Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Μαϊμού» το πρόγραμμα υποτροφιών από την Ομοσπονδία Φροντιστών;

To πρόγραμμα των υποτροφιών -υποτίθεται ότι- έδινε τη δυνατότητα σε 5.000 μαθητές της Α' και Β' Λυκείου που προέρχονται από φτωχά εισοδηματικά στρώματα να φοιτήσουν σε φροντιστήρια δωρεάν

«Μαϊμού» το πρόγραμμα υποτροφιών από την Ομοσπονδία Φροντιστών;

  • A-
  • A+

Ανώνυμη καταγγελία που έγινε πρόσφατα σε βάρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ), για παραπλάνηση της κοινής γνώμης μέσω μεγάλου προγράμματος υποτροφιών, ελέγχεται από το υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το υπουργείο θα καταθέσει μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία.

Η υπόθεση αφορά τις 5.000 υποτροφίες που, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΟΕΦΕ, δόθηκαν πρόσφατα για άλλη μία χρονιά σε μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α’ και στη Β’ Λυκείου έπειτα από διαγωνιστική διαδικασία που έγινε στις 7 και 12 Σεπτεμβρίου και αφού ελήφθησαν υπόψη και κοινωνικά κριτήρια.

Σύμφωνα με την καταγγελία, η ΟΕΦΕ παραπλάνησε συνειδητά την κοινή γνώμη σχετικά με το μεγάλο πρόγραμμα υποτροφιών «Ολοι μαζί μπορούμε» που παρουσιάστηκε από τις αρχές Σεπτεμβρίου και διαφημίστηκε ευρέως από τα ΜΜΕ ιδιοκτησίας Ομίλου Αλαφούζου (ΣΚΑΪ τηλεόραση και ραδιόφωνο, «Καθημερινή», SportFM).

Απρόσιτοι όροι

To πρόγραμμα των υποτροφιών έδινε τη δυνατότητα σε 5.000 μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου που προέρχονται από φτωχά εισοδηματικά στρώματα να φοιτήσουν σε φροντιστήρια δωρεάν.

Οι μαθητές μοριοδοτούνταν με βάση το οικογενειακό τους εισόδημα αλλά και από γραπτές δοκιμασίες που έγιναν στις 7 και 12 Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, βάσει της προκήρυξης, τέθηκαν τέτοιοι όροι που καθιστούσαν την απόκτηση της υποτροφίας εξαιρετικά δύσκολη. Αναφέρουμε κάποιους από τους όρους:

● «Δεν δικαιούνται υποτροφία οι υποψήφιοι που το κατά κεφαλήν οικογενειακό τους εισόδημα υπερβαίνει τις 4.500 ευρώ, διατηρούν όμως το δικαίωμα της συμμετοχής τους στα διαγνωστικά τεστ».

● Για να δοθεί -από μία μόνο- υποτροφία σε Α’ και Β’ Λυκείου, «η παρέχουσα υποτροφίες φροντιστηριακή μονάδα δύναται να συγκροτήσει τμήματα αντίστοιχων τάξεων (Α’ ή Β’ Λυκείου)».

● «Τουλάχιστον πέντε υποψήφιοι για κάθε τάξη της συγκεκριμένης φροντιστηριακής μονάδας, εκ των οποίων επιλέγεται για υποτροφία ο ένας (1) εξ αυτών».

● «Η φροντιστηριακή μονάδα δεν θα χορηγεί την υποτροφία της τάξης αν οι υποψήφιοι δεν συγκεντρώνουν τουλάχιστον 60 μόρια από το διαγνωστικό τεστ».

Πλασματικοί αριθμοί

Ο γονέας που κατήγγειλε ανώνυμα τον διαγωνισμό κατέθεσε ότι οι υποτροφίες που δόθηκαν ήταν τελικά πολύ λιγότερες από τις 5.000. Σύμφωνα με τα καταγγελλόμενα, τα φροντιστήρια που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό ήταν μόλις 476 (από τα 2.500) σε όλη την Ελλάδα.

Αυτό σημαίνει ότι, σύμφωνα με την προκήρυξη που έκανε λόγο για δύο υποτροφίες ανά φροντιστηριακή μονάδα, οι υποτροφίες που δόθηκαν ήταν μάξιμουμ 952 (!), χωρίς να ισχύσει κανένας από τους όρους που προαναφέρθηκαν! Επομένως, ο τελικός αριθμός ίσως να είναι μικρότερος από το ένα δέκατο του αριθμού που ανακοινώθηκε διαφημιστικά.

Τα ερωτήματα εντείνονται, καθώς στην ιστοσελίδα της ΟΕΦΕ δεν υπάρχουν στοιχεία για τους επιτυχόντες και τις φροντιστηριακές μονάδες που χορηγούν τις υποτροφίες (αν και υποτίθεται ότι θα υπήρχε ανακοίνωση από τις 14 Σεπτεμβρίου!).

Επίσης, σε αίτημα ενημερωτικής ιστοσελίδας προς τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας να δώσει τα 5.000 ονόματα (χωρίς αυτά να δημοσιοποιηθούν για λόγους ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων), αυτός δεν ανταποκρίνεται.

Η Πανελλήνια Ενωτική Κίνηση Φροντιστών (ΠΕΚΙΦ) σε ανακοίνωσή της, ενοχλημένη φανερά με τη διοίκηση της Ομοσπονδίας, αφού επισημαίνει ότι «με την παρούσα δήλωση θα θέλαμε να διαχωρίσουμε τη θέση μας από κάθε απόπειρα παραπλάνησης της κοινής γνώμης και εμπαιγμού των γονέων και των μαθητών από οποιονδήποτε και αν προέρχεται», σημειώνει:

«Ελπίζουμε και ευχόμαστε οι καταγγελίες που έχουν γίνει σε βάρος της ΟΕΦΕ για παραπλάνηση της κοινής γνώμης στο θέμα των υποτροφιών να μην ευσταθούν», ωστόσο, «θεωρούμε ότι ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ οφείλει να προσκομίσει αμέσως όλα εκείνα τα στοιχεία που τεκμηριώνουν τη θέση του, ότι φέτος δόθηκαν από φροντιστήρια-μέλη της ΟΕΦΕ σε παιδιά 5.000 υποτροφίες».

Εκμετάλλευση λόγω... κρίσης

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ), η ΟΕΦΕ δεν έδειξε το «φιλάνθρωπο» πρόσωπό της μόνο σήμερα.

Με την έναρξη της κρίσης οι εκπρόσωποι των φροντιστών δεν έχασαν την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν την ισοπέδωση της εργατικής νομοθεσίας και την κατεδάφιση των συλλογικών συμβάσεων, μειώνοντας τις αποδοχές των εκπαιδευτικών έως και πάνω από 60% (το ωρομίσθιο των 11 ευρώ που προέβλεπε η τελευταία συλλογική σύμβαση έπεσε στα περίπου πέντε ευρώ μικτά).

Αδήλωτη εργασία, που αγγίζει ίσως και το 40% σε όλη τη χώρα, απλήρωτη εργασία, εξαναγκασμός δουλειάς σε αργίες και διακοπές και ασφαλιστική εξαθλίωση συνθέτουν το τοπίο γαλέρας που έχουν στήσει οι επιχειρηματίες στον χώρο των φροντιστηρίων εις βάρος των καθηγητών.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εξετάσεις τον Ιούνιο, μόνο με το νέο σύστημα...
Τις επόμενες μέρες το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιό του θα ενημερώσει τους υποψηφίους για το χρονικό διάστημα υποβολής της αίτησης-δήλωσης συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις, η οποία θα πραγματοποιηθεί...
Εξετάσεις τον Ιούνιο, μόνο με το νέο σύστημα...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το δέντρο της ενισχυτικής διδασκαλίας και το δάσος των ανισοτήτων
Δημοσιεύτηκε η Υπουργική Απόφαση (Υ.Α.) για την οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία για το σχολικό έτος 2016/17. Σύμφωνα με την Υ.Α., στην...
Το δέντρο της ενισχυτικής διδασκαλίας και το δάσος των ανισοτήτων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρώτα απολύσεις και μετά διορισμοί!
Οι προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών στα σχολεία βρέθηκαν ξανά στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε το μεσημέρι της Παρασκευής 21 Οκτωβρίου ο υπουργός Παιδείας με τους εκπροσώπους των θεσμών. Είναι η δεύτερη...
Πρώτα απολύσεις και μετά διορισμοί!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η Παιδεία με όρους ελεύθερης αγοράς
Το τελευταίο χρονικό διάστημα γνωστοί οικονομολόγοι και καθηγητές του Δημοσίου Δικαίου προβάλλουν ως μια από τις πιο καινοτόμες προτάσεις την Αποκέντρωση και την Αυτοδιοίκηση των περιφερειών της χώρας. Μάλιστα...
Η Παιδεία με όρους ελεύθερης αγοράς
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πώς θα βαθμολογηθεί το κάθε θέμα των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων
Τα θέματα των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων λαμβάνονται από την ύλη που ορίζεται ως εξεταστέα για κάθε μάθημα κατά το έτος που γίνονται οι εξετάσεις. Οι ερωτήσεις είναι ανάλογες με εκείνες που υπάρχουν...
Πώς θα βαθμολογηθεί το κάθε θέμα των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Γιατί να διαβάσω, δάσκαλε;»
Η ανισότητα, η φτώχεια, η εγκατάλειψη, η περιθωριοποίηση και ο κοινωνικός αποκλεισμός τμημάτων του πληθυσμού οδηγούν τους μαθητές να απαξιώνουν τη γνώση και το σχολείο. Το 3,84% (κατά μέσον όρο) των μαθητών...
«Γιατί να διαβάσω, δάσκαλε;»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας