Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Διάψευση ΙΕΠ για κατάργηση της «Αντιγόνης» από το Λύκειο

Διάψευση ΙΕΠ για κατάργηση της «Αντιγόνης» από το Λύκειο

  • A-
  • A+

Διαψεύδει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ότι καταργείται η διδασκαλία του εμβληματικού έργου του Σοφοκλή «Αντιγόνη».

Σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος αντέδρασε στην πρόταση του ΙΕΠ για αναδιαμόρφωση του σχολικού προγράμματος στο Λύκειο σύμφωνα με την οποία τα Αρχαία θα παραμείνουν ως μάθημα κορμού μόνο στην Α' Λυκείου, γεγονός το οποίο σημαίνει κατάργηση της διδασκαλίας του μαθήματος της «Αντιγόνης».

Μάλιστα η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων, σε σχετική της ανακοίνωση, αναφέρει:

«Η διδασκαλία της Αντιγόνης δεν καταργήθηκε ούτε κατά την επτάχρονη δικτατορία, ενώ η αγέρωχη στάση της ηρωίδας του έργου αποτέλεσε διαχρονικά παγκόσμιας εμβέλειας πρότυπο που ενέπνευσε και εμπνέει την πολιτισμένη ανθρωπότητα. Ελληνικό σχολείο όμως χωρίς τον Θουκυδίδου Περικλέους Επιτάφιο και χωρίς την Αντιγόνη του Σοφοκλή είναι σχολείο με δυσαναπλήρωτο έλλειμμα παιδείας, χωρίς ουσιαστική αγωγή δημοκρατίας, χωρίς μαθητεία στην αντίσταση απέναντι στις αυθαιρεσίες της εκάστοτε εξουσίας και χωρίς ανάδειξη - ως υπέρτατης αξίας - της αγάπης».

Τη χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, που διέψευδε κατηγορηματικά τα δημοσιεύματα που αναφέρονται σε κατάργηση του μαθήματος, έρχεται σήμερα το ΙΕΠ, με σημερινή του ανακοίνωση, να υπερτονίσει.

«Η αναβάθμιση και η ενίσχυση των ανθρωπιστικών σπουδών και η αξιοποίηση προς τούτο των πιο πρόσφορων κειμένων της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, είναι βασικός στόχος και σταθερό μέλημα του ΙΕΠ. Η "Αντιγόνη" είναι ένα εμβληματικό έργο του Σοφοκλή και η παρουσία του στο Πρόγραμμα Σπουδών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ουδέποτε αμφισβητήθηκε από τα αρμόδια όργανα του ΙΕΠ.

»Το όλο ζήτημα προέκυψε από αυθαίρετες υποθέσεις και ατεκμηρίωτους συλλογισμούς, που αβασάνιστα υιοθετήθηκαν από μερίδα των έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων. Αντίθετα, το ΙΕΠ έχει επεξεργαστεί ήδη προτάσεις για την ένταξη του "Επιταφίου" του Θουκυδίδη στο Πρόγραμμα Σπουδών του Λυκείου.

»Από την πλευρά μας δηλώνουμε για μία ακόμη φορά ότι είμαστε πρόθυμοι να αξιοποιήσουμε κάθε εποικοδομητική πρόταση που θα κατατεθεί από τους αρμόδιους φορείς στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής στο πλαίσιο του Διαλόγου που έχει ήδη ξεκινήσει» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του Ινστιτούτου.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διαμαρτυρία για τα διδακτικά κενά στο «Γεννάδειο»
Η σημερινη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει εκφράσει πολλάκις τη στήριξή της στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, με τελευταία τοποθέτηση αυτήν του νέου προέδρου του ΙΕΠ.
Διαμαρτυρία για τα διδακτικά κενά στο «Γεννάδειο»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Πάνω από 1.800 οι κενές θέσεις στα σχολεία»
Η τοποθέτηση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως σχετικά με την τάχιστη κάλυψη των θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία της χώρας προκάλεσε την αντίδραση της αναπληρώτριας τομεάρχη Παιδείας Μερόπης Τζούφη.
«Πάνω από 1.800 οι κενές θέσεις στα σχολεία»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μετρώντας τα κενά του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών
Μπορεί η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, να λέει πως έχουν καλυφθεί όλα τα κενά στα σχολεία, η πραγματικότητα όμως τη διαψεύδει... Το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών με...
Μετρώντας τα κενά του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τα σχολικά βιβλία θέλουν εκσυγχρονισμό
Τα σχολικά εγχειρίδια, τα οποία δεν θα έπρεπε να έχουν «χρόνο ζωής» παραπάνω από πέντε χρόνια, ούτως ώστε να εξυπηρετούν τον εκπαιδευτικό τους σκοπό και να κρατούν τους μαθητές σε επαφή με το σήμερα.
Τα σχολικά βιβλία θέλουν εκσυγχρονισμό
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αγωνία και συγκίνηση για τα σχολεία που χτίζουν γέφυρες
Κατάμεστο το αμφιθέατρο του ΕΚΠΑ στην εκδήλωση αποχαιρετισμού του πρωτοποριακού προγράμματος για τα παιδιά (και όχι μόνο) της μειονότητας ● Αδεια παρέμεινε η τιμητική θέση για την υπουργό Παιδείας ή τον...
Αγωνία και συγκίνηση για τα σχολεία που χτίζουν γέφυρες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Προσαγωγή δέκα μαθητών «δι’ ασήμαντον αφορμήν»
Σε 10 προσαγωγές μαθητών που συμμετείχαν στην κατάληψη του 7ου Επαγγελματικού Λυκείου Λάρισας προχώρησε η Αστυνομία στο πλαίσιο προκαταρκτικής έρευνας που διέταξε η Εισαγγελία της Λάρισας.
Προσαγωγή δέκα μαθητών «δι’ ασήμαντον αφορμήν»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας