Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τρεις αιτίες για ένα μποτιλιάρισμα

Η κακοκαιρία, ένα τροχαίο, που έγινε μέσα στη σήραγγα της Κλόκοβας, και μια τεχνική έλλειψη ήταν σε συνδυασμό οι βασικοί λόγοι για την ταλαιπωρία των πολιτών στην Ιόνια Οδό

Τρεις αιτίες για ένα μποτιλιάρισμα

  • A-
  • A+

Μια γνωστή τεχνική έλλειψη στο τμήμα από το Αντίρριο ώς την είσοδο της Κλόκοβας, αλλά κυρίως οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες και ένα τροχαίο μέσα στη σήραγγα, ήταν οι βασικές αιτίες της ταλαιπωρίας των πολιτών στην Ιόνια Οδό τις ώρες της μεγάλης επιστροφής το μεσημέρι της Δευτέρας του Πάσχα.

Η Ν.Δ. βρήκε ευκαιρία να κατηγορήσει την κυβέρνηση, ενώ χθες η εταιρεία που έχει την ευθύνη για την κατασκευή και λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου ζήτησε συγγνώμη από τους οδηγούς.

Διευκρινίζεται ότι δεν έχουν γίνει εγκαίνια στην Ιόνια Οδό, που αναμένεται να δοθεί επίσημα στην κυκλοφορία μέσα στον Μάιο από τον πρωθυπουργό, καθώς συνεχίζονται τα έργα σε ορισμένα τμήματα.

Γι’ αυτό δεν έχουν λειτουργήσει οι σταθμοί διοδίων, ενώ υπάρχει η γνωστή «εθνική» οδός Αντιρρίου-Ιωαννίνων που θα συνεχίσει να λειτουργεί ως εναλλακτική λύση για οδηγούς που δεν θέλουν να πληρώσουν.

Τη Μ. Τετάρτη παραδόθηκαν από τον αρμόδιο υπουργό Χρ. Σπίρτζη οι δίδυμες σήραγγες της Κλόκοβας και της Καλυδώνας, καθώς και τμήματα του έργου με συνολικό μήκος 37 χλμ., που συνδέθηκαν με το επόμενο τμήμα των 96 χλμ. που είχε ολοκληρωθεί από τα τέλη Δεκεμβρίου.

«Η μη παράδοσή του θα οδηγούσε σε ακόμη μεγαλύτερη ταλαιπωρία, που αντιμετώπιζαν οι οδηγοί όλα τα προηγούμενα χρόνια», αναφέρει η κοινοπραξία «Νέα Οδός» και τονίζει ότι το τεχνικό πρόβλημα δημιουργήθηκε από το γεγονός ότι δεν είναι έτοιμο το τμήμα των 10 χλμ., γιατί λόγω δικαστικών εμπλοκών στις απαλλοτριώσεις οι εργοταξιακοί χώροι παραδόθηκαν μόλις τον Φεβρουάριο και τα έργα δεν κατέστη δυνατόν να τελειώσουν.

Για να αξιοποιηθεί το έτοιμο τμήμα έγινε ένα by pass, ένας προσωρινός δρόμος που οδηγεί στη σήραγγα και διαθέτει μόνο μία λωρίδα κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση.

Για να προληφθεί το φαινόμενο του λαιμού μπουκαλιού, η μείωση των λωρίδων από δύο σε μία είχε προβλεφθεί πολύ πριν από την είσοδο της σήραγγας.

Αυξημένη έξοδος

Ωστόσο το αναμενόμενο πρόβλημα πολλαπλασιάστηκε λόγω της επιδείνωσης του καιρού και ενός τροχαίου που έγινε μέσα στη σήραγγα.

Οι ουρές έφτασαν τα 5-6 χλμ. και το μποτιλιάρισμα αντιμετωπίστηκε με διοχέτευση της κίνησης στον δρόμο της Παλιοβούνας.

Στοιχεία δεν υπάρχουν, καθώς στην Ιόνια Οδό δεν λειτουργούν ακόμη διόδια, αλλά πηγές της Τροχαίας εκτιμούν ότι η κυκλοφορία στον νέο οδικό άξονα αυξήθηκε το φετινό Πάσχα τουλάχιστον κατά 15%.

Στην Ιόνια Οδό, όπως έγραψε η «Εφ.Συν.» (13/4), υπάρχουν συνολικά δύο τμήματα όπου οι εργασίες κατασκευής του αυτοκινητόδρομου καθυστέρησαν λόγω των απαλλοτριώσεων, τα οποία παραδόθηκαν τους τελευταίους μήνες, παρ’ όλο που με βάση τις αρχικές συμβάσεις έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί από τα τέλη του 2008!

Ο αρμόδιος τομεάρχης της Ν.Δ. Κώστας Αχ. Καραμανλής προφανώς το θεωρεί... λεπτομέρεια και βγήκε την Τρίτη να κατακεραυνώσει την κυβέρνηση, καλώντας την να ζητήσει συγγνώμη.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναλογικά διόδια από του χρόνου
Τέλος στην υφιστάμενη πληρωμή των διοδίων βάζει απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη, με την οποία καθιερώνεται αυτόματο σύστημα με πομποδέκτη και χιλιομετροχρέωση σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.
Αναλογικά διόδια από του χρόνου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακόμη 27 χιλιόμετρα στους οδηγούς της Ιόνιας οδού
Αλλα 27 χλμ. της Ιόνιας οδού δόθηκαν χθες στην κυκλοφορία, φέρνοντας ακόμη πιο κοντά τα Γιάννενα και ολόκληρη τη δυτική Ελλάδα στην Αθήνα, ενώ από χθες αποτελούν παρελθόν οι επικίνδυνες στροφές κοντά στην...
Ακόμη 27 χιλιόμετρα στους οδηγούς της Ιόνιας οδού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην κυκλοφορία οι νέοι αυτοκινητόδρομοι
Πριν από το Πάσχα τα αυτοκίνητα θα περνούν από τις νέες σήραγγες στα Τέμπη, ενώ στα τμήματα Κόρινθος-Πάτρα, Αντίρριο-Γιάννενα και Ξυνιάδα-Τρίκαλα θα δοθεί στην κυκλοφορία τουλάχιστον το 90% της διαδρομής. Το...
Στην κυκλοφορία οι νέοι αυτοκινητόδρομοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μένει ένα 10% για την ολοκλήρωση του Ε-65
Στο 90% βρίσκονται τα έργα στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα και όλα δείχνουν ότι τα πρώτα 79 χλμ. του Ε-65, του νέου αυτοκινητόδρομου στη δυτική Θεσσαλία, θα δοθούν στην κυκλοφορία στα τέλη Μαρτίου, μαζί με τις...
Μένει ένα 10% για την ολοκλήρωση του Ε-65
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στους οδηγούς η παράκαμψη της Μεγαλόπολης
Τρεις μήνες νωρίτερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα παραδόθηκε χθες στην κυκλοφορία η παράκαμψη της Μεγαλόπολης, με την οποία μειώνεται ο χρόνος οδήγησης προς και από την Καλαμάτα κατά 10 έως και 15 λεπτά....
Στους οδηγούς η παράκαμψη της Μεγαλόπολης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ενιαίο σύστημα για τα διόδια
Χιλιομετρική χρέωση σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο της χώρας, εκπτώσεις για οδηγούς που κινούνται εκτός ημερών και ωρών αιχμής, αλλά και επανασύσταση του πάλαι ποτέ Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας προβλέπει τροπολογία...
Ενιαίο σύστημα για τα διόδια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας