• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 29.2°C / 34.0°C
    4 BF
    36%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 29.3°C / 33.0°C
    2 BF
    50%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.7°C / 34.4°C
    2 BF
    37%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    3 BF
    57%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 32.4°C / 32.9°C
    5 BF
    33%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    30°C 29.6°C / 32.0°C
    2 BF
    29%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    28°C 28.4°C / 29.2°C
    3 BF
    26%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    30°C 30.2°C / 30.2°C
    1 BF
    40%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 29.3°C
    5 BF
    61%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 29.0°C
    4 BF
    54%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.8°C / 29.4°C
    5 BF
    51%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.7°C / 29.0°C
    2 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    33°C 32.9°C / 32.9°C
    4 BF
    46%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 31.2°C / 32.9°C
    4 BF
    35%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    31°C 30.6°C / 31.6°C
    3 BF
    42%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.8°C / 29.9°C
    4 BF
    69%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 30.8°C / 33.2°C
    4 BF
    27%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 33.3°C / 33.3°C
    4 BF
    37%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    30°C 27.8°C / 30.3°C
    3 BF
    69%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    27°C 27.4°C / 27.4°C
    3 BF
    58%

Το παιχνίδι των καθυστερήσεων ενόψει του σχεδίου διαδοχής του ΟΑΣΘ φαίνεται πως παίζουν οι δήμαρχοι της Κεντρικής Μακεδονίας, τους οποίους καταγγέλλει ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ για επιμονή στο ίδιο, αμαρτωλό μοντέλο

MOTIONTEAM / ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Οι δήμαρχοι τώρα... αναπολούν τον ΟΑΣΘ

  • A-
  • A+

Αδημονία εναντίον διπλωματικής απόρριψης. Το δίπολο περιγράφει την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί μέχρι στιγμής στη Θεσσαλονίκη μετά την αποστολή του προσχεδίου για τους δημόσιους φορείς συγκοινωνιών που απέστειλε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης σε δημάρχους του πολεοδομικού συγκροτήματος και τη στάση του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος «καίγεται» να προχωρήσει το υπουργείο ταχύτερα.

Η συζήτηση των δημάρχων της Περιφερειακής Ενωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας που διεξήχθη πριν από το Πάσχα ήταν πάντως ενδεικτική των προθέσεων ενός εκάστου.

Συμπυκνωμένα ετέθησαν οι αντιρρήσεις από τον Λάζαρο Κυρίζογλου, ο οποίος έκανε λόγο για μη κοστολογημένη και ατεκμηρίωτη πρόταση, με έμφαση στην οικονομική αδυναμία των δήμων να αναλάβουν το εκτελεστικό κομμάτι και ιδίως αυτό που αφορά τα λεωφορεία.

Αλλοι φορείς (επιμελητήρια, ΕΚΘ) με υπομνήματά τους ουσιαστικά διεκδικούν συμμετοχή στα συμβούλια τόσο του εποπτικού και σχεδιαστικού οργανισμού όσο και του εκτελεστικού.

Και, φυσικά, ίσως και πάνω απ’ όλα, οι δήμαρχοι θέλουν να τα πουν από κοντά με τον κ. Σπίρτζη για να τους λύσει τις απορίες…

Καθαρή θέση έχει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, που είπε ότι το εκτελεστικό κομμάτι δεν πρέπει να είναι κρατικό, οπότε να γίνει διαγωνισμός για την ανάθεσή του και «όποιος θέλει να συμμετέχει και τηρεί τις προδιαγραφές, ακόμη και ο ΟΑΣΘ, να το κάνει».

Σε άλλη κατεύθυνση ο δήμαρχος Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, ο οποίος σημείωσε μεν ότι το κείμενο μπορεί να γίνει καλύτερο, αλλά ήδη είναι σε καλύτερη κατεύθυνση από τα ισχύοντα με τον ΟΑΣΘ, τονίζοντας μάλιστα με νόημα ότι οι δήμοι δεν πρέπει «να είναι ηχεία ούτε του ΟΑΣΘ ούτε εξωθεσμικών παραγόντων» και υπογραμμίζοντας ότι ο υφιστάμενος ΣΑΣΘ αποτελούσε εξάρτημα των μετόχων του ΟΑΣΘ.

Παραδόξως (;) στο υπόμνημα των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, πέρα από το αυτονόητο ενδιαφέρον για τους ίδιους, εκδηλώνεται ενδιαφέρον ακόμη και για την τύχη «των 1.900 μικρομετόχων(!) του Οργανισμού», των οποίων «θα μηδενιστεί η αξία των μετοχών που έχουν στην κατοχή τους».

Κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών έλεγαν πάντως στην «Εφ.Συν.» ότι «το νομοσχέδιο είναι έτοιμο, πλήρες και ρυθμίζει όλες τις μεταφορές στη Θεσσαλονίκη. Οπως το είχαν ζητήσει οι δήμαρχοι, τους στείλαμε το προσχέδιο μόνο για τους δύο φορείς, αυτόν που θα εποπτεύει και θα σχεδιάζει και αυτόν που θα εκτελεί. Δεν υποσχεθήκαμε ποτέ ότι θα στείλουμε ολόκληρο το νομοσχέδιο, ακόμη και… αιτιολογική έκθεση. Δεν είναι καν θεσμικά δυνατό. Θα περιμένουμε να μελετήσουμε τις παρατηρήσεις τους και θα προχωρήσουμε σύμφωνα με το πλάνο μας».

Σκόπιμες καθυστερήσεις

Απ’ ό,τι φαίνεται, πάντως, κάποιοι από τους δημάρχους είναι διατεθειμένοι να παίζουν καθυστερήσεις καθότι η αλλαγή που αφορά τον ΟΑΣΘ θα γίνει το 2019.

Μερικοί μάλιστα με την ευκαιρία του προσχεδίου δεν έκρυψαν την αγωνία τους να υπερασπιστούν το «επιτυχημένο» μοντέλο ΟΑΣΘ!

Σε συνέχεια της πρώτης μάζωξης των δημάρχων, το προσχέδιο Σπίρτζη συζητήθηκε σε κοινή συνεδρίαση των δύο νομαρχιακών (Α και Β) του ΣΥΡΙΖΑ.

Κοινή συνισταμένη όλων ήταν ότι τα πράγματα πρέπει να τρέξουν γρηγορότερα.

Ο συντονιστής της Α’ Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Δημητριάδης, μιλώντας στην «Εφ.Συν.», απαντά κατ’ αρχάς στους δημάρχους που επιμένουν σε ιδιώτη για το οδικό έργο:

«Δεν τους φτάνει η εμπειρία της πόλης με τον ΟΑΣΘ; Δεν τους λέει τίποτα η ευρωπαϊκή εμπειρία; Να συνεχιστεί το καθεστώς της κρατικής επιχορήγησης για να γεμίζουν οι τσέπες των μετόχων; Αυτό θέλουν;»

Ο κ. Δημητριάδης τονίζει ότι «εμείς συμφωνούμε με τη λογική του υπουργείου και για τους δύο νέους οργανισμούς και για τη συμμετοχή των δήμων, θέλουμε και τη θαλάσσια συγκοινωνία, αλλά ακόμη και τραμ, όπου θα κριθεί απαραίτητο ως συνδετικός κρίκος με το μετρό».

Οσο για το μέλλον των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, τονίζει πως «δεν πρέπει να λειτουργήσουμε εκδικητικά. Οσοι εργάζονται σήμερα στον ΟΑΣΘ να μείνουν στον νέο εκτελεστικό φορέα».

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κι όμως, κάτι αλλάζει στη συμπρωτεύουσα!
«Σεισμό» προκάλεσε στη Θεσσαλονίκη το χθεσινό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» για το σχέδιο του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη για λύση του προβλήματος των συγκοινωνιών της πόλης με την κατάργηση του ΟΑΣΘ και τη...
Κι όμως, κάτι αλλάζει στη συμπρωτεύουσα!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ
Στον νέο δημόσιο φορέα θα πρέπει να τρέξουν γρήγορα τα θέματα ώστε να διοριστούν τα νέα συμβούλια της ΟΣΕΘ και της ΑΣΥΘ και να οριστούν άμεσα διευθύνων σύμβουλος και ορκωτοί ελεγκτές ώστε να αρχίσει η...
Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τυλίγουν τον ΟΑΣΘ σε... 35 κόλλες χαρτί
Τέλος ο ΟΑΣΘ. Ο… νομοθετικός «γρίφος της Σφίγγας» απαντήθηκε έπειτα από 60 χρόνια από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη. Είναι τόσο αληθινό, αλλά ακόμη και σήμερα μοιάζει απίστευτο. Και πώς να...
Τυλίγουν τον ΟΑΣΘ σε... 35 κόλλες χαρτί
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ
Λίγο ακόμη και… θα συνηθίσουμε στη Θεσσαλονίκη να μην κυκλοφορούν λεωφορεία. Μια εβδομάδα συμπληρώνουμε κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και χθες το απόγευμα η διοίκηση του οργανισμού άφηνε ανοιχτή μια...
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέος ΟΑΣΘ με «οδηγό» τον Σπίρτζη!
Στη συνάντηση που είχε ο υπουργός Μεταφορών με τους δημάρχους της Θεσσαλονίκης για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών στην πόλη, δεν τους άφησε κανένα περιθώριο και ξεκαθάρισε ότι η μετάβαση στον νέο οργανισμό...
Νέος ΟΑΣΘ με «οδηγό» τον Σπίρτζη!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας