• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.7°C / 17.3°C
    1 BF
    74%
  • Θεσσαλονίκη
    Ασθενής ομίχλη
    11°C 9.2°C / 15.3°C
    0 BF
    83%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.5°C / 16.0°C
    3 BF
    63%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 5.9°C / 10.9°C
    2 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    1 BF
    87%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    11°C 8.6°C / 12.0°C
    1 BF
    74%
  • Κοζάνη
    Ασθενής ομίχλη
    5°C 5.4°C / 8.4°C
    2 BF
    87%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    16°C 10.6°C / 15.6°C
    1 BF
    74%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.8°C / 19.1°C
    3 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 13.9°C / 15.9°C
    2 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.4°C / 18.5°C
    2 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.0°C / 15.7°C
    2 BF
    72%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.5°C / 15.5°C
    2 BF
    67%
  • Λάρισα
    Ασθενής ομίχλη
    8°C 7.9°C / 9.5°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    12°C 9.5°C / 12.3°C
    1 BF
    63%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    2 BF
    88%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.3°C / 17.6°C
    0 BF
    78%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.3°C / 12.1°C
    0 BF
    89%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    12°C 8.2°C / 15.1°C
    2 BF
    69%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    6°C 5.8°C / 5.8°C
    1 BF
    66%

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνης Νταλακογεώργος, μιλώντας στην «Εφ.Συν.» καταγράφει τους προβληματισμούς του, τις απορίες του, τις λανθασμένες κινήσεις που έγιναν και ζητάει να αλλάξουν πράγματα

«Τραγικά ανεπαρκές το πλήρωμα 56 ατόμων»

  • A-
  • A+

Σοβαρές παραλείψεις που αφορούσαν την κατάσταση του πλοίου, η μη ισχύς του απαγορευτικού απόπλου κάτω από δυσμενείς καιρικές συνθήκες, αλλά και σοβαρά λάθη και καθυστερήσεις που έγιναν εντός και εκτός πλοίου κατά τη διάσωση, προκάλεσαν τη ναυτική τραγωδία στην Αδριατική στις 28 Δεκεμβρίου 2014 στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Norman Atlantic».

Στις διαπιστώσεις αυτές καταλήγει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνης Νταλακογεώργος, ο οποίος μιλώντας στην «Εφ.Συν.» καταγράφει τους προβληματισμούς του, τις απορίες του, τις λανθασμένες κινήσεις που έγιναν και ζητάει να αλλάξουν πράγματα, έτσι ώστε να μην ξαναζήσουμε στο μέλλον ανάλογο περιστατικό.

Κατ’ αρχάς, όπως τονίζει, από τη μέχρι τώρα εικόνα προκύπτει ότι το «Norman Atlantic», κατόπιν ελέγχου που έγινε στο Κεντρικό Λιμεναρχείο της Πάτρας στις 19 Δεκεμβρίου, δεν διέθετε σχέδιο συνεργασίας που βάσει των διεθνών κανονισμών πρέπει να ενεργοποιηθεί σε περιστατικά έκτακτης ανάγκης, ενώ ο ίδιος έλεγχος έδειξε ότι υπήρχαν σοβαρές παραλείψεις που αφορούσαν τη λειτουργία της πυρασφάλειας, των συστημάτων κινδύνου και των σωστικών μέσων.

Αμέσως μετά, αναδεικνύει ένα κρίσιμο ερώτημα που έχει να κάνει με το απαγορευτικό απόπλου και επισημαίνει ότι το πρόσφατο ναυτικό δυστύχημα έδειξε ότι επιβάλλεται η τροποποίηση της ευρωπαϊκής οδηγίας 2002/59/ΕΚ έτσι ώστε να περάσει στον απόλυτο έλεγχο της δημόσιας λιμενικής αρχής η απαγόρευση ή όχι του απόπλου λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, απόφαση την οποία τώρα λαμβάνει ο πλοίαρχος.

Ο χρόνος εκδήλωσης της πυρκαγιάς με τον χρόνο που ο πλοίαρχος αποφάσισε να ενεργοποιήσει τον συναγερμό πληρώματος δείχνει μεγάλη καθυστέρηση. Μεσολαβούν περίπου 40 με 45 λεπτά, κρίσιμος χρόνος και όπως είναι γνωστό ό,τι είναι να γίνει πρέπει να γίνει στα πρώτα λεπτά.

Δύο λοιπόν να είναι τα ενδεχόμενα: είτε η φωτιά δεν έγινε αντιληπτή από τα συστήματα πυρανίχνευσης του πλοίου, άρα αυτά δεν λειτούργησαν, είτε ο καπετάνιος δεν εκτίμησε το μέγεθος της φωτιάς ή δεν θέλησε να προχωρήσει στην ενημέρωση του κόσμου για να αποφύγει τον πανικό.

Διαπιστώθηκε με απόλυτο τρόπο ότι δεν υπήρχε άνθρωπος του πληρώματος (κλειδούχος) στα γκαράζ να παρατηρεί, να ελέγχει, να προστατεύει. Τα ελληνικά πλοία που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική -έχουν απομείνει πέντε- διαθέτουν αυτή την ειδικότητα ναύτη, ο οποίος μένει καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού μέσα στα γκαράζ, παρατηρεί και με το VHF στα χέρια ενημερώνει τους αρμοδίους. Οι Ιταλοί προφανώς θεώρησαν ότι τέτοια ειδικότητα είναι εκ του περισσού. Δηλώνει πεπεισμένος ότι εάν υπήρχε κλειδούχος θα είχε αποφευχθεί ή τουλάχιστον θα είχε ελεγχθεί η επέκταση της φωτιάς.

Το πλήρωμα 56 ατόμων που είχε το πλοίο ήταν τραγικά ανεπαρκές και αντικειμενικά αδύνατον να αντιμετωπίσει αυτή την ιδιαίτερα δύσκολη κατάσταση που προέκυψε. Είναι αναγκαία η άμεση επανεξέταση τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο του αριθμού των ατόμων που στελεχώνουν το πλήρωμα, ιδιαίτερα στα επιβατηγά-οχηματαγωγά, με σκοπό μια νέα σύνθεση που θα ανταποκρίνεται ή θα καλύπτει πλήρως τις πραγματικές ανάγκες του πλοίου.

Στο βωμό της κερδοφορίας

Η σύνθεση πρέπει να καθορίζεται με κριτήριο την ασφάλεια των πλοίων, της ανθρώπινης ζωής στα πλοία και της ναυσιπλοΐας και όχι να επικρατεί η αντίληψη της μείωσης του μισθολογικού κόστους, στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.

Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ αναρωτιέται: Ποιος ήταν ο ρόλος των συναρμόδιων ελληνικών υπουργείων Ναυτιλίας και Αμυνας στην επιχείρηση διάσωσης; Γιατί δεν εμφανίστηκε ρυμουλκό μέχρι και την ώρα που το πλοίο άφησε τα ελληνικά χωρικά ύδατα; Γιατί τα ελληνικά ελικόπτερα πέταξαν στις 3 το μεσημέρι της Κυριακής;

Χαρακτηρίζει πρωτόγνωρη για τα διεθνή ναυτιλιακά δεδομένα τη συγκεκριμένη επιχείρηση διάσωσης, γεγονός που, όπως λέει, δείχνει ότι αυτές οι υπηρεσίες δεν έχουν προσαρμόσει τον σχεδιασμό τους στις έκτακτες συνθήκες, όπως αυτές που προκύπτουν μέσα από μια πυρκαγιά.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλαλούμ με τους νεκρούς και τους αγνοουμένους
Εξι μέρες μετά την τραγωδία του «Norman Atlantic» επικρατεί χάος για τον αριθμό επιζώντων και τεθνεώτων. Χαρακτηριστικό του κομφούζιου είναι ότι χθες οι ιταλικές αρχές... ανέστησαν τον Γιώργο Δούλη, θεωρώντας...
Αλαλούμ με τους νεκρούς και τους αγνοουμένους
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι πυρκαγιές στα πλοία ξεκινούν από το αμαξοστάσιο
Η ναυτική τραγωδία της περασμένης Κυριακής στη θάλασσα της Αδριατικής με τη φωτιά που εκδηλώθηκε στο πλοίο «Norman Atlantic», σημαίας Ιταλίας, ναυλωμένο από τη ναυτιλιακή εταιρεία «ΑΝΕΚ», που επίσημα μέχρι...
Οι πυρκαγιές στα πλοία ξεκινούν από το αμαξοστάσιο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ηρθε η ώρα να επιτραπεί το... απαγορευτικό απόπλου
Με πρόσφατες τις μνήμες από το ναυτικό δυστύχημα στην Αδριατική με το «Norman Atlantic», που στοίχισε τη ζωή σε αρκετούς ανθρώπους δύο ατυχήματα που συνέβησαν με επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία που εκτελούσαν το...
Ηρθε η ώρα να επιτραπεί το... απαγορευτικό απόπλου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αμορφες μάζες στα γκαράζ του «Norman Atlantic»
Δεκαοκτώ μέρες μετά το πολύνεκρο ναυτικό δυστύχημα στην Αδριατική με το ιταλικό επιβατηγό-οχηματαγωγό «Norman Atlantic» και ακόμα τίποτα δεν έχει ξεκαθαρίσει. Οι συγγενείς δεν έχουν παραλάβει τις σορούς των...
Αμορφες μάζες στα γκαράζ του «Norman Atlantic»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με τη μέθοδο του «ψεκασμού» θα ρίξουν τις θερμοκρασίες
Δεκατρείς μέρες έχουν περάσει από τη ναυτική τραγωδία με το ιταλικό «Norman Atlantic» στην Αδριατική και κανείς δεν γνωρίζει ακόμα πόσοι άνθρωποι συνολικά έχουν χάσει τη ζωή τους σ’ αυτό το ναυτικό δυστύχημα....
Με τη μέθοδο του «ψεκασμού» θα ρίξουν τις θερμοκρασίες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κανένα νέο για τους Ελληνες αγνοουμένους
Η αγωνία των συγγενών των εννέα Ελλήνων αγνοουμένων (αναφερόμαστε μόνο στους Ελληνες, γιατί δεν γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των υπόλοιπων αγνοούμενων επιβατών, οι οποίοι ίσως ανέρχονται στους 18) του τραγικού...
Κανένα νέο για τους Ελληνες αγνοουμένους

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας