• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    24°C 20.3°C / 25.7°C
    1 BF
    66%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    23°C 19.8°C / 25.5°C
    0 BF
    61%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    24°C 20.0°C / 23.8°C
    0 BF
    69%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    1 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.6°C / 19.9°C
    0 BF
    88%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.2°C / 22.1°C
    2 BF
    55%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.9°C / 15.9°C
    1 BF
    60%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    1 BF
    79%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.8°C / 22.2°C
    3 BF
    83%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 19.0°C / 22.9°C
    1 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 24.8°C
    1 BF
    78%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.1°C / 25.1°C
    3 BF
    70%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 24.3°C / 24.3°C
    2 BF
    68%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 19.5°C
    0 BF
    88%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    24°C 18.5°C / 24.5°C
    0 BF
    60%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.3°C / 24.8°C
    3 BF
    74%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.5°C / 24.3°C
    0 BF
    72%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    23°C 19.3°C / 23.3°C
    2 BF
    82%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 18.7°C / 22.0°C
    2 BF
    73%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    16°C 16.3°C / 16.3°C
    0 BF
    84%

Μύθος ότι το άγχος για τα μαθηματικά μειώνει την απόδοση;

Dreamstime

Άγχος και μαθηματικά

  • A-
  • A+

Θεωρείται ότι το βίωμα του άγχους για τα μαθηματικά -η νευρικότητα και η δυσφορία που σχετίζεται με την ενασχόληση με αυτά- για κάποιους μαθητές εξασθενίζει την απόδοσή τους στο αντικείμενο αυτό. Όμως, μια νέα έρευνα έρχεται τώρα να δείξει ότι για άλλους το άγχος είναι συνδεδεμένο με βελτιωμένες, τουλάχιστον σε ένα βαθμό, επιδόσεις στα μαθηματικά.
 
Σε δύο μελέτες, οι ερευνητές από το Πολυτεχνικό Ινστιτούτο και Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Virginia και από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Ohio των ΗΠΑ διαπίστωσαν ότι ένα μέτριο επίπεδο άγχους για τα μαθηματικά συσχετίστηκε με υψηλές επιδόσεις σε αυτά, μεταξύ των σπουδαστών που ανέφεραν ότι εκτιμούσαν τα μαθηματικά και αγκάλιαζαν τα μαθηματικά προβλήματα.
 
Ωστόσο, το υψηλό άγχος για τα μαθηματικά φαίνεται να συνδέεται με χαμηλές επιδόσεις σε αυτά.
 
Στην πρώτη μελέτη, οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα από 262 ζεύγη διδύμων ιδίου φύλου. Τα παιδιά, περίπου 12 ετών κατά μέσο όρο, συμπλήρωσαν συστήματα μέτρησης του άγχους και των κινήτρων για τα μαθηματικά. Συμπλήρωσαν επίσης έξι εργασίες που στόχευαν στη μέτρηση των επιδόσεων στα μαθηματικά, ελέγχοντας δεξιότητες όπως η αναπαράσταση αριθμητικών ποσοτήτων με μη λεκτικό και χωρικό τρόπο, να υπολογίζουν με ευχέρεια και να χρησιμοποιούν ποσοτικούς συλλογισμούς στην επίλυση προβλημάτων.
 
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν υπήρχαν διαφορές στο άγχος και στο κίνητρο για τα μαθηματικά που να συνδέονται με την ηλικία, αλλά έδειξαν ότι τα κορίτσια τείνουν να έχουν υψηλότερα επίπεδα άγχους για τα μαθηματικά από τα αγόρια.
 
Όταν οι επιστήμονες διερεύνησαν το άγχος για τα μαθηματικά και το κίνητρο για τα μαθηματικά μαζί, προέκυψε ένα πολύπλοκο μοντέλο αποτελεσμάτων. Για τα παιδιά που ανέφεραν χαμηλά επίπεδα κινήτρων, οι αυξήσεις στο άγχος για τα μαθηματικά συνδυάζονταν με χειρότερες επιδόσεις.

Για τα παιδιά που ανέφεραν υψηλά κίνητρα για τα μαθηματικά, η σχέση μεταξύ άγχους για τα μαθηματικά και επιδόσεων έμοιαζε με το σχήμα ανεστραμμένου U: Οι επιδόσεις αυξάνονταν με το άγχος, φθάνοντας σε μια κορύφωση σε μέτριο άγχος. Καθώς το άγχος αυξάνονταν πέρα από αυτό το σημείο, οι επιδόσεις στα μαθηματικά μειώνονταν.
 
Για να διασφαλιστεί ότι τα αποτελέσματα αυτά ήταν ισχυρά, οι ερευνητές έκαναν μια δεύτερη μελέτη με 237 σπουδαστές κολλεγίων. Και πάλι, διαπίστωσαν ότι το άγχος στα μαθηματικά ήταν συνδεδεμένο με τις κακές επιδόσεις (στα μαθηματικά) μεταξύ των σπουδαστών που ανέφεραν χαμηλά κίνητρα για τα μαθηματικά, ενώ οι σπουδαστές που ανέφεραν υψηλά κίνητρα εμφάνισαν το ανεστραμμένο U στη σχέση μεταξύ άγχους και επίδοσης.
 
«Τα ευρήματα αυτά υποδεικνύουν ότι προσπάθειες που αποσκοπούν απλά να μειώσουν το επίπεδο του άγχους των μαθηματικών μπορεί να μην αποδειχθούν αποτελεσματικές για όλους τους σπουδαστές», δήλωσαν οι ερευνητές. «Μολονότι το άγχος για τα μαθηματικά είναι επιζήμιο για τη μάθησή τους από ορισμένα παιδιά, το κίνητρο μπορεί να συμβάλει στην υπέρβαση των ζημιογόνων επιπτώσεων του άγχους για τα μαθηματικά. Ειδικότερα, για τα παιδιά με υψηλά κίνητρα να μάθουν καλύτερα τα μαθηματικά, το μέτριο επίπεδο άγχους μπορεί πράγματι να αποδειχθεί αποτελεσματικό».
 
Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο Psychological Science, περιοδικό της Association for Psychological Science και παρουσιάζονται από την επιστημονική σελίδα egno.gr.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το μάθατε; «Υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της ύλης είναι οι εκπαιδευτικοί»!
Με Έγγραφό του προς τους Διευθυντές όλων των Λυκείων της χώρας και τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού  Έργου με τίτλο «Συντονισμός της εξεταστέας...
Το μάθατε; «Υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της ύλης είναι οι εκπαιδευτικοί»!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ζήτησαν ξαφνικά αριθμητική βαθμολόγηση των δεξιοτήτων των μαθητών τους!
Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί καλούνται να βαθμολογήσουν παρουσιάσεις, παιχνίδια, δημιουργία παιχνιδιών, θεατρικό παιχνίδι, οργάνωση έρευνας ή συνέντευξης, συμμετοχή στο εκπαιδευτικό ραδιόφωνο ή στην εκπαιδευτική...
Ζήτησαν ξαφνικά αριθμητική βαθμολόγηση των δεξιοτήτων των μαθητών τους!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κλειστά σχολεία και τηλεκπαίδευση: Μια παρωδία με γνωστούς πρωταγωνιστές!
Χιλιάδες είναι οι εκπαιδευτικοί που με αίσθημα ανθρώπινης και παιδαγωγικής λογικής και αξιοπρέπειας πήραν αποφάσεις με το όνομα και την υπογραφή τους, να μην συναινέσουν στην παρωδία του υπουργείου.
Κλειστά σχολεία και τηλεκπαίδευση: Μια παρωδία με γνωστούς πρωταγωνιστές!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Γιατί επώνυμα αρνούμαι την παροχή τηλεκπαίδευσης στο υπό κατάληψη σχολείο μου»
Ανοιχτή Επιστολή προς τον υφυπουργό παιδείας Άγγελο Συρίγο απέστειλε εκπαιδευτικός του 3ου ΓΕΛ Κερατσινίου, εξηγώντας γιατί εναντιώνεται στην τηλεκπαίδευση ως μέσο αντιμετώπισης των μαθητικών καταλήψεων.
«Γιατί επώνυμα αρνούμαι την παροχή τηλεκπαίδευσης στο υπό κατάληψη σχολείο μου»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πανελλαδικές 2022: Ποια μαθήματα δυσκολεύουν τους υποψήφιους και πως θα εξεταστούν
Μαθηματικά και Ιστορία, ήταν τα δύο μαθήματα που οδήγησαν στις τελευταίες Πανελλαδικές Εξετάσεις (2021) τους περισσότερους από τους μισούς υποψήφιους σε βαθμολογίες κάτω από τη βάση.
Πανελλαδικές 2022: Ποια μαθήματα δυσκολεύουν τους υποψήφιους και πως θα εξεταστούν
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ανοίξτε τα σχολεία! Μαζική απαίτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας της Ικαρίας
Με ιδιαίτερα μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση της Τετάρτης 24/3, διατράνωσε ο εκπαιδευτικός κόσμος της Ικαρίας το αίτημα για το άμεσο άνοιγμα των σχολείων
Ανοίξτε τα σχολεία! Μαζική απαίτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας της Ικαρίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας