Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κινητοποιήσεις σε μετρό και τραμ

Σύμφωνα με τον Χρήστο Σπίρτζη, τα έσοδα από την αίθουσα του πιο κεντρικού σταθμού του μετρό, από τις εμπορικές δραστηριότητες, «αντιστοιχούν σε ένα μικρό ή μεσαίο κατάστημα της πλατείας Συντάγματος και όχι σε σταθμό του μετρό»

EUROKINISSI /ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Κινητοποιήσεις σε μετρό και τραμ

  • A-
  • A+

Με εισήγηση υπέρ της πραγματοποίησης των δύο 24ωρων απεργιών που έχουν ανακοινωθεί για αύριο και την Παρασκευή (1η και 3 Μαρτίου) συνεδριάζει σήμερα το συντονιστικό των σωματείων των εργαζομένων στο μετρό, τον Ηλεκτρικό και το τραμ.

Την Παρασκευή οι συνδικαλιστές είχαν συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, που απέβη άκαρπη, καθώς οι εργαζόμενοι διαφωνούν με τη μεταφορά των εσόδων από την εμπορική εκμετάλλευση των σταθμών και των συρμών του δικτύου από τη ΣΤΑΣΥ στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής (ΟΑΣΑ).

Η τροπολογία έχει ενταχθεί στο άρθρο 31 του ψηφισθέντος νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών, έπειτα από διόρθωση του υπουργείου, και προβλέπει τη μεταφορά μέρους των εσόδων από τη ΣΤΑΣΥ στον ΟΑΣΑ.

Πρόκειται για έσοδα που επί χρόνια διαμορφώνονταν σε χαμηλά επίπεδα, αλλά το 2016 αυξήθηκαν στα 7,5 εκατ. ευρώ και παρουσιάζουν σημαντική δυναμική από την αρχή του χρόνου.

Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ πραγματοποίησαν ήδη μια 24ωρη απεργία την περασμένη Πέμπτη, που προκάλεσε κυκλοφοριακό χάος σε όλη την πρωτεύουσα.

«Ζητάμε κατανόηση από τους επιβάτες για την ταλαιπωρία, αλλά η κινητοποίησή μας γίνεται για το καλό τους», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος του μεγαλύτερου σωματείου των εργαζομένων στο μετρό.

Επισημαίνει ότι η ΣΤΑΣΥ έχει μεταφερθεί στο Υπερταμείο με σκοπό να ενταχθεί στην Εταιρεία Δημόσιων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ) και προσθέτει: «Αν όμως αρχίσει να παρουσιάζει ελλείμματα, τότε υπάρχει κίνδυνος να ενταχθεί στο ΤΑΙΠΕΔ και να οδηγηθεί σε ιδιωτικοποίηση. Με τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου που τοποθετούνται, οι ιδιώτες θα έχουν μεγάλα περιθώρια να αυξήσουν τις τιμές των εισιτηρίων και να πλήξουν τα χαμηλά εισοδήματα που χρησιμοποιούν τις συγκοινωνίες για τις μετακινήσεις τους».

Στην κόντρα ανάμεσα στο αρμόδιο υπουργείο και τους εργαζόμενους παρενέβη η κρατική εταιρεία Αττικό Μετρό, που έχει την ευθύνη κατασκευής των έργων σταθερής τροχιάς. Προβλέπεται να ενταχθεί και αυτή στο Υπερταμείο, μαζί με τη ΣΤΑΣΥ, την ΟΣΥ και τον ΟΑΣΑ. Σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι είναι ο ιδιοκτήτης των σταθμών, των συρμών και όλων των υποδομών του μετρό. Το θεσμικό πλαίσιο προβλέπει, πάντως, εκχώρηση της εκμετάλλευσης στη ΣΤΑΣΥ, αλλά μέσω συμβάσεων που δεν έχουν υπογραφεί ανάμεσα στις δύο εταιρείες!

Τα έσοδα

Τις προηγούμενες μέρες, μιλώντας στη Βουλή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατέθεσε στοιχεία για τα έσοδα της ΣΤΑΣΥ από τις εμπορικές δραστηριότητες.

Ανέφερε ενδεικτικά ότι για την αίθουσα του πιο κεντρικού σταθμού του μετρό στο Σύνταγμα, το μέγιστο ποσό που έχει συγκεντρωθεί ετησίως, ήταν μόλις 1,2 εκατ. ευρώ την τριετία 2013-2015! Το 2013 ήταν 520.000 ευρώ, την επόμενη χρονιά 857.000 ευρώ και το 2015 ανέβηκε στα 1,018 εκατ. ευρώ.

Παρά την άνοδο, τα έσοδα «αντιστοιχούν σε ένα μικρό ή μεσαίο κατάστημα της πλατείας Συντάγματος και όχι σε σταθμό του μετρό», επισήμανε ο υπουργός.

Τα έσοδα από τις διαφημίσεις στους συρμούς το 2013 ήταν 1,289 εκατ. ευρώ και το 2016 έφθασαν τα 1,426 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα από τα διαφημιστικά πλαίσια που έχουν διαμορφωθεί μέσα στους σταθμούς ήταν μόλις 276.841 ευρώ το 2015 και πέρυσι έφταναν στις 451 χιλιάδες ευρώ.

Τα στοιχεία, ωστόσο, δείχνουν ότι, ακόμη και τον Δεκέμβριο, που υπάρχει μεγάλη διαφημιστική ζήτηση, παραμένουν ελεύθερα πάνω από το 50% των πλαισίων.

Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση «ερασιτεχνικής» διαχείρισης των περιουσιακών στοιχείων των εμπλεκόμενων φορέων του Δημοσίου είναι αυτή του διατηρητέου κτιρίου πάνω από την έξοδο του σταθμού στο Μοναστηράκι, στη διασταύρωση των οδών Ερμού και Αθηνάς. Ανήκει στην Αττικό Μετρό, η οποία από το 2003 επιχειρεί να το μισθώσει.

Υστερα από 14 χρόνια η υπόθεση έχει βαλτώσει ανάμεσα στα συναρμόδια υπουργεία, που υποστηρίζουν ότι η οικοδομική άδεια έπρεπε να χορηγηθεί από την πολεοδομική υπηρεσία του Δήμου Αθηναίων και όχι από την Αττικό Μετρό, όπως είχε γίνει π.χ. στην περίπτωση του κτιρίου στον σταθμό Συγγρού-Φιξ.

Ακόμη εκκρεμεί η εκδίκαση της προσφυγής πολιτών, ενώ οι υπηρεσίες έχουν αρνηθεί και τη μερική λειτουργία των χώρων του ισογείου, που έχει ζητήσει ο εκμισθωτής.

! Από αύριο ώς και την Παρασκευή θα μείνει κλειστός ο κεντρικός σταθμός του μετρό στο Περιστέρι για να τοποθετηθούν τα μηχανήματα ηλεκτρονικού ελέγχου εισιτηρίων και καρτών.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ
Το νοικοκύρεμα των οικονομικών στις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), τον φορέα που έχει την ευθύνη για τη λειτουργία του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ, αλλά και οι δανειακές υποχρεώσεις της «Αττικό Μετρό»,...
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξετάζεται μείωση στο εισιτήριο λεωφορείων
​Σε επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών προχωρά η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Μεταφορών. Υπό μελέτη βρίσκεται και η μείωση της τιμής τουλάχιστον για τα λεωφορεία και...
Εξετάζεται μείωση στο εισιτήριο λεωφορείων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τρεις 24ωρες απεργίες σε μετρό, Ηλεκτρικό και τραμ
Με τρεις 24ωρες απεργίες απαντούν οι εργαζόμενοι στο μετρό, τον Ηλεκτρικό και το τραμ στη μεταφορά της ΣΤΑΣΥ στο υπό σύσταση υπερταμείο. Η ακινητοποίηση των μέσων σταθερής τροχιάς, που θα γίνει αύριο, την...
Τρεις 24ωρες απεργίες σε μετρό, Ηλεκτρικό και τραμ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αύριο, αντί της Παρασκευής, η στάση εργασίας στα μέσα σταθερής τροχιάς
Μετρό, Ηλεκτρικός και τραμ συνεχίζουν και σήμερα τις στάσεις εργασίας, από τις 9 μ.μ. ώς το τέλος της βάρδιας, ενώ την Πέμπτη (και όχι την Παρασκευή) οι συρμοί θα ακινητοποιηθούν από τις 12 το μεσημέρι ώς τις...
Αύριο, αντί της Παρασκευής, η στάση εργασίας στα μέσα σταθερής τροχιάς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
24ωρη απεργία σε ΟΣΕ, Προαστιακό την Πέμπτη
Με στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι ώς τις 4 μ.μ. συνεχίζουν αύριο οι εργαζόμενοι στο μετρό, τον Ηλεκτρικό και το τραμ τις δεκαπενθήμερες κινητοποιήσεις κατά της ένταξης της ΣΤΑΣΥ στο νέο υπερ-ταμείο. Την...
24ωρη απεργία σε ΟΣΕ, Προαστιακό την Πέμπτη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
Καλύτερες υπηρεσίες υπόσχεται ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών με αναδιάταξη των δρομολογίων και παρεμβάσεις σε μετρό, Ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ ● Προαστιακός και ΚΤΕΛ, η «κερκόπορτα» για...
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας