Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Φως στο... τούνελ του μετρό Θεσσαλονίκης!

Ετοιμος να «φάει» σήμερα και τον τελευταίο βράχο είναι ο μετροπόντικας, παραδίδοντας στην πόλη ένα τούνελ μήκους 9,6 χιλιομέτρων και πολλές ελπίδες ότι επιτέλους το 2020 οι Θεσσαλονικείς θα έχουν και αυτοί μετρό

ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ

Φως στο... τούνελ του μετρό Θεσσαλονίκης!

  • A-
  • A+

Μετά μια σειρά χρονοβόρων καθυστερήσεων και εμποδίων που έμοιαζαν ανυπέρβλητα, πέφτει σήμερα στην κυριολεξία το τελευταίο φυσικό εμπόδιο για τη βασική σήραγγα ενός από τα πιο πολύπαθα έργα της χώρας.

Ο μετροπόντικας θα «φάει» τον τελευταίο βράχο, παρουσία του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, παραδίδοντας στην πόλη ένα τούνελ μήκους 9,6 χιλιομέτρων και πολλές ελπίδες ότι επιτέλους το 2020 οι Θεσσαλονικείς θα διανύουν την απόσταση από τον σιδηροδρομικό σταθμό ώς τη Νέα Ελβετία σε λίγα λεπτά της ώρας.

Πρόκειται ουσιαστικά για τη διάνοιξη και της δεύτερης δίδυμης σήραγγας της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, σχεδόν τρεις μήνες μετά την ολοκλήρωση της πρώτης, στις 2 Φεβρουαρίου.

Δεν είναι εύκολο για κάποιον που δεν ζει στη Θεσσαλονίκη να καταλάβει τι σημαίνει το έργο αυτό για την πόλη, όχι μόνο από πρακτικής απόψεως για τη βιώσιμη κινητικότητα ή την ανακούφιση του κυκλοφοριακού, αλλά και από πλευράς συνέπειας απέναντι στον κόσμο που νιώθει αδικημένος και θιγμένος από την πολυετή κοροϊδία διαφόρων επιτήδειων πολιτευτών και των πολιτικών φορέων που εκπροσωπούσαν.

Σύγχρονο Γεφύρι της Αρτας

Αν σκεφτεί κανείς ότι η πρώτη απόπειρα κατασκευής μετρό στη Θεσσαλονίκη ξεκίνησε την τριετία 1986-1989, επί δημαρχίας Σωτήρη Κούβελα, με την ομώνυμη «τρύπα» που έμεινε για χρόνια σκαμμένη στην Εγνατία οδό, στο ύψος της Πανεπιστημιούπολης, πρόκειται μάλλον για ένα σύγχρονο Γεφύρι της Αρτας, συνυπολογίζοντας τις παλινδρομήσεις του άλλοτε ΥΠΕΧΩΔΕ με τους διαγωνισμούς, τις χρηματοδοτήσεις, τις δικαστικές προσφυγές, τις απολύσεις εργαζομένων και διαφόρων ειδών ανωμαλίες που... όλως τυχαίως προέκυπταν.

Στην πραγματικότητα το μετρό Θεσσαλονίκης αποφασίστηκε να κατασκευαστεί τον Σεπτέμβριο του 2003, με χρηματοδότηση του ελληνικού Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Με βάση τη διακήρυξη του νέου διαγωνισμού, τον Ιούνιο του 2004 υπέβαλαν εκδήλωση ενδιαφέροντος πέντε κοινοπραξίες με σημαντικές ελληνικές και ξένες εταιρείες του κλάδου.

Το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2004. Τέσσερις από τις πέντε κοινοπραξίες συνέχισαν στο δεύτερο στάδιο και τον Ιανουάριο 2005 έλαβαν τα τεύχη της δημοπράτησης και τη νέα προμελέτη του έργου.

Στις 12 Μαΐου 2005 οι προεπιλεγείσες κοινοπραξίες υπέβαλαν την τεχνική και οικονομική προσφορά τους και στις 19 Αυγούστου ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών των τριών κοινοπραξιών που έμειναν στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού.

Η σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA υπογράφηκε στις 7 Απριλίου 2006 και στα τέλη Ιουνίου του ίδιου έτους ξεκίνησε η κατασκευή του έργου.

Τον Ιούνιο του 2013 υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά με την ανάδοχο εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, έργο που έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ - Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονία-Θράκη» και δανειοδοτείται από την ΕΤΕπ, με συνολικό προϋπολογισμό 518 εκατ. €. (400 εκατ. € αφορούν την υπογραφείσα σύμβαση), 4,78 χλμ., 5 σταθμούς.

Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης ενσωματώνει τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας και λειτουργικότητας, με αποτέλεσμα να είναι όχι μόνο καλύτερο από το μετρό της Αθήνας, αλλά και το πιο σύγχρονο στην Ευρώπη.

«Η ολοκλήρωση της διάνοιξης του συνόλου των δίδυμων σηράγγων της βασικής γραμμής Θεσσαλονίκης σηματοδοτεί την ολοκλήρωση του ακριβότερου και του δυσκολότερου τμήματος της κατασκευής του έργου. Δείχνει φως στην άκρη του τούνελ του μετρό, δρομολογώντας την ολοκλήρωση του έργου το 2020.

Τελειώνοντας ένα έργο πνοής για τη Θεσσαλονίκη που επανεκκινήσαμε τον Μάρτιο του 2016 ουσιαστικά σχεδιάζουμε το μέλλον της», δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, στην «Εφ.Συν.» με αφορμή την παράδοση της σήραγγας σήμερα.

  

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επόμενος σταθμός... 2020!
Την ολοκλήρωση κατά 90% του πιο εντυπωσιακού έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, του αμαξοστασίου της Πυλαίας, ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γ. Μυλόπουλος που πιστώνεται σε μεγάλο ποσοστό αυτή την επιτυχία....
Επόμενος σταθμός... 2020!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
Ο πρώτος συρμός του μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε χθες τα ξημερώματα στην πόλη. Σήμερα θα παρουσιαστεί από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, ενώ το γεγονός ανήγγειλε ήδη ο πρόεδρος της...
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
Αρχές Αυγούστου ο μετροπόντικας «Ιππόδαμος» θα φτάσει στο ιστορικό κτίριο του Ηλεκτρικού στον Πειραιά για να συνεχίσει χωρίς «στάση» για τον τελικό προορισμό του, στο Δημοτικό Θέατρο. Αρχές του 2019 θα...
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ιστορική μέρα για τη Θεσσαλονίκη»
Παρουσία Σπίρτζη, ο Μετροπόντικας «έφαγε το γάιδαρο κι έμεινε η ουρά»! Επεσε χθες με τελετουργικό τρόπο και το τελευταίο εμπόδιο στη διάνοιξη σηράγγων του μετρό Θεσσαλονικης - το δυσκολότερο και πιο δαπανηρό...
«Ιστορική μέρα για τη Θεσσαλονίκη»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αγώνας δρόμου με δύο... μετροπόντικες
Στις 28 Μαρτίου 2016 το πρώτο μηχάνημα διάνοιξης έβαλε πάλι εμπρός τις μηχανές έπειτα από 40 μήνες απραξίας και τριάντα ημέρες αργότερα ακολούθησε το δεύτερο για την κατασκευή των δίδυμων σηράγγων συνολικού...
Αγώνας δρόμου με δύο... μετροπόντικες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας