Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μια επιστολή και μια απάντηση

Ο αναπληρωτής υπουργός Ερευνας & Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης

EUROKINISSI/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Μια επιστολή και μια απάντηση

  • A-
  • A+

Ο κ. Κώστας Φωτάκης, αναπληρωτής υπουργός Ερευνας & Καινοτομίας, μας έστειλε την παρακάτω επιστολή σχετικά με το χθεσινό μας ρεπορτάζ «240 εκατ. για την έρευνα»:

«Στο φύλλο της 1ης Ιουλίου 2016, σελ. 17 της εφημερίδας σας, σε άρθρο που υπογράφει η δημοσιογράφος κυρία Αννα Ανδριτσάκη γίνεται αναφορά στο Ελληνικό Ιδρυμα Ερευνας και Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ).

Το άρθρο πράγματι προβάλλει το ΕΛΙΔΕΚ το οποίο αποτελεί μια απάντηση της κυβέρνησης στην αντιμετώπιση της κρίσης στον χώρο της Ερευνας και της ουσιαστικής στήριξης των νέων επιστημόνων και γενικά του Ακαδημαϊκού και Ερευνητικού οικοσυστήματος της χώρας. Θα ήθελα όμως να διευκρινίσω τα παρακάτω σημεία:

1. Η σύμβαση με την ΕΤΕπ δεν έχει ακόμη υπογραφεί, κάτι το οποίο προγραμματίζεται να γίνει στις 15 Ιουλίου 2016 στις 10 π.μ. στο Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών, με ενδεχόμενη παρουσία του πρωθυπουργού.

2. Οι όροι δανεισμού από την ΕΤΕπ σαφώς θα είναι ευνοϊκοί, δεν έχουν όμως ακόμη οριστικοποιηθεί, ιδιαίτερα στη σημερινή διεθνή ρευστή οικονομική κατάσταση και ως εκ τούτου αυτοί που αναφέρονται στο εν λόγω άρθρο δεν ισχύουν.

3. Πράγματι εκπρόσωποι των ΤΕΙ δεν θα μετέχουν αρχικά στη Γενική Συνέλευση του ΕΛΙΔΕΚ. Επισημαίνεται όμως ότι Καθηγητές και Ερευνητές των ΤΕΙ μπορεί να είναι δικαιούχοι πόρων του Ιδρύματος στα πλαίσια υλοποίησης ερευνητικών προτάσεων που θα υποβάλουν.

Ευελπιστούμε ότι μετά την τελική διαμόρφωση του χάρτη της Ανώτατης Παιδείας θα καταστεί δυνατή η συμμετοχή τους στη Γενική Συνέλευση του Ιδρύματος.

Τέλος, θα πρέπει να τονιστεί ότι Καθηγητές των ΤΕΙ σαφώς έχουν δικαίωμα να μετέχουν στα υπόλοιπα όργανα του Ιδρύματος, που είναι το Επιστημονικό Συμβούλιο και ο Διευθυντής».

Απάντηση συντάκτριας

Θα προτιμούσαμε απλώς να ευχαριστήσουμε τον αν. υπουργό για την επιβεβαίωση του ρεπορτάζ μας, αλλά δεν μπορούμε να μην αναρωτηθούμε γιατί έκρινε σκόπιμο να δώσει διευκρινίσεις. Μια και μπήκε στον κόπο:

1. Επειδή τίποτα διαφορετικό δεν γράφτηκε σχετικά με την υπογραφή, τις ημερομηνίες και τα σχέδια για την παρουσία του πρωθυπουργού, να υποθέσουμε ότι η αναβολή της εκδήλωσης τον προηγούμενο μήνα λόγω των καθυστερήσεων στις διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ δημιουργεί μια δυσκολία σε σχέση με την πρωθυπουργική ατζέντα. Κατανοητό.

2. Επειδή και πάλι συμφωνούμε ότι πρόκειται για ευνοϊκούς όρους δανεισμού, να υποθέσουμε ότι η αναφορά μας στο επιτόκιο (το ύψος του οποίου καιρό τώρα συζητείται εντός και εκτός υπουργείου) θεωρήθηκε γρουσουζιά. Μια το γεγονός ότι απομένουν κάποιες μέρες μέχρι την υπογραφή, μια το Brexit, υπάρχει φόβος μήπως αυξηθεί το επιτόκιο. Κατανοητό κι αυτό.

3. Επειδή, τέλος, είναι αυταπόδεικτος (βλ. σχέδιο νόμου) ο αποκλεισμός των ΤΕΙ από τη Γ.Σ. του Ιδρύματος, όπου μόνον Πανεπιστήμια και ερευνητικοί φορείς υποδεικνύουν από ένα μέλος, να υποθέσουμε πως και σ’ αυτή την περίπτωση πρόκειται περί φόβου βασκανίας.

Ηδη χωλαίνει ο διάλογος με τα ΤΕΙ για τον ενιαίο χώρο και σίγουρα δεν συμβάλλουν στο κλίμα δεδομένα όπως αυτά που αφορούν τη συμφωνία με την ΕΤΕπ (ξέρουμε καλά και επιμένουμε για τη θέση της Τράπεζας ως προς τα ΤΕΙ). Κατανοητότατον. Αυτά έχει η πολιτική. Οχι η δημοσιογραφία. 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
240 εκατ. για την έρευνα
​Η δρομολόγηση του Ελληνικού Κέντρου Ερευνας και Καινοτομίας φαίνεται πολύ ελκυστικό εγχείρημα, και είναι. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα επιχειρείται η ίδρυση ενός «ανεξάρτητου, ευέλικτου και αξιοκρατικού...
240 εκατ. για την έρευνα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ο αποκλεισμός των ΤΕΙ πάσχει νομιμότητας...»
Την παρέμβαση του υπουργού Παιδείας «προς αποκατάσταση της αναγνωρισιμότητάς τους ως Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα» ζητούν τα ΤΕΙ με αφορμή τον αποκλεισμό τους από τη Γενική Συνέλευση του υπό ίδρυση...
«Ο αποκλεισμός των ΤΕΙ πάσχει νομιμότητας...»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Δημοκρατικό» επιχειρείν στο νέο Πανεπιστήμιο
Στο νέο σχέδιο νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση, το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ του εκδημοκρατισμού στη λειτουργία των ιδρυμάτων και της στροφής των ΑΕΙ-ΤΕΙ σε χρηματοδότηση μέσω των...
«Δημοκρατικό» επιχειρείν στο νέο Πανεπιστήμιο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η έρευνα είναι αγαθό της Παιδείας
Επιστημονικοί φορείς της εκπαίδευσης αντιδρούν στη μεταφορά της ΓΓΕΤ στο υπουργείο Ανάπτυξης, κίνηση που «θα οδηγήσει αναπόφευκτα στον κατακερματισμό και βαθμιαία στη διάλυση του ερευνητικού-ακαδημαϊκού ιστού».
Η έρευνα είναι αγαθό της Παιδείας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι αλλαγές χρειάζονται κονδύλια
Ψηλά στην ατζέντα της πολιτικής αντιπαράθεσης, πάλι, η παιδεία, μετά τις σχετικές δηλώσεις του προέδρου της Ν.Δ. Με νέα δήλωσή του, χθες, ο υπουργός Παιδείας κατηγορεί τον κ. Μητσοτάκη για «ανησυχητική άγνοια...
Οι αλλαγές χρειάζονται κονδύλια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εθνικός διάλογος για την παιδεία
Την πλήρη αναδιάρθρωση του εκπαιδευτικού συστήματος έχει στόχο ο εθνικός διάλογος που ξεκινά επισήμως μέσα στην εβδομάδα, ενώ αμέσως μετά τα Χριστούγεννα, στις 28 Δεκεμβρίου, αναλαμβάνει η επιτροπή του Εθνικού...
Εθνικός διάλογος για την παιδεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

ΚΛΕΙΣΙΜΟ