Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η «νέα ζωή» με τα μάτια των αριστούχων
EUROKINISSI

Η «νέα ζωή» με τα μάτια των αριστούχων

  • A-
  • A+

«Πέρασε πρώτος στη σχολή, και τις παρέες του είχε, και τις βόλτες του έκανε, δεν ξημεροβραδιαζόταν πάνω από τα βιβλία, γιατί είχε πρόγραμμα» - το διαχρονικό κλισέ που ακούγεται μετά την ανακοίνωση των βάσεων για τους αριστούχους στις πανελλαδικές.

Μιλήσαμε με μερικούς από αυτούς, που τα κατάφεραν είτε με την πρώτη είτε επιμένοντας με τη δεύτερη προσπάθεια, για να μας σχολιάσουν τη ρήση και να μας πουν πώς βλέπουν το μέλλον και τη ζωή τους από εδώ και πέρα.

Κωνσταντίνα Κουτσαρδάκη

Ιατρική Αθήνας

Η Κωνσταντίνα Κουτσαρδάκη, από το Λύκειο Βουλιαγμένης, πέρασε έκτη στην Ιατρική Αθήνας με τη δεύτερη προσπάθεια, συγκεντρώνοντας 19.111 μόρια.

Οχι ότι την πρώτη φορά τα είχε πάει άσχημα, καθώς βρέθηκε στη σχολή Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ, ωστόσο η ιατρική αποτελούσε το όνειρό της.

Ηδη σκέφτεται και την πιθανότητα του εξωτερικού:

«Χωρίς το σχολείο ήταν λιγότερο δύσκολο καθώς μπορούσα να διαχειριστώ καλύτερα τον χρόνο μου. Ηθελα πολύ την ιατρική και τώρα ανυπομονώ να ξεκινήσω. Την ειδικότητα σκέφτομαι να την κάνω στο εξωτερικό, γιατί οι συνθήκες είναι καλύτερες, αλλά στη συνέχεια θέλω να επιστρέψω και να εργαστώ στην Ελλάδα, όσο δύσκολο κι αν είναι. Θεωρώ ότι το περίφημο “είχε πρόγραμμα” δεν ισχύει. Χρειάζεται διάβασμα και αφοσίωση αν έχεις υψηλούς στόχους και πρέπει οι επόμενοι υποψήφιοι να το ξέρουν αυτό. Οι πανελλήνιες πρέπει να συνεχίσουν να υπάρχουν, αλλά σίγουρα χρειάζονται αλλαγές».

Χαράλαμπος Λάππας

Νομική Αθήνας

«Ξεκούραση. Αυτό θέλω. Δεν μπορώ να σας πω κατά πόσον “είχα πρόγραμμα” μέσα στη χρονιά, αλλά διάβαζα αρκετά. Ενα Σάββατο βέβαια θα έβγαινα», είναι τα πρώτα λόγια που ακούμε από τον Χαράλαμπο Λάππα, μαθητή του 1ου Λυκείου Βούλας που συγκέντρωσε 18.810 μόρια και μπήκε στη Νομική Αθήνας.

«Δεν έχω σκεφτεί ακόμα ακριβώς με τι θα ήθελα να ασχοληθώ μετά τη Νομική, αλλά προσανατολίζομαι προς τα ναυτιλιακά ή τα οικονομικά. Δεν θα ήθελα να φύγω από την Ελλάδα εάν βρω μια καλή δουλειά. Δεν είχα πρόβλημα με το σύστημα των πανελλαδικών, αλλά νομίζω ότι δεν πρέπει να αλλάζει με κάθε κυβέρνηση. Στην Α’ Λυκείου η τράπεζα θεμάτων μάς άγχωνε πολύ, βλέπαμε όλο το Λύκειο σαν πανελλαδικές. Καλύτερο θα ήταν ίσως ο κάθε μαθητής να δίνει εισαγωγικές απευθείας στη σχολή που θέλει. Δεν πιστεύω ότι θα γίνουν μεγάλες αλλαγές στο θεσμό των πανελλαδικών πάντως, γιατί στην Ελλάδα όλα κινούνται γύρω από αυτές. Τους επόμενους που θα δώσουν τους συμβουλεύω να συνεχίσουν να προσπαθούν και να σκεφτούν ότι μια χρονιά είναι, θα περάσει».

Στέφανος Τσαμπαλής

Ιατρική Πάτρας

Ο Στέφανος Τσαμπαλής, από το 2ο Λύκειο Μοσχάτου, κατάφερε να περάσει με τη δεύτερη φορά στη σχολή που ονειρευόταν από μικρός, την Ιατρική.

Αν και την πρώτη φορά δεν τα είχε πάει καθόλου άσχημα, αφού είχε περάσει στο Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης στο τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, τώρα μπήκε 6ος στην Ιατρική Σχολή Πατρών, συγκεντρώνοντας 18.906 μόρια.

«Την πρώτη χρονιά το είχα πάρει πολύ σοβαρά, διάβαζα αρκετά και έβγαινα ελάχιστα. Ωστόσο, δεν ήμουν τόσο συγκεντρωμένος όσο θα ήθελα, καθώς προσπαθούσα να αφιερωθώ συγχρόνως και στη σχέση που είχα. Τελικά αποφάσισα να ξαναδώσω πανελλαδικές τον επόμενο χρόνο, αυτή τη φορά όμως χωρίς να κάνω φροντιστήρια και χωρίς να περιορίσω τις εξόδους μου. Ο χρόνος μου ήταν άφθονος και το διάβασμά μου ποιοτικότερο. Το όνειρό μου να γίνω γιατρός έγινε πραγματικότητα».

Ο 19χρονος, φοιτητής πλέον, δηλώνει συνειδητοποιημένος, ότι θα ήθελε πολύ να ασχοληθεί με την παιδιατρική, ωστόσο αυτό θα φανεί και μέσα στον χρόνο, όπως ανέφερε.

Κατερίνα Ντρε

Νομική Αθήνας

Η Κατερίνα Ντρε από το Λύκειο Γλυφάδας μάς μιλάει για τη μεγαλύτερη επιτυχία στη ζωή της έως τώρα.

«Πέρασα Νομική Αθήνας, στην πρώτη μου επιλογή, με 18.894 μόρια. Ηταν αυτό που ήθελα, αλλά δεν σκέφτομαι να ασχοληθώ με τη Νομική αποκλειστικά. Θεώρησα ότι είναι μια σχολή που μου ανοίγει πολλές πόρτες, καθώς αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι η εγκληματολογία. Τουλάχιστον, αν αργότερα θελήσω να κάνω πάνω σε κάτι άλλο μεταπτυχιακό, ξέρω ότι αυτή η σχολή μού δίνει τη δυνατότητα».

Πάντως για να πετύχει μία από τις υψηλότερες σχολές των ανθρωπιστικών σπουδών κουράστηκε πολύ όπως μας δήλωσε η ίδια.

«Διάβαζα κάθε μέρα μέχρι και τις 12 το βράδυ και έβγαινα για βόλτα μία φορά την εβδομάδα ή ανά Σάββατο. Κατέβαλα μεγάλη προσπάθεια δεδομένου και του νέου συστήματος που όπως γνωρίζουμε περιορίζει πολύ τις επιλογές των μαθητών, αλλά η μεγαλύτερη δυσκολία του συστήματος είναι ότι τα μαθήματα είναι λιγότερα, με αποτέλεσμα οι βαθμολογίες να πρέπει να είναι υψηλότερες, σε αντίθεση με το παλαιότερο σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων».

Τέλος, πρόσθεσε ότι επειδή μένει μόνιμα στην Αθήνα ήθελε να περάσει στην ίδια πόλη, γεγονός που καθόρισε και τις προσπάθειές της.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πτώση των βάσεων εισαγωγής με ...εξαιρέσεις!
Λίγες εβδομάδες πριν από την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής από το υπουργείο Παιδείας (αναμένεται το τρίτο δεκαήμερο του Αυγούστου) επιχειρούμε μια συνολική εκτίμηση της κίνησής τους.
Πτώση των βάσεων εισαγωγής με ...εξαιρέσεις!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι 4 παράγοντες που θα κρίνουν αν θα πέσουν ή θα ανέβουν οι βάσεις
Περίπου 86.000 υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων διαγωνίστηκαν στο μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας (Γενική Παιδεία). Ενα μάθημα στο οποίο παραδοσιακά η βαθμολογία «άριστα» (18-20) αφορά μόλις το 1%-2% των...
Οι 4 παράγοντες που θα κρίνουν αν θα πέσουν ή θα ανέβουν οι βάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με χαμόγελα άρχισαν χθες οι πανελλαδικές
Χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες ήταν τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ, με τα οποία, χθες, έγινε η πρεμιέρα των πανελλαδικών. Με το ίδιο μάθημα ξεκινούν, σήμερα, τη δική τους...
Με χαμόγελα άρχισαν χθες οι πανελλαδικές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τι αλλάζει φέτος σε ενδοσχολικές και πανελλαδικές εξετάσεις
Στα Γυμνάσια τα μαθήματα λήγουν στις 26 Μαΐου, ενώ στις 31 Μαΐου θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα φοίτησης και την 1η Ιουνίου ξεκινούν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις. Στα Λύκεια τα μαθήματα τελειώνουν...
Τι αλλάζει φέτος σε ενδοσχολικές και πανελλαδικές εξετάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο δεκάλογος των υποψηφίων
Από τις 11 μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου καλούνται να δηλώσουν συμμετοχή οι τελειόφοιτοι Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων. Για τη διευκόλυνση των υποψηφίων παρουσιάζουμε 10 βασικά στοιχεία των φετινών...
Ο δεκάλογος των υποψηφίων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων θα στηριχτεί στους αναπληρωτές
Αμέσως μετά τις νομοθετικές παρεμβάσεις στην Παιδεία, ο αν. υπουργός Τάσος Κουράκης μιλά στην «Εφ.Συν.» για τις αλλαγές και τις δυσκολίες της επόμενης χρονιά, τις ρυθμίσεις για την αξιολόγηση και το εξεταστικό...
Η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων θα στηριχτεί στους αναπληρωτές

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας