Αθήνα, 32°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
32°C
32.2° 31.6°
3 BF
63%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
30°C
30.8° 29.9°
2 BF
60%
Πάτρα
Σποραδικές νεφώσεις
30°C
32.0° 30.5°
4 BF
59%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
30°C
29.9° 29.9°
1 BF
42%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
29°C
30.7° 28.9°
3 BF
54%
Βέροια
Σποραδικές νεφώσεις
30°C
30.1° 30.1°
3 BF
53%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
29°C
29.4° 29.4°
2 BF
28%
Αγρίνιο
Σποραδικές νεφώσεις
29°C
29.1° 29.1°
2 BF
47%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
30°C
31.4° 28.2°
2 BF
60%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
33°C
32.7° 31.9°
2 BF
46%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
30°C
30.5° 29.8°
5 BF
51%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
31°C
30.7° 27.9°
2 BF
58%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
32°C
31.9° 31.9°
2 BF
48%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
32°C
31.9° 30.7°
3 BF
37%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
29°C
29.5° 28.8°
2 BF
60%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
29°C
29.3° 28.8°
5 BF
77%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
32°C
32.7° 31.8°
3 BF
37%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
29°C
29.3° 29.3°
0 BF
66%
Κατερίνη
Σποραδικές νεφώσεις
31°C
32.7° 30.8°
4 BF
65%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
29°C
28.9° 28.9°
2 BF
32%
ΜΕΝΟΥ
Τρίτη, 23 Ιουλίου, 2024
panelladikes
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Πανελλαδικές: Φυσική -τέρας και ιστορία, αρχαία, μαθηματικά με δεκάδες χιλιάδες υποψηφίους κάτω από τη βάση

Ανοδική... πτώση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ!

Δραματική αύξηση των γραπτών κάτω από τη βάση και μείωση των αρίστων στις φετινές εξετάσεις λόγω της δυσκολίας των θεμάτων σε όλα τα επιστημονικά πεδία. ● Την Παρασκευή 28 Ιουνίου ή τη Δευτέρα 1η Ιουλίου η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

Τα «αδιάβατα» θέματα στη Φυσική, που συγκέντρωσαν τις δικαιολογημένες διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών και υποψηφίων, θα αυξήσουν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις τον αριθμό των γραπτών που θα βαθμολογηθούν κάτω από τη βάση, ενώ αντίστοιχα θα μειώσουν τον αριθμό των άριστων γραπτών.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις έμπειρων βαθμολογητών και ενώ τα γραπτά της Φυσικής θα αρχίσουν να διορθώνονται από σήμερα Παρασκευή, αναμένεται το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση να είναι αρκετά πάνω από 50% στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, ενώ το ποσοστό των άριστων γραπτών (18-20) αναμένεται αρκετά κάτω από 10%. Ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό γραπτών κάτω από τη βάση (ίσως και 60%) αναμένεται στην Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας!

Αλλά και στο μάθημα της Ιστορίας (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών) οι εκτιμήσεις συγκλίνουν ότι λόγω της «παρα-αυξημένης» δυσκολίας των θεμάτων τα γραπτά κάτω από τη βάση θα ξεπεράσουν το 55%, ενώ για τα άριστα γραπτά (18-20) η εκτίμηση είναι ότι δεν θα ξεπεράσουν το 10%.

Στα Αρχαία Ελληνικά το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση υπάρχει η εκτίμηση ότι θα είναι πάνω από 40%, ενώ τα άριστα γραπτά δεν αναμένεται να ξεπεράσουν το 5%.

Αντίστοιχα στα Μαθηματικά (Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής) το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση υπάρχει η εκτίμηση ότι θα είναι πάνω από 70%, ενώ τα άριστα γραπτά αναμένεται να είναι κάτω από 3%.

Με βάση τις εκτιμήσεις βαθμολογητών και μικρό αριθμό βαθμολογικών στοιχείων όλα δείχνουν ότι φέτος θα έχουμε πτώση των βάσεων εισαγωγής τουλάχιστον στα 3 από τα τέσσερα επιστημονικά πεδία. Να θυμίσουμε ότι πέρσι κατεγράφη άνοδος και στα τέσσερα επιστημονικά πεδία, με τις δημοφιλείς σχολές (Ιατρική, Μηχανικών Η/Υ, Νομική) να επιστρέφουν σε υψηλά προηγούμενων ετών όπως π.χ. η Ιατρική που έπιασε τα 19.000 μόρια. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι φέτος οι περιζήτητες σχολές του 2ου και του 3ου Επιστημονικού Πεδίου θα διατηρήσουν βεβαίως τις βάσεις τους σε υψηλά επίπεδα, ωστόσο θεωρείται σχεδόν δεδομένο ότι θα έχουν μικρή αλλά ορατή πτώση.

Παράλληλα δεδομένου ότι πέρσι οι βάσεις στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο εκτοξεύτηκαν με τη Νομική Αθήνας στα 18.125 μόρια αναμένουμε μικρή πτώση και στις δημοφιλείς σχολές του πεδίου λόγω μικρότερου αριθμού αριστούχων.

«Ομαδική άσκηση»

Ο διεθνούς φήμης καθηγητής Φυσικής του Πανεπιστημίου του Λίβερπουλ, Χρήστος Τουραμάνης, σημειώνει τα παρακάτω για τα θέματα της Φυσικής: «Τα θέματα αυτά δεν εξετάζουν ούτε την κριτική σκέψη ούτε τη βαθύτερη κατανόηση της φύσης. Αποτελούν διαγωνισμό δεξιοτεχνίας που χρειάζεται και χρόνο και ηρεμία, ένα ΣΚ για να το απολαύσει κάποιος και μάλιστα με παρέα (ομαδική άσκηση). Το θέμα με το σχήμα που προκαλεί ζαλάδα σε εξετάσεις με στενό χρονικό περιθώριο και φοβερή πίεση, αφού κρίνεται το μέλλον των παιδιών, αποτελεί έκφραση σαδισμού και αυτή είναι η ηπιότερη έκφραση που μπορώ να βρω. Το να κρύψω τη συχνότητα μέσα σε έναν τύπο δεν εξετάζει αν ο μαθητής καταλαβαίνει πώς δουλεύει το μέλαν σώμα, αλλά ποιος έχει γερά νεύρα, ψυχραιμία και είναι καλός στο κυνήγι θησαυρού. Εάν εγώ στον Ηλεκτρομαγνητισμό του τρίτου έτους βάλω τέτοια θέματα-σπαζοκεφαλιές, ο εξωτερικός εξεταστής του τμήματος θα μου τα γυρίσει πίσω. Η σαφήνεια και καθαρότητα στις ερωτήσεις είναι απαιτούμενο στα θέματα που βάζουμε. Τα άλλα είναι εκβιασμός της κοινωνίας ώστε να ακουμπάει τις οικονομίες της, συχνά αιματηρές, στα φροντιστήρια. Απωθεί τα παιδιά, αφού εξαφανίζει την ομορφιά της Φυσικής κάτω από σχολαστικισμούς και βυζαντινισμούς».

Αδικία

Με αφορμή τα απροσπέλαστα θέματα στη Φυσική οφείλουμε να αναφερθούμε και σε μεγάλη αδικία που δημιουργείται με τα κοινά τμήματα, τα οποία διεκδικούν υποψήφιοι από διαφορετικά πεδία που έχουν εξεταστεί σε διαφορετικά μαθήματα. Πιθανόν το υπουργείο Παιδείας να το θεωρεί παράπλευρη απώλεια, ωστόσο αρκεί να αναφέρουμε ότι περίπου το 36% των τμημάτων ΑΕΙ δηλώνονται από περισσότερα από ένα Επιστημονικό Πεδίο. Για παράδειγμα το 2ο Πεδίο (Θετικές Επιστήμες) έχει την πλειονότητα των τμημάτων του (150 τμήματα) κοινά με άλλα επιστημονικά πεδία, ενώ το ίδιο συμβαίνει και στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο που έχει περίπου τα 2/3 των τμημάτων του κοινά με άλλα πεδία.

Συγκεκριμένα το 2ο (Θετικές Επιστήμες) και το 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Οικονομίας και Πληροφορικής) έχουν 50 κοινά τμήματα. Δηλαδή υποψήφιοι του 2ου Επιστημονικού Πεδίου που κυριολεκτικά «τσακίστηκαν» βαθμολογικά με τα θέματα της Φυσικής διεκδικούν τα ίδια τμήματα με συνυποψηφίους τους από το 4ο Επιστημονικό Πεδίο που διαγωνίστηκαν σε άλλο μάθημα. Τα προβλήματα που δημιουργούνται από την ανόμοια σύγκριση είναι πολλά, καθώς είναι διαφορετική η δυσκολία των μαθημάτων.

Ποιος από τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων θα απαντήσει γι’ αυτή τη στρέβλωση, που γίνεται αδικία για χιλιάδες νέα παιδιά τα οποία επιλέγουν κοινά τμήματα στα επιστημονικά τους πεδία και συγκρίνονται με συνυποψήφιούς τους που έχουν εξεταστεί σε άλλα μαθήματα;

«Κατασκευή» επιδόσεων

Το έχουμε σημειώσει και με άλλη ευκαιρία. Οσο κι αν φαίνεται παράξενο, οι βαθμολογίες που συγκεντρώνουν οι υποψήφιοι κάθε χρόνο είναι σε ένα τμήμα τους «κατασκευή». Το πρόβλημα του μεγάλου ποσοστού μαθητών που βαθμολογούνται κάτω από τη βάση δεν είναι αποκλειστικό πρόβλημα των μαθητών, αλλά κυρίως του εξεταστικού συστήματος. Δηλαδή τα υψηλά ποσοστά αποτυχίας είναι τεχνητή απόρροια των λεγόμενων διαβαθμισμένων θεμάτων που λειτουργούν σαν «έξυπνες βόμβες» στην κατανομή της αποτυχίας/επιτυχίας. Με λίγα λόγια η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων με βάση τον βαθμό δυσκολίας/ευκολίας των θεμάτων μοιάζει με τον υδραυλικό που κρατάει στο χέρι του τον διακόπτη και κανονίζει ανάλογα με τις επιλογές του τη ροή του νερού. Αλλοτε με εύκολα θέματα έχει μόλις 3 χιλιάδες υποψήφιους με βαθμολογία κάτω από τη βάση, άλλοτε με δυσκολότερα έχει 29.000.

Να το πούμε αλλιώς: τα θέματα των εξετάσεων υποτάσσονται στη λογική να χωριστούν οι μαθητές σε κατηγορίες, έτσι ώστε να «χωράνε» στην προσφορά θέσεων εισακτέων. Ακόμη υποτάσσονται στη λογική της κίνησης των βάσεων. Το κύριο ζήτημα είναι τόσοι να πάρουν 18-20, τόσοι 12-15, τόσοι να πέσουν κάτω από τη βάση κ.λπ. Με θέματα σωστά ή λάθος, εύκολα ή υπερ-φυσικά, σύμφωνα ή όχι με τους διακηρυγμένους στόχους των αναλυτικών προγραμμάτων, θεωρητικά ή πρακτικά, έξυπνα ή ηλίθια, πονηρά ή παπαγαλίστικα, για το υπουργείο Παιδείας ο πραγματικός στόχος των εξετάσεων είναι «να παρουσιάζουν οι επιδόσεις των υποψηφίων ορθολογική κλιμάκωση στη διάκριση άριστα, καλά, μέτρια, έτσι ώστε η κλιμάκωση αυτή να βοηθήσει να γίνει πιο αντικειμενική η επιλογή όσων θα εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση». Εχει αυτό σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία; Εχει μήπως σχέση με τους όρους και τις διαδικασίες μάθησης μέσα στη σχολική αίθουσα;

Δύο εβδομάδες αγωνία

Οι επόμενες μέρες ώς το τέλος του μήνα, που θα ανακοινωθούν οι βαθμοί σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα, είναι και οι πιο «βασανιστικές», αφού βέβαια κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει με ακρίβεια πόσο έγραψε σε κάθε μάθημα. Στη συνέχεια, όταν οι βαθμοί ανακοινωθούν και γίνει ο υπολογισμός των μορίων, τα παιδιά θα κληθούν να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό δελτίο -εξίσου δύσκολη διαδικασία- και μετά έρχεται η αναμονή για τις βάσεις.

Θυμίζουμε ότι η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων που συμμετέχουν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις προγραμματίζεται από το υπουργείο Παιδείας για την Παρασκευή 28 Ιουνίου ή για τη Δευτέρα 1η Ιουλίου.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ανοδική... πτώση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας