Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Ταλιμπάν της αξιολόγησης» κατά μάχιμων εκπαιδευτικών

Οι ενώσεις διευθυντών εκπαίδευσης και σχολικών συμβούλων ζήτησαν και πέτυχαν να κρατήσουν ζωντανή τη διαδικασία της «αξιολόγησης» όμως «το σίριαλ με τις παρατάσεις των ημερομηνιών εφαρμογής της αξιολόγησης, τονίζει η ΟΛΜΕ, πλησιάζει στο τέλος του

EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

«Ταλιμπάν της αξιολόγησης» κατά μάχιμων εκπαιδευτικών

  • A-
  • A+

Εδώ και λίγους μήνες οι διαδικασίες (αυτο)αξιολόγησης των εκπαιδευτικών κοντεύουν να γίνουν ο κυριότερος μοχλός διαμόρφωσης της εσωτερικής ζωής του σχολείου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σοβαρές επιπτώσεις στη σχολική εκπαίδευση, στους εκπαιδευτικούς και στη μαθησιακή διαδικασία. Την ίδια ώρα, εκατοντάδες σχολικές μονάδες και χιλιάδες εκπαιδευτικοί εκφράζουν την κατηγορηματική αντίθεσή τους και δηλώνουν ότι, με κάθε κόστος, δεν θα γίνουν συνένοχοι στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας να κλείσει σχολικές μονάδες και να εξοστρακίσει χιλιάδες μαθητές και δασκάλους.

Και ενώ, παρ' όλες τις πιέσεις και τους εκφοβισμούς, η κακόφημη αξιολόγηση «σκοντάφτει» συνεχώς στα εμπόδια των εκπαιδευτικών και παρότι αναγκάζεται το υπουργείο Παιδείας να αλλάζει συνέχεια τις τελικές ημερομηνίες, με δύο ανακοινώσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας η «Πανελλήνια Ενωση Διευθυντών Εκπαίδευσης» και η «Πανελλήνια Ενωση Σχολικών Συμβούλων» επιχειρούν με κάθε τρόπο να κρατήσουν ανοιχτές και ενεργές τις πλατφόρμες καταχώρισης των αξιολογήσεων.

Μία ακόμη παράταση

Η νεοσύστατη Ενωση Διευθυντών Εκπαίδευσης ενημερώνει ότι «με κύριο αίτημα την παράταση της αξιολόγησης, λόγω των εκλογών, αντιπροσωπεία της Ενωσης Διευθυντών Εκπαίδευσης συναντήθηκε με τον Υπουργό Παιδείας», ενώ η Ενωση Σχολικών Συμβούλων δεν παραλείπει να μας ενημερώσει ότι «η πλατφόρμα για την καταχώριση των αξιολογήσεων δεν θα κλειδώσει στις 17 Ιανουαρίου, αλλά θα παραμείνει ανοικτή για μετά τις εκλογές, όπως [τους] διαβεβαίωσαν και από το ΙΕΠ».

Και, ω του θαύματος, το υπουργείο Παιδείας, που έχει ερμητικά κλειστά τα μάτια και τα αυτιά στα αιτήματα των μάχιμων εκπαιδευτικών και των σωματείων τους, αποδέχτηκε την πρόταση να μείνουν ανοιχτές οι πλατφόρμες «μέχρι νεωτέρας οδηγίας»! Ακόμη μία παράταση δηλαδή, ίσως και η τελευταία, στο μεγάλο σίριαλ των συνεχόμενων παρατάσεων, στις οποίες κατέφευγε το υπουργείο Παιδείας όλο το προηγούμενο διάστημα μπροστά στο αδιέξοδο που προκαλούσαν οι σθεναρές αντιστάσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών.

Αντί οι παραπάνω φορείς να σεβαστούν, σιωπώντας τουλάχιστον, τον σκληρό αγώνα για παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο που δίνει η ζωντανή εκπαίδευση, έχουν το θράσος να επιμένουν στη διαφύλαξη της κακόφημης αξιολόγησης! Ως θέμα αιχμής γι' αυτούς παραμένει ο... εαυτός τους και η θέση τους. Ούτε μία κουβέντα για τους μαθητές, για το ρημαγμένο σχολείο, για τον εκπαιδευτικό-λάστιχο. Ούτε λέξη για τα χιλιάδες κενά, για τα φορτωμένα τμήματα, για τη γνώση που ξεθωριάζει. Ούτε μια κουβέντα. Σαν να είναι ξένοι με τις αγωνίες και τους αγώνες της εκπαίδευσης. Ή μήπως είναι;

Δεν ξεχνούν

Η Εκπαιδευτική Παρέμβαση του Α' Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με ανακοίνωσή της για το θέμα αυτό, τονίζει ότι ο κλάδος των εκπαιδευτικών «ξέρει καλά ποιοι είναι οι κύριοι. Είναι αυτοί που έδωσαν με πάθος και επιμονή τη μάχη για την υποδούλωση των εκπαιδευτικών, αυτοί που δεν ντράπηκαν να μπουν στα σεμινάρια του υπουργείου εν μέσω δακρυγόνων, μέσα σε πούλμαν και ταξί, πηδώντας μάντρες και κάγκελα, αυτοί που έφταναν μπροστά στα μπλόκα των εκπαιδευτικών και επιχειρούσαν να τα διεμβολίσουν αυτοεξευτελιζόμενοι, παριστάνοντας τους περαστικούς και τους γείτονες. Περιπτώσεις διαφοροποιήσεων, έστω ελάχιστων, υπήρξαν και μπορούν να υπάρξουν ακόμα. Αλλωστε, όσοι και όσες διαφωνούν με τα παραπάνω όργανα και την απαράδεκτη στάση τους έχουν τη δυνατότητα και την ευκαιρία της δημόσιας διαφοροποίησης, ειδάλλως, κάθε σιωπή είναι και συνενοχή».

Παράλληλα, η Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Αριστερή Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Καλλιθέας-Μοσχάτου σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι «οι καριερίστες και οι εξωνημένοι, οι ταλιμπάν της αξιολόγησης, θα μας βρίσκουν πάντα μπροστά τους. Δεν έχουν καμιά θέση οι κύριοι και οι κυρίες στα σωματεία μας, δεν είναι συνάδελφοί μας άλλωστε, αλλά επίδοξοι επιθεωρητές μας. Η απόφαση της τελευταίας Γ.Σ. της ΔΟΕ για διαγραφή τους από τα σωματεία είναι σε πλήρη ισχύ και πρέπει να εφαρμοστεί από όλους τους Συλλόγους Π.Ε.».

Οπως επισημαίνουν ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης και ο Ηλίας Σμήλιος, μέλη του Δ.Σ. της ΔΟΕ, «οι φανατικοί της αξιολόγησης, όσοι έχτισαν τα όνειρά τους πάνω στα συντρίμμια του δημόσιου σχολείου, έχουν κάθε λόγο να ανησυχούν». Παράλληλα, ο Γιώργος Δεμερδεσλής και ο Χρίστος Σόφης, γραμματέας και μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αντίστοιχα, τονίζουν ότι «το σίριαλ με τις παρατάσεις των ημερομηνιών εφαρμογής της αξιολόγησης πλησιάζει στο τέλος του, η αξιολόγηση είναι μια διαδικασία ηττημένη ιδεολογικά, πολιτικά και παιδαγωγικά, το μόνο που απομένει είναι και η οριστική κατάργηση του θεσμικού πλαισίου, η οριστική δηλαδή και αμετάκλητη δικαίωση του αγώνα των εκπαιδευτικών».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μύθος και πραγματικότητα για την αξιολόγηση των σχολείων
Αύγουστο του 1999, το δελτίο Τύπου του υπ. Παιδείας σημείωνε: «Η διαφοροποίηση μεταξύ γειτονικών Λυκείων ερμηνεύεται μόνο με βάση την ποιοτική διαφορά του εκπαιδευτικού έργου. Το γεγονός αυτό αποκαλύπτει και...
Μύθος και πραγματικότητα για την αξιολόγηση των σχολείων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το δέντρο της ενισχυτικής διδασκαλίας και το δάσος των ανισοτήτων
Δημοσιεύτηκε η Υπουργική Απόφαση (Υ.Α.) για την οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία για το σχολικό έτος 2016/17. Σύμφωνα με την Υ.Α., στην...
Το δέντρο της ενισχυτικής διδασκαλίας και το δάσος των ανισοτήτων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δημιουργική λογιστική στις αναθέσεις μαθημάτων
Το υπουργείο Παιδείας βρήκε τον εύκολο τρόπο, αφενός να κρύψει τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία και αφετέρου να τους οδηγήσει σε αλληλοσπαραγμό: μέσω των νέων... αναθέσεων μαθημάτων προωθεί το μοντέλο του...
Δημιουργική λογιστική στις αναθέσεις μαθημάτων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Από το 2.500 στο 13.000 είναι μακρύς ο δρόμος
Με ανακοίνωσή του στις 25/9/2015 και υπό τον τίτλο «Προσλήψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», το υπουργείο Παιδείας αναφέρει: «Από τη Δευτέρα 28/09/2015 επιλύεται το πρόβλημα των...
Από το 2.500 στο 13.000 είναι μακρύς ο δρόμος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σχολεία στην εντατική
Χιλιάδες είναι οι δάσκαλοι και καθηγητές που βρίσκονται αρκετά χρόνια εγκλωβισμένοι σε σχολικές μονάδες εκτός τόπου μόνιμης διαμονής και με μισθό 650-800 ευρώ προσπαθούν κυριολεκτικά να επιβιώσουν, καθώς δεν...
Σχολεία στην εντατική
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τράπεζα Θεμάτων: αδικαιολόγητες αντιδράσεις για μια σωστή απόφαση
Οι μαθητές της Α’ και της Β’ Λυκείου δεν θα δώσουν φέτος εξετάσεις με το σύστημα της Τράπεζας Θεμάτων, η οποία καταργείται, ενώ σταματούν και οι εξετάσεις που θα προσμετρώνται σε ποσοστό για την είσοδο στο...
Τράπεζα Θεμάτων: αδικαιολόγητες αντιδράσεις για μια σωστή απόφαση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας