Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι δανειστές πιέζουν να αποσυρθεί ο νόμος Φίλη

Η κατάρτιση του 3ετούς προγράμματος και η σύνταξη νέας έκθεσης ΟΟΣΑ, δυο βασικές μνημονιακές υποχρεώσεις του υπουργείου Παιδείας, «έκλεισαν» κατά τη χθεσινή συνάντηση του υπουργού Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, με τους θεσμούς

EUROKINISSI/ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ

Οι δανειστές πιέζουν να αποσυρθεί ο νόμος Φίλη

  • A-
  • A+

Οριστική συμφωνία για τις δύο βασικές μνημονιακές υποχρεώσεις του υπουργείου Παιδείας, δηλαδή την κατάρτιση του 3ετούς προγράμματος και τη σύνταξη νέας έκθεσης ΟΟΣΑ, αλλά αδιέξοδο στη συνεχιζόμενη διαφωνία για την ιδιωτική εκπαίδευση, η οποία φαίνεται ότι παίρνει τον δρόμο για το Μαξίμου ώστε να διευθετηθεί πολιτικά.

Αυτά ήταν τα αποτελέσματα της χθεσινής συνάντησης του υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, με τους εκπροσώπους των θεσμών, τους οποίους δεν έβλεπε για πρώτη φορά, καθώς συμμετείχε σε πολλές ανάλογες συναντήσεις, αλλά για πρώτη φορά τους συνάντησε με την ιδιότητα του υπουργού.

«Ηταν μια προγραμματισμένη και καλή συνάντηση» δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο νέος υπουργός Παιδείας, χωρίς να θέλει, ωστόσο, να δώσει λεπτομέρειες.

Σύμφωνα, όμως, με πληροφορίες, ο κ. Γαβρόγλου, χαρακτηρίζοντας καλή τη συνάντηση, θέλει να αναδείξει την πρόοδο των συζητήσεων για τα δύο μείζονα, εναπομείναντα θέματα των διαπραγματεύσεων, το 3ετές και την έκθεση του ΟΟΣΑ.

Λέγεται, μάλιστα, ότι ουσιαστικά έχουν ήδη «κλείσει» και τα δύο, σε αντίθεση με το θέμα της ιδιωτικής εκπαίδευσης το οποίο, ακόμη μια φορά, ετέθη πιεστικά από τους εκπροσώπους των δανειστών.

Για την ακρίβεια, δεν σταμάτησαν ποτέ οι πιέσεις ενώ θεωρείται βέβαιο ότι θα συνεχιστούν.

Ωστόσο, όπως επισημαίνουν κύκλοι του υπουργείου, το θέμα αυτό ούτε συνδέεται ούτε επηρεάζει την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων σε ό,τι αφορά τις μνημονιακές υποχρεώσεις, καθώς δεν έχει τεθεί από τους δανειστές ως προϋπόθεση προαπαιτούμενο ή μέρος των σχετικών συζητήσεων.

Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι θα μειωθεί η πίεση για τη συγκεκριμένη ρύθμιση, η οποία έχει τη σφραγίδα του τέως υπουργού, Νίκου Φίλη.

Οι αρχικές ενστάσεις κυρίως για τις διατάξεις που αφορούν τις εργασιακές σχέσεις έχουν εξελιχθεί σε ανοιχτές πιέσεις για απόσυρση συνολικά του νόμου, ο οποίος κατά την επιχειρηματολογία των δανειστών δημιουργεί ένα νέο εργασιακό πλαίσιο που μπορεί να διευρυνθεί και στον ευρύτερο ιδιωτικό τομέα.

Συγκεκριμένα, θεωρούν ότι ειδικά η διάταξη για την κατάργηση των αναιτιολόγητων απολύσεων θα αποτελέσει πρόκριμα για τις απολύσεις συνολικά στον χώρο.

Οι διαφωνίες των θεσμών

Είναι χαρακτηριστικό ότι διαφωνούν ακόμα και με αντιπροτάσεις για τροποποιήσεις στην επίμαχη διάταξη, όπως τη σύσταση όχι υπουργικής (όπως προβλέπεται με τον νόμο), αλλά άλλης, ανεξάρτητης επιτροπής για την εξέταση της αιτιολόγησης των απολύσεων.

Αλλωστε, ο ίδιος ο Νίκος Φίλης στη Βουλή είχε προτείνει στα αντιπολιτευτικά κόμματα να καταθέσουν προτάσεις προς συζήτηση.

Ακόμη, δεν γίνεται δεκτή καμία διαβεβαίωση από την ελληνική πλευρά ότι ουσιαστικά πρόκειται για επαναφορά ρύθμισης που υπαγορεύεται από το Σύνταγμα, αφορά αποκλειστικά τον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και για τον λόγο αυτό δεν επηρεάζει τον ευρύτερο ιδιωτικό τομέα, όπως δεν τον επηρέαζε ποτέ.

Οπως φαίνεται, όμως, οι συνοπτικές λύσεις εξακολουθούν να είναι οι πιο… δημοφιλείς στις πρακτικές των εκπροσώπων των Βρυξελλών.

Με επαναλαμβανόμενο και άκαμπτο το επιχείρημα περί παρέμβασης στην αγορά, επιμένουν στην κατάργηση της ρύθμισης.

Η διευθέτηση δεν έχει επέλθει και ήδη άρχισε να δημιουργείται η αίσθηση ότι απαιτείται πολιτική πλέον παρέμβαση, φυσικά από τον πρωθυπουργό, ενόψει των τελικών διαπραγματεύσεων για το κλείσιμο της αξιολόγησης.

Πάντως, στο υπουργείο Παιδείας, με εξαίρεση το συγκεκριμένο ζήτημα, επικρατεί ικανοποίηση καθώς ολοκληρώνονται οι συζητήσεις για το 3ετές και την έκθεση ΟΟΣΑ.

Οπως επισημαίνεται, η σύνταξη νέας έκθεσης αποτελούσε ελληνικό αίτημα που έγινε δεκτό, ενώ το 3ετές περιλαμβάνει καίριες μεταρρυθμίσεις που αντανακλούν τις προτεραιότητες (και αντιλήψεις) τόσο της προηγούμενης όσο και της νυν ηγεσίας του υπουργείου.

Ανάμεσα σ' αυτές, οι ρυθμίσεις για τον Ενιαίο Χώρο Εκπαίδευσης και Ερευνας, η αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων στο Λύκειο, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας κ.ά.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σκληρά νεοφιλελεύθερες, αλλά από την προστακτική στην... υποτακτική
Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στην έκθεση του ΟΟΣΑ του 2011 και τη φετινή; «Τώρα γνωρίσαμε καλύτερα το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα», δήλωσε η ειδική σύμβουλος του γενικού γραμματέα του ΟΟΣΑ, Γκαμπριέλα Ράμος,...
Σκληρά νεοφιλελεύθερες, αλλά από την προστακτική στην... υποτακτική
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το αποτύπωμα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία
Η καταγραφή των γεγονότων επί ΣΥΡΙΖΑ οδηγεί σε μια ανάγνωση όχι μόνον όσων έγιναν ή δεν έγιναν, υπό την επιρροή ή όχι των θεσμών, αλλά και όσων αναδείχθηκαν μέσα από τα κοινωνικά και πολιτικά ανακλαστικά.
Το αποτύπωμα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΟΟΣΑ(Ν) να ακούς τον Κυριάκο...
​Πώς μπορεί το εκπαιδευτικό σύστημα να συμβάλει στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας; Λίγες ημέρες μετά την παρουσίαση του οράματος του προέδρου της Ν.Δ. για την εκπαίδευση, η σχετική έκθεση του ΟΟΣΑ αποδεικνύει...
ΟΟΣΑ(Ν) να ακούς τον Κυριάκο...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι εκπαιδευτικοί θέλουν εξασφάλιση, όχι παράταση
Συνεχίζεται η ένταση στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης με αφορμή τις νέες σχετικές διατάξεις κυρίως σε ό,τι αφορά τις απολύσεις. Η άκαρπη συνάντηση της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών (ΟΙΕΛΕ)...
Οι εκπαιδευτικοί θέλουν εξασφάλιση, όχι παράταση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στάση αναμονής κρατούν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί
Ηλεκτρισμένο παραμένει το κλίμα στην ιδιωτική εκπαίδευση μετά την ανακοίνωση των σχετικών μέτρων που περιλαμβάνονται στη συμφωνία με τους δανειστές. Σε θέση αναμονής οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δηλώνουν πως θα...
Στάση αναμονής κρατούν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκτακτη σύνοδος των πρυτάνεων
Ο υπουργός Παιδείας φιλοδοξεί ότι μέχρι τις 14 Ιανουαρίου θα έχει καταλήξει σε ένα οριστικό σχέδιο λύσης, που θα το παρουσιάσει στις διοικήσεις των ΑΕΙ, ώστε να διαμορφωθεί η βάση της επιδιωκόμενης συναίνεσης...
Εκτακτη σύνοδος των πρυτάνεων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας