Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η «Ιντερκάτ» μειοδότησε στην πέμπτη εργολαβία του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος

Στη διαδικασία δεν εμφανίστηκε η εταιρεία του Χρ. Καλογρίτσα, η οποία είχε κατοχυρώσει τα τέσσερα πρώτα τμήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες φαίνεται να έχει πρόβλημα με τις εγγυητικές επιστολές

ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ

Η «Ιντερκάτ» μειοδότησε στην πέμπτη εργολαβία του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος

  • A-
  • A+

Εξελίξεις με «ζουμί» έκρυβε ο χθεσινός διαγωνισμός για το πέμπτο από τα συνολικά οκτώ τμήματα του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος.

Στη διαδικασία δεν εμφανίστηκε καν η εταιρεία του Χρήστου Καλογρίτσα, η οποία με μεγάλες εκπτώσεις είχε κατοχυρώσει τα τέσσερα πρώτα τμήματα και όλα έδειχναν ότι θα διεκδικούσε όλο το έργο.

Ορισμένες πλευρές υποστήριξαν ότι ήταν πολιτικοί οι λόγοι της αποχής από τη διαδικασία, δεδομένου ότι η οικογένεια Καλογρίτσα προσπάθησε να ασχοληθεί με τον χώρο των media, με την υπόθεση των τηλεοπτικών αδειών και την κυριακάτικη εφημερίδα «Documento».

Είχε δεχτεί πολλές επιθέσεις, είχε χαρακτηριστεί «πολιορκητικός κριός» για την είσοδο της κυβέρνησης στα μέσα ενημέρωσης, ενώ είχε στοχοποιηθεί και για τα δάνεια που είχε πάρει από την Τράπεζα Αττικής, στην οποία βασικός μέτοχος είναι ο ασφαλιστικός φορέας των μηχανικών.

Το τελευταίο διάστημα έχει αποσυρθεί από το προσκήνιο, στάση που ερμηνεύεται ως προσπάθεια αποστασιοποίησης από κορυφαία κυβερνητικά στελέχη, με τα οποία συνδέεται με προσωπικές σχέσεις.

Αλλες πληροφορίες, που φαίνεται να βρίσκονται πιο κοντά στα γεγονότα, θέλουν την απουσία να συνδέεται με τις αυστηρότερες διαδικασίες που ακολουθεί η νέα διοίκηση της Τράπεζας Αττικής στην έκδοση εγγυητικών επιστολών, που αποτελούν προϋπόθεση για τη συμμετοχή σε διαγωνισμό του Δημοσίου. Ακολουθούν άλλες τρεις εργολαβίες οι οποίες θα δείξουν ποιες πληροφορίες βρίσκονται πιο κοντά στην πραγματικότητα.

Σε κατασκευαστικό επίπεδο, στον χθεσινό διαγωνισμό μειοδότησε η εταιρεία «Ιντερκάτ» των αδελφών Παπαϊωάννου, που έδωσε έκπτωση 49,91%.

Στη διαδικασία συμμετείχαν συνολικά οκτώ τεχνικές εταιρείες, με προσφορές που ξεκινούν από 36,22%, αλλά στην πλειονότητά τους διαμορφώθηκαν πάνω από 45%.

Το «παρών», όπως και στους προηγούμενους διαγωνισμούς, έδωσαν όλοι οι μεγάλοι του κατασκευαστικού τομέα (Ακτωρ, ΤΕΡΝΑ, Ιntrakat, J-P Αβαξ).

Ο χθεσινός διαγωνισμός αφορά τμήμα 14,5 χλμ. από τη Βάρδα ώς τα Σαγέικα και είναι το μεγαλύτερο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, ο οποίος έχει μήκος 74,5 χλμ.

Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 74,4 εκατ. ευρώ και οι εργασίες κατασκευής θα διαρκέσουν 42 μήνες. Στα προηγούμενα τέσσερα τμήματα μειοδότης είχε αναδειχθεί η εταιρεία του Χρ. Καλογρίτσα, με εκπτώσεις που κυμαίνονται από 50,39% έως 57,45%.

Καλύπτουν σχεδόν 50 χλμ., από τον Πύργο ώς τη Βάρδα, που ξεπερνούν το 50% του νέου οδικού άξονα και έχουν συνολικό προϋπολογισμό 251,87 εκατ. ευρώ.

Με βάση τον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών, με τη συμπλήρωση του διαγωνισμού για το 75% του αυτοκινητόδρομου θα κατατεθεί ο φάκελος στις Βρυξέλλες για να εγκριθεί η χρηματοδότηση και να ξεκινήσουν τα έργα.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην κοινοπραξία «Τοξότης»-Χρ. Καλογρίτσα το 50% του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου
Και το τέταρτο τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου πηγαίνει στην κοινοπραξία «Τοξότης» - Ομάδα Κατασκευών του εργολάβου Χρ. Καλογρίτσα, που έδωσε έκπτωση 51% στη χθεσινή δημοπρασία. Πρόκειται για το...
Στην κοινοπραξία «Τοξότης»-Χρ. Καλογρίτσα το 50% του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην κυκλοφορία οι νέοι αυτοκινητόδρομοι
Πριν από το Πάσχα τα αυτοκίνητα θα περνούν από τις νέες σήραγγες στα Τέμπη, ενώ στα τμήματα Κόρινθος-Πάτρα, Αντίρριο-Γιάννενα και Ξυνιάδα-Τρίκαλα θα δοθεί στην κυκλοφορία τουλάχιστον το 90% της διαδρομής. Το...
Στην κυκλοφορία οι νέοι αυτοκινητόδρομοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέες καθυστερήσεις για τον δρόμο Πάτρας - Πύργου
Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου υπογράφηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς διαλύθηκαν οι 4 υπογεγραμμένες συμβάσεις έργου του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος.
Νέες καθυστερήσεις για τον δρόμο Πάτρας - Πύργου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην «Ολυμπία Οδό» η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
Την ανάθεση του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος στην κοινοπραξία της «Ολυμπίας Οδού» ανακοίνωσε χθες ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής κατά τη συνάντηση με βουλευτές της Ν.Δ.
Στην «Ολυμπία Οδό» η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πάτρα-Πύργος από το 2027 και βλέπουμε
Για το 2027, με τα πιο... αισιόδοξα σενάρια, μετατίθεται η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, ο οποίος θα αντικαταστήσει τη σημερινή καρμανιόλα της Δυτικής Ελλάδας.
Πάτρα-Πύργος από το 2027 και βλέπουμε

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας