Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αποχαιρέτα τα «Τέμπη της Ηπείρου»

Το πιο επικίνδυνο κομμάτι της εθνικής οδού Αρτας - Ιωαννίνων, 37 χιλιόμετρα από την Καμπή, μετά την παράκαμψη της Φιλιππιάδας, ώς την Πέρδικα, αποτελεί παρελθόν

ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΜΑΡΙΑ ΤΖΟΡΑ

Αποχαιρέτα τα «Τέμπη της Ηπείρου»

  • A-
  • A+

Παρελθόν είναι πλέον τα αποκαλούμενα «Τέμπη της Ηπείρου», το πιο επικίνδυνο κομμάτι τής κατ’ ευφημισμόν εθνικής οδού Αρτας - Ιωαννίνων.

Πρόκειται για 37 χλμ. της Ιόνιας οδού, από την Καμπή, μετά την παράκαμψη της Φιλιππιάδας, ώς την Πέρδικα, που, αν προστεθούν στο ήδη έτοιμο τμήμα από την Αρτα ώς τη Φιλιππιάδα, εξασφαλίζουν στους οδηγούς 53 χλμ. σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου, που μειώνει τη διαδρομή στα 20-30 λεπτά, ενώ έως χθες απαιτούσε δύσκολη οδήγηση μιας ώρας.

Με τα χθεσινά εγκαίνια, η Ιόνια οδός μπαίνει πρώτη φορά σε γιαννιώτικο έδαφος και αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τη σύνδεση της Ηπείρου με τον Νότο. Μαζί με το τμήμα Κεφαλόβρυσο-Αμφιλοχία που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία το 57% του αυτοκινητόδρομου, τα 112 από τα συνολικά 196 χλμ. της διαδρομής Αντιρρίου - Ιωαννίνων.

Στα τέλη Μαρτίου προβλέπεται να είναι έτοιμο το κομμάτι των 32 χλμ. από τη Γαβρολίμνη ώς το Κεφαλόβρυσο Αιτωλοακαρνανίας, που περιλαμβάνει τις δίδυμες σήραγγες της Κλόκοβας, οι οποίες κατασκευάστηκαν σε χρόνο-ρεκόρ 15 μηνών, καθώς και 15 χλμ. από την Πέρδικα ώς τα Γιάννενα, που καθυστέρησαν λόγω δικαστικών εμπλοκών στις απαλλοτριώσεις.

Τον Αύγουστο προβλέπεται η παράδοση των υπόλοιπων 27 χλμ, από την Αμφιλοχία ώς τον Αγιο Δημήτριο, που προχωρούν με αργούς ρυθμούς λόγω των γεωλογικών προβλημάτων που εμφανίστηκαν κοντά στο Κρίκελο.

Με τα έτοιμα έργα, η απόσταση από το Αντίρριο ώς τα Ιωάννινα καλύπτεται σε δυόμισι ώρες, μία λιγότερη σε σχέση με πριν, ενώ με την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου η διαδρομή θα διαρκεί 1 ώρα και 40 λεπτά.

Το νέο τμήμα από την Καμπή ώς την Πέρδικα διαθέτει επτά γέφυρες, από τις οποίες η μεγαλύτερη είναι αυτή του Τσαγκαρόπουλου. Διαθέτει επίσης σταθμό διοδίων στο Τέροβο, ο οποίος όμως θα λειτουργήσει στο τέλος Μαρτίου.

Από το 2007 η κατασκευή

EUROKINISSI / ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΜΠΑΚΟΛΑΣ

Η Ιόνια οδός, που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2007, έχει δύο μεγάλες ελλείψεις: δεν συνεχίζει ώς την Κακαβιά και δεν έχει σύνδεση με το Αγρίνιο!

Το πρώτο αφορά τμήμα 60 χλμ. από τα Γιάννενα ώς τα ελληνοαλβανικά σύνορα, που είναι στο στάδιο της μελέτης για να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 300 εκατ. ευρώ.

Τα εγκαίνια του νέου τμήματος των 37 χιλιομέτρων έγιναν χτες το μεσημέρι από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, πάνω στην εντυπωσιακή γέφυρα Τσαγκαρόπουλου.

Στη λιτή τελετή, παρέστησαν βουλευτές της Ηπείρου, ο περιφερειάρχης, δήμαρχοι, εκπρόσωποι των τοπικών αρχών, αντιπροσωπεία της κατασκευάστριας εταιρείας και πολλοί κάτοικοι από τα γύρω χωριά του Ξηροβουνίου.

«Οφείλουμε να δώσουμε στην Ηπειρο και τη Δυτική Ελλάδα τις απαραίτητες υποδομές ώστε η περιοχή να εισφέρει στην προσπάθεια της χώρας», ανέφερε στον χαιρετισμό του ο Χρ. Σπίρτζης, ο οποίος πρόσθεσε:

«Να ολοκληρώσουμε τις οδικές υποδομές, τον δρόμο από Ιωάννινα σε Κακαβιά, τα εσωτερικά δίκτυα, να τελειώσουν οι λιμενικές υποδομές, να αναβαθμιστούν τα αεροδρόμια ώστε η Ηπειρος να ανακτήσει μετά από δεκαετίες την αίγλη που είχε παλιότερα, με τους Ηπειρώτες να ξαναχτίζουν όχι μόνο την Ελλάδα, αλλά ολόκληρη την Ευρώπη».

Με την ολοκλήρωση και των επόμενων τμημάτων του οδικού άξονα, αποκαλύπτεται ένα μοναδικό «πέρασμα» από και προς την Ηπειρο που αποκτά ήδη αξία χρήσης.

Οι πρώτοι που θα το χρησιμοποιήσουν είναι εργαζόμενοι που κινούνται καθημερινά μεταξύ Ιωαννίνων και Αρτας, ενώ βαθμιαία θα αναδειχτεί η σημασία του δρόμου για τον τουρισμό, λόγω της εύκολης πρόσβασης πια από την Αθήνα και τη Νότια Ελλάδα, για το εμπόριο και τις μεταφορές.

Η παλαιά εθνική οδός Ιωαννίνων - Αρτας, που περνά δίπλα από τον Λούρο και ανεβαίνει στα στενά της Κανέτας, γίνεται παρελθόν και τα αυτοκίνητα του σήμερα ταξιδεύουν ήδη πάνω σε έναν σύγχρονο δρόμο, αλλά και πάνω στα ίχνη ενός από τα παλιότερα περάσματα προς το λεκανοπέδιο των Ιωαννίνων, το οποίο μνημονεύεται από την αρχαιότητα ώς τις ημέρες των Βαλκανικών Πολέμων και μπαίνει ξανά σε χρήση.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ετοιμα και τα 196 χλμ.της Ιονίας Οδού
Μπορεί το γεγονός να είναι ότι παραδόθηκε στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού, η είδηση όμως είναι ότι ολοκληρώθηκε ο νέος αυτοκινητόδρομος και πλέον η απόσταση από το Αντίρριο ώς τα...
Ετοιμα και τα 196 χλμ.της Ιονίας Οδού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Κρήτη αποκτά τον δρόμο που της αξίζει
Νέο ΒΟΑΚ με νέα χάραξη εξήγγειλε ο υπ. Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης. Το νέο σχέδιο περιλαμβάνει δυτικά και το κομμάτι Κίσσαμος-Χανιά και ανατολικά προέκταση ώς τη Σητεία, ενώ οριστική είναι η απόφαση να μην...
Η Κρήτη αποκτά τον δρόμο που της αξίζει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακόμη 27 χιλιόμετρα στους οδηγούς της Ιόνιας οδού
Αλλα 27 χλμ. της Ιόνιας οδού δόθηκαν χθες στην κυκλοφορία, φέρνοντας ακόμη πιο κοντά τα Γιάννενα και ολόκληρη τη δυτική Ελλάδα στην Αθήνα, ενώ από χθες αποτελούν παρελθόν οι επικίνδυνες στροφές κοντά στην...
Ακόμη 27 χιλιόμετρα στους οδηγούς της Ιόνιας οδού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα διόδια διχάζουν και τον ΣΥΡΙΖΑ
Περιφερειάρχες της Νέας Δημοκρατίας δήμαρχοι, τοπικοί παράγοντες, κάτοικοι, αλλά και κυβερνητικοί βουλευτές αντιδρούν στην απόφαση του Ευκλείδη Τσακαλώτου και του Χρήστου Σπίρτζη για τη δημιουργία μετωπικών...
Τα διόδια διχάζουν και τον ΣΥΡΙΖΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τρεις αιτίες για ένα μποτιλιάρισμα
Μια γνωστή τεχνική έλλειψη στο τμήμα από το Αντίρριο ώς την είσοδο της Κλόκοβας, αλλά κυρίως οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες και ένα τροχαίο μέσα στη σήραγγα, ήταν οι βασικές αιτίες της ταλαιπωρίας των πολιτών...
Τρεις αιτίες για ένα μποτιλιάρισμα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην κυκλοφορία οι νέοι αυτοκινητόδρομοι
Πριν από το Πάσχα τα αυτοκίνητα θα περνούν από τις νέες σήραγγες στα Τέμπη, ενώ στα τμήματα Κόρινθος-Πάτρα, Αντίρριο-Γιάννενα και Ξυνιάδα-Τρίκαλα θα δοθεί στην κυκλοφορία τουλάχιστον το 90% της διαδρομής. Το...
Στην κυκλοφορία οι νέοι αυτοκινητόδρομοι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας