Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στ. Λαρίσης - Πειραιάς με ηλεκτροκίνητο τρένο

Στ. Λαρίσης - Πειραιάς με ηλεκτροκίνητο τρένο

  • A-
  • A+

Στα τέλη Ιουνίου ο ηλεκτροκίνητος προαστιακός θα φτάσει ώς τον σταθμό Λαρίσης και τον Πειραιά, που θα μειώσει τη διάρκεια της διαδρομής περίπου κατά 15 λεπτά, ενώ λίγο αργότερα θα ολοκληρωθεί η ανακαινισμένη γραμμή της Χαλκίδας.

Το... ολυμπιακό έργο της ηλεκτροκίνησης του τμήματος Πειραιάς-Τρεις Γέφυρες θα συμπληρωθεί με τη μεγάλη σήραγγα Σεπολίων που θα συνδεθεί με τη «βύθιση» της γραμμής σε μήκος 12 χλμ.

Το έργο εξασφάλισε χρηματοδότηση 125 εκατ. ευρώ από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα CEF και προβλέπεται να δημοπρατηθεί ώς το καλοκαίρι.

Η δεύτερη μεγάλη παρέμβαση περιλαμβάνει την ανακαίνιση του σταθμού Λαρίσης, για την οποία οι πόροι θα εξασφαλιστούν με τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων.

Στο τέλος του χρόνου αναμένεται να ολοκληρωθεί το τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη, αλλά θα εξυπηρετείται με ντιζελοκίνητα τρένα.

Ως τον Ιούνιο θα ξεκινήσει η κατασκευή του τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο, ύψους 215 εκατ. ευρώ, ενώ 95 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την ολοκλήρωση των έργων στο ενδιάμεσο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος.

Παραμένουν οι ενστάσεις από την πλευρά της δημοτικής αρχής της Πάτρας, που απέρριψε τις εναλλακτικές λύσεις για την παραλιακή διέλευση του προαστιακού και επιμένει στην περιμετρική γραμμή.

Η Πάτρα πάντως έχει αξιοποιήσει την παλιά σιδηροδρομική γραμμή από το Ρίο ώς τον Αγιο Ανδρέα, που σύντομα θα φτάσει ώς την Κάτω Αχαγιά και έχει συνολικό μήκος 23 χλμ.

«Είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις για την αξιοποίηση του δικτύου, ιδιαίτερα της Πελοποννήσου, που βρίσκεται σε αναστολή λειτουργίας από το 2010», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γ. Αποστολόπουλος, ο οποίος θα παραβρεθεί σε ημερίδα που οργανώνεται στις αρχές Μαΐου για την επαναλειτουργία της γραμμής Κορίνθου-Αργους-Ναυπλίου.

Η ανακαίνισή της είχε κοστίσει 80 εκατ. ευρώ, εγκαινιάστηκε, λειτούργησε για λίγο και έκλεισε το 2010.

Υπολογίζεται ότι χρειάζονται περίπου 3,5 εκατ. ευρώ για να καλυφθούν οι φθορές και να γίνουν έργα που είχαν «ξεχαστεί».

Στα μέσα Μαΐου αναμένεται η γνωμοδότηση των Βρυξελλών για παλαιότερες επιδοτήσεις ύψους 750 εκατ. ευρώ προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα ανοίξει τον δρόμο για τη μεταβίβαση της εταιρείας στους Ιταλούς.

Προς το παρόν δεν έχουν γίνει συναντήσεις εκπροσώπων της Ferrovie Dello Stato με τη διοίκηση του ΟΣΕ.

Η τελευταία βρίσκεται στην τελική φάση της έρευνας για την αξιοποίηση των δανείων ύψους 12 δισ. ευρώ, που είχαν υπογραφεί στο παρελθόν για τη χρηματοδότηση των έργων και από το 2010 έχουν ενταχθεί στο δημόσιο χρέος.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλάζει ριζικά ο προαστιακός
Στο τελικό στάδιο βρίσκεται το «λίφτινγκ» στον σταθμό Λαρίσης που αφορά τις αποβάθρες και τους άλλους χώρους. Η νέα εικόνα είναι μια ευχάριστη έκπληξη για όσους ταξιδεύουν με τον σιδηρόδρομο, αλλά η...
Αλλάζει ριζικά ο προαστιακός
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ολη η ιστορία του τρένου σε ένα μουσείο
Μέσα σε έξι μήνες και με τη συμμετοχή δεκάδων σιδηροδρομικών αλλά και ειδικών του Πολυτεχνείου, ζωντάνεψε το παροπλισμένο Μηχανοστάσιο του ΟΣΕ που διαμορφώθηκε σε εθνικό μουσείο της ιστορίας του τρένου.
Ολη η ιστορία του τρένου σε ένα μουσείο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
Νέο τοπίο από το φθινόπωρο στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας υπόσχεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ● Αγώνας δρόμου γίνεται για να παραδοθεί στο τέλος του καλοκαιριού το τελευταίο τμήμα από το...
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
O προαστιακός απλώνει δίκτυα
​Δεκατρία χρόνια μετά τη λειτουργία του, ο προαστιακός της Αττικής ετοιμάζεται να ενταχθεί στις συγκοινωνίες του δυτικού λεκανοπεδίου και να «κουμπώσει» με το υπόλοιπο αστικό δίκτυο μεταφορών. Ως τον Οκτώβριο...
O προαστιακός απλώνει δίκτυα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στη Δυτική Αττική έφτασε ο προαστιακός
Με καθυστέρηση 13 χρόνων το δίκτυο του προαστιακού εντάσσεται στην εξυπηρέτηση των κατοίκων πολλών δήμων του δυτικού λεκανοπεδίου. Λίγες ημέρες μετά την ένταξη στην ηλεκτροκίνηση της γραμμής από τις Τρεις...
Στη Δυτική Αττική έφτασε ο προαστιακός
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τον Οκτώβρη η γραμμή Λιανοκλάδι - Δομοκός
Ως το τέλος του χρόνου αναμένεται να λειτουργήσει και η αναβαθμισμένη γραμμή Πολύκαστρο-Ειδομένη, που θα συνδέσει σε πρώτη φάση τη Θεσσαλονίκη και, μέσα στο 2019, την Αθήνα και τον Πειραιά με το...
Τον Οκτώβρη η γραμμή Λιανοκλάδι - Δομοκός

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας