Πιο δύσκολη, όπως αναμενόταν, η χθεσινή δεύτερη μέρα των πανελλαδικών για τους υποψηφίους. Με καθυστέρηση περισσότερη της μίας ώρας (τα θέματα δόθηκαν στις 9.33), βασανιστική για τα παιδιά, τα θέματα των μαθημάτων προσανατολισμού έδωσαν το στίγμα των πανελλαδικών. Πολλά ζητούμενα, κλιμάκωση δυσκολίας και ανάγκη καλής προετοιμασίας. Ειδικά σε ό,τι αφορά τα Μαθηματικά, που χαρακτηρίστηκαν από τους ειδικούς αρκετά απαιτητικά καθώς ζητήθηκαν πολλά και με τέτοια κλιμάκωση που αρκετοί μάλλον σταμάτησαν εκεί που συνέχισαν οι άριστοι.
Στα Αρχαία πιο βατά τα θέματα, στη Βιολογία μέτριας δυσκολίας και αναμενόμενα, λένε καθηγητές και μαθητές. Σε όλα τα μαθήματα, ωστόσο, τα θέματα κρίνονται σαφή και με τρόπο που έγινε σεβαστή η προτεραιότητα της σωστής κατανόησης. Ευτυχώς που φαίνεται ότι άρχισαν να εκλείπουν τα θέματα για... εξωγήινους, τα οποία κάποτε ήταν κάτι σαν μόδα στους θεματοδότες, ειδικά της Θετικής Κατεύθυνσης.
Η καθυστέρηση, πάντως, σίγουρα δεν συνέβαλε σ’ ένα καλό ξεκίνημα της ημέρας. Το υπουργείο απάντησε ότι οφείλεται σε τεχνικό πρόβλημα ενός σχολείου που αναγκαστικά επηρέασε όλη τη διαδικασία αποστολής στα εξεταστικά κέντρα. Μην ξεχνάμε όμως ότι τα παιδιά μπαίνουν στις αίθουσες από τις 8.00, κάτι που αυξάνει τον χρόνο αναμονής. Οσο για τα θέματα, οι εκτιμήσεις εκπαιδευτικών είναι εξής:
Η Μαθηματική Εταιρεία σχολιάζει: Εξετάζεται σχεδόν το σύνολο της ύλης. Αρκετά ερωτήματα σχετίζονται με το σχολικό βιβλίο. Η επιτυχής αντιμετώπιση των θεμάτων απαιτεί πολύ καλή γνώση της ύλης των προηγούμενων τάξεων. Τα θέματα παρουσιάζουν ορθή κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία, με αποτέλεσμα να αναμένεται ομαλή κατανομή της βαθμολογίας, και ανταποκρίνονται σε μεγάλο βαθμό στις ιδιαίτερες φετινές συνθήκες.
Το τέταρτο θέμα, επισημαίνει η Εταιρεία, είναι άσκηση του σχολικού βιβλίου, αλλά κάποια ερωτήματά του απαιτούν πολύ καλή γνώση της ύλης των προηγούμενων τάξεων. Απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους υποψήφιους με ευχέρεια σε αλγεβρικούς χειρισμούς.
Απαιτητικά θέματα
Πολλοί εκπαιδευτικοί και φροντιστές τονίζουν πως τα φετινά θέματα είναι πιο απαιτητικά από τα περσινά, χωρίς, ωστόσο, να ξεφεύγουν από το επίπεδο του σχολικού βιβλίου, κάτι που βοήθησε τους καλά προετοιμασμένους. Κατά τ’ άλλα, καλύπτουν μεγάλο μεγάλο μέρος της ύλης αλλά χωρίς γεωμετρικό πρόβλημα.
Σε ό,τι αφορά τα Αρχαία, τα θέματα κρίνονται βατά και κατανοητά, με ερωτήματα διατυπωμένα με σαφήνεια. Στο διδαγμένο κείμενο δόθηκε κείμενο του Πλάτωνα «Πρωταγόρας», στο παράλληλο ο συνομιλητής του Σωκράτη Καλλικλής αντιπαραθέτει τους θετούς νόμους της κοινωνίας με το δίκαιο της φύσης, ενώ στο άγνωστο επιλέχθηκε η «Απολογία του Σωκράτους» του Ξενοφώντα.
Στη Βιολογία τα θέματα είχαν επίσης κλιμάκωση δυσκολίας, ξεκινώντας από τα αναμενόμενα μειωμένης δυσκολίας και φτάνοντας σε αναμενόμενα μέτριας δυσκολίας. Οι παγίδες βρίσκονται στις λεπτομέρειες που πρέπει να έχουν προσέξει οι υποψήφιοι. Οι καλά προετοιμασμένοι ανταποκρίθηκαν, λένε οι εκπαιδευτικοί.
Την Παρασκευή, οι υποψήφιοι θα διαγωνιστούν στα εξής μαθήματα Προσανατολισμού: Κοινωνιολογία, Χημεία, Πληροφορική και, τέλος, την Τρίτη 22 Ιουνίου στην Ιστορία, τη Φυσική και την Οικονομία.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας