Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στην τελική ευθεία η επέκταση του τραμ στον Πειραιά

Στην τελική ευθεία η επέκταση του τραμ στον Πειραιά

  • A-
  • A+

Τριπλή, αλλά η τελευταία, δόση ταλαιπωρίας περιμένει το επόμενο τετράμηνο τους κατοίκους του Πειραιά, καθώς μπαίνει στην τελική ευθεία η κατασκευή των γραμμών του τραμ.

Εως τα τέλη Σεπτεμβρίου θα εφαρμόζονται κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Ομηρίδου Σκυλίτση, από την πλατεία Ιπποδάμειας ώς την 34ου Συντάγματος Πεζικού και τα Ι.Χ. θα έχουν στη διάθεσή τους μόνο μία λωρίδα σε κάθε κατεύθυνση, ενώ τα φορτηγά καλό είναι να ακολουθούν εναλλακτικές διαδρομές.

Η επέκταση του δικτύου από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) είναι αναγκαία γιατί θα φέρει το τραμ στην καρδιά του Πειραιά. Αποδείχθηκε όμως κυκλοφοριακή «βόμβα», καθώς τα εργοτάξια έχουν καταλάβει βασικές οδικές αρτηρίες.

Η ταλαιπωρία αποδείχθηκε πολύχρονη, αφού για μεγάλο διάστημα τα έργα είχαν σταματήσει.

Η κατασκευή, με προϋπολογισμό 61,5 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2013 με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τους 25 μήνες.

Στις αρχές του 2015 είχε υλοποιηθεί μόλις το 35% του έργου. Οι ρυθμοί επιταχύνθηκαν τον τελευταίο χρόνο και η γραμμή αναμένεται να παραδοθεί στο τέλος του 2017.

Το ρεύμα προς Πειραιά θα έχει μήκος 3,1 χλμ. και 7 στάσεις, ενώ προς το Φάληρο 2,3 χλμ. και 5 στάσεις. Στο τέλος Μαΐου προγραμματίζεται ο διαγωνισμός για την αγορά 25 συρμών που θα ενισχύουν τα δρομολόγια του τραμ.

Θα καλύψουν και τις ανάγκες της νέας επέκτασης της γραμμής στον Πειραιά, προς Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα, μήκους 2,8 χλμ. και με 10 στάσεις.

Με χθεσινή ανακοίνωσή της, η «Αττικό Μετρό» ενημερώνει τους οδηγούς που κινούνται στον Πειραιά ότι προβλέπονται οι εξής περιορισμοί στην Ομηρίδου Σκυλίτση:

● Ως τις 28 Μαΐου θα λειτουργεί μόνο μία λωρίδα, καθώς το εργοτάξιο θα επεκταθεί στις δύο αριστερές.

● Από τις 29 Μαΐου ώς τα τέλη Ιουλίου θα παραμείνει η μία λωρίδα αλλά η κατάληψη από το εργοτάξιο θα μετακινηθεί στη δεξιά πλευρά.

● Ως τις 23 Σεπτεμβρίου ο συγκεκριμένος δρόμος θα κλείνει από τις 11 μ.μ. ώς τις 6 το πρωί.

Οι προτεινόμενες εναλλακτικές διαδρομές για τα φορτηγά αφορούν την Κόνωνος, την ακτή Μιαούλη και την Εθνικής Αντίστασης, ενώ τα Ι.Χ. έχουν περισσότερες επιλογές μέσω των 2ας Μεραρχίας, ακτής Μουτσοπούλου, Γρ. Λαμπράκη και Καραολή-Δημητρίου.

Αλλαγές περιμένουν και τους επιβάτες του τρένου. Η ηλεκτροκίνηση στη βασική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης στα τέλη Σεπτεμβρίου θα καλύψει τη διαδρομή από τον Πειραιά ώς το Λιανοκλάδι, όπως διαπιστώθηκε στη σύσκεψη που έγινε στην ΕΡΓΟΣΕ, παρουσία και του νέου γενικού γραμματέα Μεταφορών Θ. Βούρδα.

Την άνοιξη του 2018 θα δοθεί και το τελευταίο τμήμα από το Λιανοκλάδι ώς τον Δομοκό, που θα επιτρέπει τη σύνδεση της πρωτεύουσας με τη Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 30 λεπτά.

Το μεγάλο κομμάτι των 106 χλμ. από την Τιθορέα ώς τον Δομοκό ξεκίνησε το 1997 και πέρασε από σαράντα κύματα, που περιλαμβάνουν και εκκρεμείς εισαγγελικές έρευνες.

Εχει προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ και η νέα διαδρομή συνδυάζεται με δύο νέους σταθμούς (Αγιος Στέφανος και Μώλος) και δύο στάσεις (Αγγειές και Θωμακού).

Το πρώτο τμήμα ώς το Λιανοκλάδι περιλαμβάνει τις μεγάλες σήραγγες στο Καλλίδρομο μήκους 9,2 χλμ. για κάθε κλάδο, ενώ στο δεύτερο οι σήραγγες στο όρος Οθρυς φτάνουν τα 6,3 χιλιόμετρα.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
O προαστιακός απλώνει δίκτυα
​Δεκατρία χρόνια μετά τη λειτουργία του, ο προαστιακός της Αττικής ετοιμάζεται να ενταχθεί στις συγκοινωνίες του δυτικού λεκανοπεδίου και να «κουμπώσει» με το υπόλοιπο αστικό δίκτυο μεταφορών. Ως τον Οκτώβριο...
O προαστιακός απλώνει δίκτυα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
Αρχές Αυγούστου ο μετροπόντικας «Ιππόδαμος» θα φτάσει στο ιστορικό κτίριο του Ηλεκτρικού στον Πειραιά για να συνεχίσει χωρίς «στάση» για τον τελικό προορισμό του, στο Δημοτικό Θέατρο. Αρχές του 2019 θα...
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το τρένο επεκτείνεται σε όλη την Ελλάδα
Το φθινόπωρο του 2018 θα προστεθούν άλλα 71 χλμ. στο δίκτυο του προαστιακού που θα φτάνει ώς τη Ροδοδάφνη, λίγο μετά το Αίγιο, ενώ την άνοιξη θα ολοκληρωθεί επιτέλους η ηλεκτροκίνηση στη βασική σιδηροδρομική...
Το τρένο επεκτείνεται σε όλη την Ελλάδα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ηλεκτροκινούμενη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται τέλη Φεβρουαρίου
Μέσα στον Φεβρουάριο, με... δόσεις και μικρή απόκλιση από το τελευταίο χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα της ηλεκτροκινούμενης γραμμής...
Η ηλεκτροκινούμενη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται τέλη Φεβρουαρίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
Νέο τοπίο από το φθινόπωρο στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας υπόσχεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ● Αγώνας δρόμου γίνεται για να παραδοθεί στο τέλος του καλοκαιριού το τελευταίο τμήμα από το...
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μπαίνει στην... πρίζα και το τμήμα Τιθορέα-Δομοκός
«Αιμορραγία» 18 εκατ. ευρώ τον χρόνο προκαλεί στα οικονομικά του ΟΣΕ το πολύπαθο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός της βασικής σιδηροδρομικής διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Αιτία; Τα έργα αναβάθμισης του δικτύου που...
Μπαίνει στην... πρίζα και το τμήμα Τιθορέα-Δομοκός

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας