΟΑΣΘ η Θεσσαλονίκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο ΟΑΣΘ διαθέτει σχέδιο
Την πρότασή του για να γλιτώσει την εκκαθάριση εν λειτουργία κατέθεσε ο Οργανισμός στον υπουργό Μεταφορών. Τη δική τους άποψη δημοσιοποίησαν Οικολόγοι Πράσινοι και αυτοδιοικητικές κινήσεις. Ημερίδα ετοιμάζει ο...
Ο ΟΑΣΘ διαθέτει σχέδιο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας