Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η πολύπαθη ζωή του «Παναγία Τήνου»

Με τη βοήθεια ρυμουλκού, το «Παναγία Τήνου» σαλπάρισε για το τελευταίο του ταξίδι στα διαλυτήρια της Τουρκίας

Η πολύπαθη ζωή του «Παναγία Τήνου»

  • A-
  • A+

Στα διαλυτήρια της Τουρκίας θα γραφτεί το τέλος της ναυτικής ζωής του 45χρονου επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Παναγία Τήνου», το οποίο με τη βοήθεια ρυμουλκού οδηγήθηκε σε αυτά την περασμένη Τρίτη.

«Πολύπαθη» η ζωή του, καθώς στη 45χρονη πορεία του άλλαξε πολλά ονόματα αλλά και αφεντικά. Η αρχή του τέλους άρχισε να γράφεται το 2015 όταν κατασχέθηκε από το ΝΑΤ λόγω οφειλών και από τότε έμεινε ακινητοποιημένο στην πύλη Ε4 του λιμανιού του Πειραιά. 

Οι ναυτεργάτες που δούλευαν σε αυτό ξεκίνησαν επίσχεση εργασίας, καθώς ήταν απλήρωτοι για περίπου 8 μήνες από την πλοιοκτήτρια εταιρεία Ventouris Sea Lines.

Σχεδόν έναν μήνα μετά, τον Απρίλιο του 2015, οι 42 ναυτικοί του τέθηκαν σε καθεστώς «προστασίας», ύστερα από σχετική ρύθμιση που υπέγραψε ο τότε υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας.

Στις 26 Απριλίου του 2016, Μ. Τρίτη συγκεκριμένα, το πλοίο παρουσίασε ξαφνικά σοβαρή δεξιά κλίση 40 μοιρών και μέσα σε μισή ώρα συγκεντρώθηκαν στα μηχανοστάσιά του 25.000 τόνοι νερού.

Ο Θ. Δρίτσας μετέφερε τη γνώμη των ειδικών, σύμφωνα με την οποία δεν μπορούσε να εξηγηθεί η εισροή τόσο μεγάλης ποσότητας νερού μέσα σε μισή ώρα, καθώς το ίδιο πρωινό είχε γίνει έλεγχος από στελέχη του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων και είχε διαπιστωθεί ότι η μικρή κλίση που είχε ήταν αμετάβλητη.

Για την υπόθεση σχηματίστηκε δικογραφία από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά.

Ο τότε υπουργός Ναυτιλίας είχε αφήσει αιχμές και για το θέμα της φύλαξης του πλοίου, καθώς το συγκεκριμένο πρωινό ο φύλακας απουσίαζε, καθώς είχε δηλώσει αδιαθεσία και είχε πάει στο νοσοκομείο.

Ακολούθησε πόλεμος ανακοινώσεων από ναυτεργατικά σωματεία, ΟΛΠ, ΝΑΤ και την πλοιοκτήτρια εταιρεία.

Αμέσως ενεργοποιήθηκε το τοπικό σχέδιο αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης της Λιμενικής Αρχής Πειραιά και ελήφθησαν μέτρα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Ο ΟΛΠ με ανοιχτό διαγωνισμό ανέθεσε στην εταιρεία Antipollution τις εργασίες σταθεροποίησης του πλοίου και απομάκρυνσής του από το λιμάνι.

Στις 21 Μαρτίου οι εργασίες ολοκληρώθηκαν και το πλοίο ξεκίνησε για το τελευταίο του ταξίδι. Ο ΟΛΠ χαρακτήρισε το έργο «σύνθετο», με ιδιαίτερες νομικές και τεχνικές δυσκολίες, εκφράζοντας τις ευχαριστίες του ιδιαίτερα στο υπουργείο Ναυτιλίας που συνέβαλε στην επιτάχυνση της διαδικασίας.

Ιστορία

Το «Παναγία Τήνου» ναυπηγήθηκε το 1972, στα γαλλικά ναυπηγεία Arsenal de Brest, για λογαριασμό της εταιρείας British Railways και με το όνομα «Hengist» δρομολογήθηκε στη γραμμή Φολκστόουν-Βουλόνη μέχρι το 1991.

Στη συνέχεια πέρασε σε ελληνικά χέρια, αρχικά στην GA Ferries του Γεράσιμου Αγούδημου και δρομολογήθηκε με το όνομα «Ρομίλντα».

Το 1993 πέρασε στην ιδιοκτησία της Ventouris Sea Lines του Βαγγέλη Βεντούρη και μετονομάστηκε σε «Apollo Express 2».

Το 1996 πέρασε στη Minoan Flying Dolphins αλλάζοντας και πάλι όνομα σε «Express Artemis».

Το 2001 μετά το πολύνεκρο ναυάγιο του «Εξπρές Σαμίνα», στο πλαίσιο αλλαγών που έγιναν στην εταιρεία πήρε το όνομα «Παναγία Εκατονταπυλιανή».

Το 2004 επέστρεψε και πάλι στα χέρια του Βαγγέλη Βεντούρη (Ventouris Sea Lines) και μετονομάστηκε σε «Αγιος Γεώργιος», ενώ τα τελευταία χρόνια άλλαξε και πάλι όνομα σε «Παναγία Τήνου».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τουλάχιστον δύο οι διεκδικητές του 40,5% της εταιρείας
Tην Πέμπτη 20 Απριλίου στις 2 το μεσημέρι, θα πραγματοποιηθεί η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της ακτοπλοϊκής εταιρείας Hellenic Seaways (HSW), τη σύγκληση της οποίας είχε ζητήσει πρόσφατα ο μεγαλύτερος...
Τουλάχιστον δύο οι διεκδικητές του 40,5% της εταιρείας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
Πολύ κοντά στην αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη βρίσκεται το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς το νησί από την περασμένη Παρασκευή έχει μείνει χωρίς πλοίο, μετά τη βλάβη...
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
3 Αυγούστου και ακόμη «αποκλεισμένα» τα Κύθηρα
Η αναζήτηση πλοίου από το υπουργείο Ναυτιλίας που θα εξυπηρετεί ακτοπλοϊκά τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα με τον Πειραιά και την Κρήτη συνεχίζεται, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να υπάρχει χειροπιαστή λύση. Αύριο θα...
3 Αυγούστου και ακόμη «αποκλεισμένα» τα Κύθηρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόταση που ξαφνιάζει από τον Π. Κουρουμπλή για τη δημιουργία «Νηολογίου Αγίου Ορους»
Την πρόταση για τη δημιουργία «δεύτερου νηολογίου», που στο παρελθόν έχουν κάνει κι άλλοι υπουργοί Ναυτιλίας χωρίς ωστόσο ποτέ να υλοποιηθεί, καθώς όπως είχαν δείξει οι έρευνες αυτή δεν ευνοούσε τους Ελληνες...
Πρόταση που ξαφνιάζει από τον Π. Κουρουμπλή για τη δημιουργία «Νηολογίου Αγίου Ορους»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υποτίθεται ότι εκτελεί δρομολόγια!
Πονεμένη είναι η ιστορία του 41χρονου πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος», που εδώ και έναν μήνα είναι δεμένο λόγω βλάβης και επιδοτείται «γερά» από το κράτος για να εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς - Κύθηρα -...
Υποτίθεται ότι εκτελεί δρομολόγια!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το «Μυρτιδιώτισσα» στο δρομολόγιο Βόλος-Σποράδες
Λύση βρέθηκε στο πρόβλημα που πιθανότατα να αντιμετώπιζαν οι κάτοικοι των βόρειων Σποράδων με τις μετακινήσεις τους, λόγω της μη έγκαιρης ολοκλήρωσης εργασιών συντήρησης-μετασκευής των επιβατηγών-οχηματαγωγών...
Το «Μυρτιδιώτισσα» στο δρομολόγιο Βόλος-Σποράδες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας