Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εγνατία: 24ωρη απεργία-διαμαρτυρία κατά της ιδιωτικοποίησης

Με βάση παλιότερους σχεδιασμούς του ΤΑΙΠΕΔ, προβλέπεται η παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτες για 35 χρόνια

ΕUROKINISSI / ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

Εγνατία: 24ωρη απεργία-διαμαρτυρία κατά της ιδιωτικοποίησης

  • A-
  • A+

Σε 24ωρη απεργία κατεβαίνουν σήμερα οι εργαζόμενοι στην Εγνατία οδό διαμαρτυρόμενοι για την προωθούμενη ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητόδρομου των περίπου 1.000 χλμ., που κόστισε περισσότερα από έξι δισ. ευρώ στους φορολογουμένους.

Είναι το δικό τους «φρένο» στον προγραμματισμένο διαγωνισμό για την κατασκευή 10 νέων σταθμών διοδίων, που θα προστεθούν στους οκτώ που ήδη λειτουργούν. Ο ένας από τους σταθμούς, που προβλέπεται να κατασκευαστεί σε κόμβο της Εγνατίας, στην ουσία εγκαινιάζει την πληρωμή διοδίων για μετακινήσεις μέσα στα όρια του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης.

«Η παραχώρηση του έτοιμου αυτοκινητόδρομου δεν συμφέρει ούτε για τεχνικούς ούτε για οικονομικούς λόγους», αναφέρει η ανακοίνωση του σωματείου εργαζομένων, που προτείνει να προωθηθεί μέσα στο τρέχον έτος η λειτουργία ηλεκτρονικών διοδίων ώστε να χρεώνονται οι οδηγοί με πιο δίκαιο τρόπο, ανάλογα με τη διαδρομή που διανύουν.

Με βάση παλιότερους σχεδιασμούς του ΤΑΙΠΕΔ, προβλέπεται η παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτες για 35 χρόνια για να εξασφαλιστούν πόροι για τη συντήρηση του έργου και την αποπληρωμή των δανείων που είχαν ληφθεί πριν από το 2006 για την κατασκευή του.

Ο αρμόδιος υπουργός Ευκλείδης Τσακαλώτος, κατά την πρόσφατη συνάντησή του με τη διοίκηση της Εγνατίας οδού, έχει ζητήσει την εκπόνηση μελέτης κόστους/οφέλους για να την υποβάλει στους θεσμούς.

Τα πρώτα στοιχεία πάντως δείχνουν («Εφ.Συν.» 24/2/2017) ότι τα καθαρά έσοδα για το Δημόσιο στην επόμενη 35ετία θα αγγίξουν τα 5 δισ. ευρώ, με τη σωστή ανάπτυξη του έργου και χωρίς να «φουσκώνεται» το κόστος συντήρησης.

Με το σημερινό καθεστώς, το προσωπικό για την είσπραξη των διοδίων και η τρέχουσα συντήρηση, που έχουν ανατεθεί έπειτα από διαγωνισμό σε εργολάβους, κοστίζουν 32,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο, ενώ οι εισπράξεις από τα διόδια φτάνουν τα 83,2 εκατ. ευρώ και τα 101,2 εκατ. ευρώ μαζί με άλλα έσοδα (ΦΠΑ, οπτικές ίνες κ.λπ.).

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συγκέντρωση για τα διόδια στη γέφυρα Βαρυμπόμπης
Με συγκέντρωση στη γέφυρα της Βαρυμπόμπης, αύριο στις 11 π.μ., απαντούν οι δημοτικές αρχές Κηφισιάς και Διονύσου στην προωθούμενη λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στους ανισόπεδους κόμβους Αγίου Στεφάνου...
Συγκέντρωση για τα διόδια στη γέφυρα Βαρυμπόμπης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέα απεργία στην Εγνατία Οδό
Να σταματήσουν το «θέατρο του παραλόγου» θέλουν με ακόμη μια εικοσιτετράωρη απεργία την οποία πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.», επαναφέροντας το αίτημα να μην παραχωρηθεί ο...
Νέα απεργία στην Εγνατία Οδό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ποδαρικό το 2019 με αυξήσεις στα διόδια
Μικρές αυξήσεις στις τιμές των διοδίων περιμένουν από τα μεσάνυχτα της Πρωτοχρονιάς τους οδηγούς που θα κινηθούν στους περισσότερους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Λόγω τιμαριθμικής προσαρμογής, όπως προβλέπουν...
Ποδαρικό το 2019 με αυξήσεις στα διόδια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αύξηση διοδίων στην Εγνατία οδό
Πρωτοχρονιάτικος «μποναμάς» περιμένει τους οδηγούς που χρησιμοποιούν την Εγνατία οδό, καθώς τίθεται σε εφαρμογή η κοινή υπουργική απόφαση με την οποία ακριβαίνουν από 1/1/2019 τα διόδια στον αυτοκινητόδρομο...
Αύξηση διοδίων στην Εγνατία οδό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στον «αέρα» ο διαγωνισμός για την παραχώρηση σε ιδιώτες της Εγνατίας Οδού
Ευρωπαϊκή «κεραμίδα» έπεσε στο πολυετές σίριαλ για την 40ετή παραχώρηση της Εγνατίας οδού σε ιδιώτες, που ανατρέπει τα δεδομένα. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», η αρμόδια επιτροπή της Ε.Ε. ζητά από το...
Στον «αέρα» ο διαγωνισμός για την παραχώρηση σε ιδιώτες της Εγνατίας Οδού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στάσεις εργασίας και 24ωρη σε ΟΣΕ και Προαστιακό
Με στάσεις εργασίας σήμερα, από τη 1 το μεσημέρι ώς τις 4 μ.μ. και από τις 9 το βράδυ ώς τα μεσάνυχτα, καθώς και 24ωρη απεργία αύριο απαντούν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, του...
Στάσεις εργασίας και 24ωρη σε ΟΣΕ και Προαστιακό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας