Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο εισαγγελέας «έπιασε» λιμάνι
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

Ο εισαγγελέας «έπιασε» λιμάνι

  • A-
  • A+

Προσάραξε στον εισαγγελέα διαφθοράς η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού! Ενώ το Σάββατο έληξε η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΘ, στο μικροσκόπιο ειδικής προανακριτικής υπηρεσίας μπήκε την περασμένη Παρασκευή, από τον εισαγγελέα Διαφθοράς Αχιλλέα Ζήση, η προκαταρκτική εξέταση που παρήγγειλε, λίγα 24ωρα μετά την κατάθεση της μηνυτήριας αναφοράς των εργαζομένων.

Την ώρα που τέσσερις ξένοι όμιλοι, οι οποίοι έχουν ολοκληρώσει τις σχετικές διαδικασίες, εμφανίζονται ως υποψήφιοι γαμπροί για το λιμάνι, πάνω από την ιδιωτικοποίηση πλανάται πλέον το φάντασμα του κακουργήματος της απιστίας σε βάρος του ελληνικού Δημοσίου, σύμφωνα με την εισαγγελική παραγγελία.

Στο πλαίσιο της έρευνας που ξεκινά με βάση τη 42 σελίδων μηνυτήρια αναφορά των εργαζομένων, θα κληθούν να καταθέσουν μια σειρά προτεινόμενοι μάρτυρες και όχι μόνο.

Ανάμεσά τους μέλη του Δ.Σ. του ΟΛΘ, ο γ.γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, οι πρώην υπουργοί Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας και Γιώργος Ανωμερίτης, ένας δημοσιογράφος της «Εφ.Συν.», νομικοί που ενεπλάκησαν με τα θέματα του ΟΛΘ, καθηγητές Πανεπιστημίου σχετικοί με το αντικείμενο ανάπτυξης των λιμανιών και άλλοι.

Καταγγελία εργαζομένων

Το «χτύπημα» στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι πλέον βαρύ, καθώς οι τέσσερις πρόεδροι σωματείων εργαζομένων του ΟΛΘ αναφέρουν χαρακτηριστικά στον εισαγγελέα διαφθοράς:

«Η παρούσα αναφορά μας σχετίζεται με τη συνολική συνειδητή απαξίωση της δημόσιας κοινωφελούς εταιρείας με την επωνυμία ΟΛΘ Α.Ε. και την εντεύθεν ζημιά του ελληνικού Δημοσίου η οποία προέρχεται τόσο από την ιδιωτικοποίηση αυτή καθεαυτή όσο κι από το πλαίσιο και τη διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού ποσοστού ύψους 67% του μετοχικού κεφαλαίου, που επιλέχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, και συνιστούν πράξεις και παραλείψεις που υπονομεύουν το δημόσιο συμφέρον και τις αναπτυξιακές δυνατότητες του λιμένα Θεσσαλονίκης και έχουν ως εκ τούτου έκδηλο ποινικό ενδιαφέρον»...

Οι εργαζόμενοι παραθέτουν σε πίνακες τη διαρκώς ανερχόμενη κερδοφορία του ΟΛΘ και καταγγέλλουν το ΤΑΙΠΕΔ ότι αποσιωπά πως το λιμάνι χάνει σημαντικά έσοδα από λειτουργίες που δεν μπορεί να εντάξει στις δραστηριότητές του λόγω έλλειψης μηχανημάτων και προσωπικού.

Την ίδια ώρα τονίζουν ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του ευρωπαϊκού οργανισμού λιμένων, για το 2016, το 87% των λιμενικών αρχών ελέγχεται από τον δημόσιο τομέα, το 7% από συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και μόλις 6% από τον ιδιωτικό.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τρεις «μνηστήρες» για τον ΟΛΘ
Παρά τις έντονες αντιδράσεις των σωματείων εργαζομένων και των φορέων της Θεσσαλονίκης, το βράδυ της περασμένης Παρασκευής ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία για την απόκτηση του 67% του μετοχικού...
Τρεις «μνηστήρες» για τον ΟΛΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το κατηγορητήριο είναι… βαθύ
Η εισαγγελέας Πρωτοδικών άσκησε ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος εις βάρος των 19 κατηγορουμένων που φέρεται ότι είχαν στήσει εγκληματική οργάνωση και λυμαίνονταν τη λειτουργία του ΟΛΘ.
Το κατηγορητήριο είναι… βαθύ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Χιονοστιβάδα» κατηγοριών
Χιονοστιβάδα οι κατηγορίες από τον εισαγγελέα για δύο πρώην προέδρους της νομαρχιακής επιχείρησης που διαχειριζόταν το Χιονοδρομικό Κέντρο του Καϊμακτσαλάν. Φέρεται ότι ζημίωσαν τον φορέα πάνω από 850 χιλιάδες...
«Χιονοστιβάδα» κατηγοριών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Βρόμικα λιμάνια...
Βυθισμένα στη σήψη και στη διαφθορά τα λιμάνια της χώρας! Το σκάνδαλο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, που αποκαλύφθηκε πριν από λίγες μέρες, δείχνει ότι πολλοί ήταν αυτοί που γνώριζαν αλλά κρατούσαν το στόμα...
Βρόμικα λιμάνια...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συνεχίζεται η «ομηρία» της προηγούμενης διοίκησης του ΟΛΘ
Για δεύτερη συνεχόμενη χρόνια οι ιδιώτες μέτοχοι του λιμανιού Θεσσαλονίκης δεν έδωσαν χθες απαλλαγή ευθυνών στην τελευταία δημόσια διοίκησή του, ενώ ασαφής παρέμεινε και η αιτιολόγηση αυτής της… εκκρεμότητας.
Συνεχίζεται η «ομηρία» της προηγούμενης διοίκησης του ΟΛΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το 2022 θα αποπερατωθεί η επέκταση της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ
Πρόσω ολοταχώς πλέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με ρεκόρ πενταετίας στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που καθιστά επιτακτική ανάγκη την επέκταση της 6ης προβλήτας, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΛΘ Α.Ε.
Το 2022 θα αποπερατωθεί η επέκταση της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας