Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα σχολεία άνοιξαν, τα κενά κλείνουν

Εμφανής ικανοποίηση από τον Αλ. Τσίπρα -που βαθμολόγησε με «άριστα 20» τον Ν. Φίλη- για τη συνολική εικόνα της πρεμιέρας και με επόμενο μεγάλο στοίχημα, κατά τον πρωθυπουργό, «να κατακτηθεί το σχολείο της ποιότητας και της ισότητας»

EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Τα σχολεία άνοιξαν, τα κενά κλείνουν

  • A-
  • A+

«Αν δεν καθυστερούσε η διαδικασία εξέτασης των ενστάσεων από τον ΑΣΕΠ, στα σχολεία θα βρίσκονταν από τις αρχές του μήνα περίπου 13.000-14.000 εκπαιδευτικοί» έλεγαν, χθες, στελέχη του υπουργείου Παιδείας εμφανώς ικανοποιημένα.

Οχι μόνον -όπως τόνιζαν- επειδή κατάφεραν να ανοίξουν εγκαίρως όλα τα σχολεία της χώρας και με περισσότερους από κάθε άλλη φορά εκπαιδευτικούς, αλλά γιατί, ύστερα από αρκετά χρόνια, κερδήθηκε το δύσκολο στοίχημα της σχολικής πρεμιέρας.

Εξ ου και η επιβράβευση από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος αποφάσισε να επισκεφθεί το υπουργείο, χθες αργά το μεσημέρι, να μιλήσει ο ίδιος με όλους τους περιφερειακούς διευθυντές της χώρας -μέσω τηλεδιάσκεψης- και να βαθμολογήσει με «άριστα 20» τον υπουργό Νίκο Φίλη.

«Σήμερα, κερδίσαμε την πρώτη μάχη, το στοίχημα, στο τεστ που βάλαμε στο υπουργείο Παιδείας. Νομίζω πήγαμε εξαιρετικά. Ο μεγάλος πόλεμος από δω και στο εξής είναι για να κατακτηθεί το σχολείο της ποιότητας και της ισότητας, γιατί το αυτονόητο καταφέραμε σήμερα, που εδώ και τόσα χρόνια δεν ήταν δεδομένο», δήλωσε ο κ. Τσίπρας θέλοντας να αναδείξει τη σημασία των πρωτοβουλιών στην Παιδεία, εμφανώς ικανοποιημένος φυσικά και για το πολιτικό και επικοινωνιακό κέρδος, ειδικά εν όψει της μάχης με τη Ν.Δ. στη συζήτηση προ ημερησίας διατάξεως στη Βουλή με θέμα την Παιδεία.

Δυσπρόσιτα και άγονες γραμμές

Ο πυρετός προετοιμασίας, βέβαια, για τη χθεσινή πρώτη ημέρα λειτουργίας των σχολείων χτύπησε κόκκινο. Μέχρι και κινητοποίηση του Λιμενικού έγινε ώστε να φτάσει η εκπαιδευτικός στην Ερεικούσα, το νησάκι κοντά στην Κέρκυρα όπου είχε πάει διακοπές ο πρωθυπουργός πριν από μερικά χρόνια και για το οποίο δεν παρέλειψε να ρωτήσει.

Οπως ρώτησε και για περιοχές που αντιμετώπισαν προβλήματα, για τη Μεσσηνία που επλήγη από την κακοκαιρία, για την Ηπειρο καθώς και για ειδικά σχολεία όπως της Χαιρώνειας Βοιωτίας που πάντα άνοιγε τον Οκτώβριο.

Σύμφωνα με την ενημέρωση του υπουργείου, λειτούργησαν όλα τα σχολεία πλην της Θάσου και ενός σχολείου στη Μηχανιώνα που υπέστη ζημιές από τις πλημμύρες, ενώ αντιμετωπίστηκαν -όπως τόνιζαν- και οι χαρακτηριστικές δύσκολες περιπτώσεις, όπως τα σχολεία σε Λειψούς, Αρκιούς, Γαύδο, Καστελόριζο, Βωβούσα Ιωαννίνων καθώς και τα σχολεία με μόνο έναν μαθητή, όπως το νηπιαγωγείο στο Σίγρι της Λέσβου και της Θύμαινας.

Οσο για το εκπαιδευτικό προσωπικό, μέχρι το τέλος του μήνα θα έχουν προσληφθεί περίπου 20.800 αναπληρωτές, διαβεβαιώνουν από το υπουργείο, αλλά η ροή θα εξαρτηθεί από το ίδιο το ΑΣΕΠ, στο οποίο μεταβιβάστηκε, από φέτος, η διαδικασία εξέτασης των ενστάσεων.

Για το ολοήμερο

«Σήμερα είναι μια μέρα χαράς για τα σχολεία. Μετά από 30 χρόνια ξεκινούν χωρίς κενά, όλοι οι δάσκαλοι και τα βιβλία είναι στις αίθουσες και περιμένουν τα παιδιά» δήλωσε νωρίς χθες το πρωί ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, κατά την επίσκεψή του στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας (μαζί με τον δήμαρχο Αθηναίων).

Σε ερώτηση, δε, για τις ενστάσεις των εκπαιδευτικών στο ενιαίο ολοήμερο, το οποίο έγινε, όπως λένε, για να εξοικονομηθούν ώρες και να καλυφθούν κενά, ο κ. Φίλης επέμεινε: «Δεν εξοικονομήσαμε αλλά αυξήσαμε τις ώρες, διότι σε όλη την Ελλάδα πια θα υπάρχει ένα σχολείο ενιαίου τύπου. Ολα τα παιδιά σε όλη την Ελλάδα και όχι μόνο στα αστικά κέντρα θα έχουν μαθήματα καλλιτεχνικά, αγγλικά, πληροφορική, θεατρική αγωγή από την Πρώτη Δημοτικού.

»Οι όποιες επιλογές γίνανε όχι για να υπάρξει μείωση των ωρών και εξοικονόμηση χρημάτων, αλλά για παιδαγωγικούς λόγους. Το επτάωρο κάθε μέρα σε ορισμένα σχολεία της χώρας, στο 1/3 των δημοτικών, είχε κατά τη γνώμη μας αρνητική επίπτωση. Ηταν μία υποβαθμισμένη έβδομη ώρα που δεν μπορούσαν τα παιδιά να αφομοιώσουν πολλά πράγματα».

Παραβάσεις για ένα στα πέντε σχολικά

Ενα στα πέντε σχολικά που ελέγχθηκαν χθες από τους άνδρες της Τροχαίας στην Αττική είχε παράβαση.

Το αποκαρδιωτικό αποτέλεσμα προκύπτει από τους ελέγχους που έκαναν οι αστυνομικοί κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και από τους οποίους προέκυψε: από τα συνολικά 316 σχολικά που ελέγχθηκαν μέχρι το μεσημέρι βεβαιώθηκαν 60 παραβάσεις, από τις οποίες οι 33 ήταν σχετικές με τον ταχογράφο του οχήματος, οι επτά αφορούσαν τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας, ένα σχολικό διαπιστώθηκε ότι είχε παραβεί τα όρια ταχύτητας, δύο κυκλοφορούσαν με φθαρμένα ελαστικά, δύο δεν είχαν πυροσβεστήρα, σε ένα δεν αναγράφονταν τα όρια ταχύτητας ενώ οι υπόλοιπες 14 αφορούσαν διάφορες παραβάσεις.

Παράλληλα, από το πρωί αστυνομικοί μοίραζαν σε γονείς και μικρούς μαθητές, κατά την προσέλευσή τους στα διάφορα σχολικά συγκροτήματα της Αττικής για την καθιερωμένη τελετή αγιασμού, ενημερωτικά φυλλάδια με συμβουλές, όπως οι γονείς να αναζητούν την πιο ασφαλή διαδρομή που πρέπει να ακολουθεί το παιδί τους για να φτάσει και να επιστρέψει από το σχολείο του, να ελέγχουν πολλές φορές το δρομολόγιο για το σχολείο του παιδιού τους και όταν καταλήγουν στην πιο κατάλληλη διαδρομή να φροντίζουν να τη διανύουν πολλές φορές μαζί του, έτσι ώστε να του αποτυπωθεί σωστά και, τέλος, να ακολουθούν καθημερινά την ίδια διαδρομή, ώστε το παιδί να μπορέσει να γνωρίσει όλες τις ιδιαιτερότητες και ιδιομορφίες του δρομολογίου και κατά συνέπεια τους ενδεχόμενους κινδύνους.

Μάνος Τσαλδάρης

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αποδοκιμασίες στην αρχή, συζήτηση στη συνέχεια
Είχε δυο όψεις η κομματική εκδήλωση ενημέρωσης για τις αλλαγές στην Παιδεία, με τον υπουργό Νίκο Φίλη βασικό ομιλητή. Η μια ήταν η άσχημη υποδοχή από διαμαρτυρόμενους, που προκάλεσε πόλεμο συνθημάτων και...
Αποδοκιμασίες στην αρχή, συζήτηση στη συνέχεια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενας διάλογος γεμάτος φωνές και καχυποψία
Με ενστάσεις για πρόσωπα και προθέσεις από τα κόμματα της αντιπολίτευσης και διαβεβαιώσεις για έναν «διάλογο ισότιμο και ανοιχτό» από τον υπουργό Παιδείας εγκαινιάζεται η διαβούλευση για την Παιδεία. Η επιλογή...
Ενας διάλογος γεμάτος φωνές και καχυποψία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επεισοδιακή συνάντηση Φίλη και εκπαιδευτικών
Η πρώτη συνάντηση του υπουργού Παιδείας με τους εκπαιδευτικούς ήταν επεισοδιακή. Μια παράσταση διαμαρτυρίας από μέλη του ΠΑΜΕ και των Παρεμβάσεων περίμενε τον Νίκο Φίλη κατά την επίσκεψη που πραγματοποίησε...
Επεισοδιακή συνάντηση Φίλη και εκπαιδευτικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συγχωνεύσεις, ΑΣΕΠ, 30ωρο και κολατσιό στο σχόλασμα...
Υστερα από πολύμηνες διαβουλεύσεις μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και της τρόικας, στην τελευταία και κρισιμότερη συνάντηση, ο βαρύς κατάλογος των μέτρων που μέχρι τις παραμονές παρέμενε αμετάβλητος, εν τέλει...
Συγχωνεύσεις, ΑΣΕΠ, 30ωρο και κολατσιό στο σχόλασμα...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΟΟΣΑ(Ν) να ακούς τον Κυριάκο...
​Πώς μπορεί το εκπαιδευτικό σύστημα να συμβάλει στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας; Λίγες ημέρες μετά την παρουσίαση του οράματος του προέδρου της Ν.Δ. για την εκπαίδευση, η σχετική έκθεση του ΟΟΣΑ αποδεικνύει...
ΟΟΣΑ(Ν) να ακούς τον Κυριάκο...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι αλλαγές χρειάζονται κονδύλια
Ψηλά στην ατζέντα της πολιτικής αντιπαράθεσης, πάλι, η παιδεία, μετά τις σχετικές δηλώσεις του προέδρου της Ν.Δ. Με νέα δήλωσή του, χθες, ο υπουργός Παιδείας κατηγορεί τον κ. Μητσοτάκη για «ανησυχητική άγνοια...
Οι αλλαγές χρειάζονται κονδύλια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας