Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τριετία αναβάθμισης της Παιδείας

Με στόχο τη συναίνεση των πολιτικών δυνάμεων, ο Κώστας Γαβρόγλου παρουσίασε τον προγραμματισμό του υπουργείου του για το νέο Λύκειο και το νέο εξεταστικό σύστημα.

INTIME NEWS/ ΜΠΑΛΤΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

Τριετία αναβάθμισης της Παιδείας

  • A-
  • A+

Μέχρι τον Μάρτιο θα ληφθούν οι αποφάσεις για την αναβάθμιση του Λυκείου και το εξεταστικό, μέσα στην επόμενη τριετία θα γίνει η εφαρμογή αυτών καθώς και όλων των προγραμματικών σχεδίων που ανακοίνωσε, χθες, ο νέος υπουργός Παιδείας στην πρώτη του συνέντευξη Τύπου.

Με σταθερή επιδίωξη τη συναίνεση των πολιτικών δυνάμεων, ο Κώστας Γαβρόγλου παρουσίασε τον τριετή προγραμματισμό του υπουργείου, τα βασικά σημεία του οποίου είναι:

■ Υλοποίηση του τετράπτυχου: αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, ουσιαστικό και έγκυρο Εθνικό Απολυτήριο, κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων και αναμόρφωση του πρώτου πανεπιστημιακού έτους.

■ Σύσταση διακομματικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων, που θα αναλάβει την οικονομική μελέτη της εκπαίδευσης στην Ελλάδα η οποία θα αποτελέσει τη βάση για πολιτικές δεσμεύσεις σε ό,τι αφορά τη βιωσιμότητα όλων των εκπαιδευτικών δομών της χώρας.

■ Συνέχιση των αυξήσεων στον προϋπολογισμό για την Παιδεία.

■ Καθιέρωση της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων.

■ Δημιουργία ενιαίου χώρου ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας.

Εν όψει αυτών, δρομολογούνται άμεσα:

● Συζήτηση στο πλαίσιο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων των προτάσεων που θα καταθέσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σχετικά με

α) τη σταδιακή επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στο Λύκειο,

β) τη μεταρρύθμιση του ωρολόγιου προγράμματος του Λυκείου, και

γ) την αλλαγή στον τρόπο πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τον Μάρτιο θα ανακοινωθούν οι αποφάσεις, στο βάθος της τριετίας θα γίνει η εφαρμογή. Μέχρι τότε οι πανελλήνιες εξετάσεις θα ισχύουν όπως σήμερα.

● Επίσπευση της συζήτησης για τον ενιαίο χώρο ανώτατης εκαπίδευσης, αρχής γενομένης από την πρόσκληση σε μια κοινή συνάντηση -για πρώτη φορά- των διοικήσεων των Ιδρυμάτων.

Το προσεχές διάστημα, ο κ. Γαβρόγλου θα καλέσει τα προεδρεία των συνόδων των πρυτάνεων, των προέδρων των ΤΕΙ και των προέδρων των ερευνητικών κέντρων «ώστε να καθίσουν όλοι γύρω από ένα τραπέζι για να καταγράψουν τα προβλήματα». Αύριο, Παρασκευή, θα γίνει κοινή εκδήλωση του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ Πειραιά.

Αυτόνομα ΑΕΙ

● Ανάληψη πρωτοβουλιών για τη μεταφορά πολλών αρμοδιοτήτων στα ΑΕΙ, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της αυτονομίας τους. Παράλληλα, υπάρχει συμφωνία με τον υπουργό Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτο, για την αποδέσμευση των ΕΛΚΕ από το δημόσιο λογιστικό, δίνοντας έτσι τέλος σ’ ένα καθεστώς που «υπονομεύει την επί της ουσίας διαχείριση των ερευνητικών κονδυλίων».

● Θέσπιση διαδικασιών για τον σχεδιασμό και την αποτίμηση των σχολικών μονάδων (αυτοαξιολόγηση) και σταδιακή εισαγωγή τους στα σχολεία. «Θα αποτελεί εσωτερική υπόθεση των σχολικών μονάδων και σε καμία περίπτωση δεν θα έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα, ούτε βέβαια θα συνδέονται με μισθούς ή απολύσεις». Σημαντική επιδίωξη, «η ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του συλλόγου διδασκόντων και συνεπώς η αυτονομία της σχολικής μονάδας».

● Σε ό,τι αφορά την παρεχόμενη εκπαίδευση:

α) Αμεση έναρξη του πιλοτικού προγράμματος για την περιγραφική αξιολόγηση και σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με σκοπό την επέκτασή της σε όλες τις σχολικές μονάδες το 2018-2019.

β) Αναμόρφωση ή επικαιροποίηση προγραμμάτων σπουδών, που θα συνοδευθεί με αλλαγή των σχολικών εγχειριδίων (βλ. Θρησκευτικά κ.ά.) από το ΙΕΠ, αλλά και εκπόνηση νέων για όσα γνωστικά αντικείμενα δεν έχουν ήδη εκπονηθεί (βλ. ξένες γλώσσες).

«Αυτά που έγιναν πέρσι και προτείνονται να γίνουν και φέτος έρχονται πια να κουμπώσουν με μια νέα συνείδηση και στην εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και στην κοινωνία μας γενικότερα», τόνισε ο κ. Γαβρόγλου. Θέλοντας, δε, να αποκαταστήσει την αλήθεια για τα οικονομικά δεδομένα του χώρου της Παιδείας, δήλωσε:

«Για πρώτη φορά τα τελευταία 6 χρόνια έχουμε μια αύξηση 5% στον προϋπολογισμό. Παρά τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα, σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2016 έχουμε αύξηση δαπανών του ΥΠΠΕΘ κατά 257 εκατ. ή κατά 5,3% (2,85% επί του ΑΕΠ). Μην ξεχνάμε ότι από το 2009 έως το 2015 οι δαπάνες του υπουργείου μειώθηκαν κατά 34%».

Τέλος, αναφέρθηκε στις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, χθες, στη Θεσσαλονίκη, για 250 εκατομμύρια που θα διατεθούν ανάμεσα στην Παιδεία και την Υγεία επιπλέον των προϋπολογισμένων για το 2017.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το αποτύπωμα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία
Η καταγραφή των γεγονότων επί ΣΥΡΙΖΑ οδηγεί σε μια ανάγνωση όχι μόνον όσων έγιναν ή δεν έγιναν, υπό την επιρροή ή όχι των θεσμών, αλλά και όσων αναδείχθηκαν μέσα από τα κοινωνικά και πολιτικά ανακλαστικά.
Το αποτύπωμα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι αλλαγές χρειάζονται κονδύλια
Ψηλά στην ατζέντα της πολιτικής αντιπαράθεσης, πάλι, η παιδεία, μετά τις σχετικές δηλώσεις του προέδρου της Ν.Δ. Με νέα δήλωσή του, χθες, ο υπουργός Παιδείας κατηγορεί τον κ. Μητσοτάκη για «ανησυχητική άγνοια...
Οι αλλαγές χρειάζονται κονδύλια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταρρυθμίσεις η απάντηση στην οπισθοδρόμηση
Στο απόγειο του λαϊκισμού και του πολιτικού παραλόγου έφθασε η αντιπαράθεση που επέλεξε να ακολουθήσει η αξιωματική αντιπολίτευση με τον υπουργό Παιδείας. Με αφορμή δημοσίευμα από γνωστή σύμμαχη δύναμη Τύπου,...
Μεταρρυθμίσεις η απάντηση στην οπισθοδρόμηση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΟΟΣΑ(Ν) να ακούς τον Κυριάκο...
​Πώς μπορεί το εκπαιδευτικό σύστημα να συμβάλει στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας; Λίγες ημέρες μετά την παρουσίαση του οράματος του προέδρου της Ν.Δ. για την εκπαίδευση, η σχετική έκθεση του ΟΟΣΑ αποδεικνύει...
ΟΟΣΑ(Ν) να ακούς τον Κυριάκο...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ έδειξαν τι αξίζουν
Τα υψηλά ποσοστά των επιτυχόντων από τα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας στις τελευταίες πανελλαδικές εξετάσεις διαψεύδουν τα στερεότυπα που απαξιώνουν την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Συνολικά 11.290...
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ έδειξαν τι αξίζουν
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ποιοτική εκπαίδευση και όχι επέκταση της υποχρεωτικής
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνης Λιάκος, σχολίασε τις προτάσεις του Κώστα Γαβρόγλου σχετικά με τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση....
Ποιοτική εκπαίδευση και όχι επέκταση της υποχρεωτικής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας