Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ενα πρόγραμμα εκπαίδευσης που θα ζήλευαν όλα τα σχολεία
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Ενα πρόγραμμα εκπαίδευσης που θα ζήλευαν όλα τα σχολεία

  • A-
  • A+

Γεμάτο το αμφιθέατρο του ΕΚΠΑ από καθηγητές, εκπαιδευτικούς, φοιτητές και φοιτήτριες, αλλά κυρίως από τους συντελεστές του 20χρονου, «ενηλικιωμένου» πλέον προγράμματος εκπαίδευσης των μουσουλμανόπαιδων της μειονότητας στη Θράκη (ΠΕΜ).

Ενα πρόγραμμα που ολοκλήρωσε την τέταρτη φάση του αφήνοντας τεράστια παρακαταθήκη όχι μόνο για τα χιλιάδες παιδιά που φοίτησαν στην εναλλακτική αυτή μορφή εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, αλλά για κάθε υποψήφιο ή και έμπειρο εκπαιδευτικό που επιμένει να ονειρεύεται μια υψηλής ποιότητας δημοκρατική εκπαίδευση.

Παρών, με λίγα λόγια ουσίας, ο Α. Δημόπουλος, πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, του κύριου δηλαδή αρωγού στην ιστορία του ΠΕΜ.

Με προσοχή παρακολούθησε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, τις «ψυχές» του ΠΕΜ, πανεπιστημιακούς Αννα Φραγκουδάκη και Θάλεια Δραγώνα, που βρίσκονται σήμερα μαζί με τους συνεργάτες τους στην τιμητική για εκπαιδευτικό θέση να μπορεί να καμαρώνει τα παιδιά που πέρασαν από τα χέρια του.

Ολοι παρουσίασαν το πλούσιο εναλλακτικό εκπαιδευτικό έργο τους δίνοντας μια μικρή γεύση του στο ακροατήριο.

«Η σημαντική αύξηση των δεικτών εκπαίδευσης στην περιοχή της Θράκης και η ένταξη των αποφοίτων στην κοινωνία είναι τα μεγαλύτερα επιτεύγματα, όπως φυσικά και η συνέχεια του προγράμματος στον χρόνο», είπε στην ομιλία του ο πρύτανης.

«Ολα όσα προέκυψαν από εκείνο το πρώτο ταξίδι μας στη Θράκη πριν από 19 χρόνια είναι σήμερα επίκαιρα όσο ποτέ», δήλωσε η Αννα Φραγκουδάκη, συμπληρώνοντας:

«Το έργο μας καθόριζαν μεγάλα εμπόδια και ισχυρές αντιστάσεις, αλλά πέτυχε».

Η Θάλεια Δραγώνα ανέπτυξε τη συλλογιστική του προγράμματος στο βασικό του κομμάτι, δηλαδή τη συλλογικότητα:

«Το δυσκολότερο και πολυτιμότερο αποτέλεσμα αυτού του έργου της πολιτείας ήταν η δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης, η υπέρβαση της πόλωσης ανάμεσα στις διαφορετικές εθνοτικές ομάδες αλλά και οι καινοτομίες στη μάθηση των ελληνικών με θεαματικά αποτελέσματα».

Μίλησαν οι επικεφαλής και οι συντονίστριες των προγραμμάτων στην κάθε τάξη, ενώ εξαιρετικά διαφωτιστική ήταν η εισήγηση της Αλεξάνδρας Ανδρούσου, επικεφαλής των προγραμμάτων των κινητών μονάδων του ΠΕΜ στα απομακρυσμένα μειονοτικά χωριά.

«Στην αρχή οι γονείς και οι ιμάμηδες κοιτούσαν κάπως καχύποπτα, μέσα από τα παράθυρα των ειδικά διαμορφωμένων βαν, τα παιδιά τους να κινούνται, να παίζουν, να μιλούν. Με τα χρόνια οι ιμάμηδες άλλαζαν ακόμα και τις ώρες διδασκαλίας του Κορανίου για να μπορούν τα παιδιά να συμμετέχουν στο πρόγραμμα, ενώ στο τέλος καλούσαν από τους μιναρέδες τα παιδιά, όταν έφτανε εκεί το βαν».

Αναλυτική παρουσίαση θα δημοσιευτεί τις επόμενες ημέρες στην «Εφ.Συν.».
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενώ χάνονται 300.000 ώρες μαθημάτων την εβδομάδα, πιέσεις για υπερεργασία και Big Brother
Ενώ βρισκόμαστε στο τρίτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου τα σχολεία έχουν πάνω από 15.000 κενά. Καταγγελίες εκπαιδευτικών ότι δέχονται πιέσεις να μπαίνουν στα κενά τους να καλύπτουν την απουσία των αναγκαίων...
Ενώ χάνονται 300.000 ώρες μαθημάτων την εβδομάδα, πιέσεις για υπερεργασία και Big Brother
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αλαλούμ με το κλείσιμο των σχολείων και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Το αλαλούμ στα σχολεία συνεχίζεται. Χθες έκλεισαν κι άλλες μονάδες λόγω εμφάνισης κρουσμάτων, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, ετοιμάζονται ακόμη περισσότερες προσεχώς. Παρ’ όλα αυτά, σε επιτελικό επίπεδο δεν...
Αλαλούμ με το κλείσιμο των σχολείων και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκπαιδευτικός: Με έδιωξαν γιατί υπέγραψα επιστολή εναντίον των καμερών στην τάξη!
Αναρωτιέται εύλογα κάποιος, πώς θα διδάσκει αρχές και αξίες ένας τρομαγμένος, απειλούμενος και υποταγμένος εκπαιδευτικός.
Εκπαιδευτικός: Με έδιωξαν γιατί υπέγραψα επιστολή εναντίον των καμερών στην τάξη!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Από 8 Σεπτεμβρίου οι αιτήσεις δημοσίων υπαλλήλων για βρεφονηπιακούς
Ο συνολικός προϋπολογισμός του Προγράμματος ανέρχεται στα 29.700.000 ευρώ που αποτελεί εξ ολοκλήρου δημόσια δαπάνη και προέρχεται από πόρους του τακτικού προϋπολογισμού του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών...
Από 8 Σεπτεμβρίου οι αιτήσεις δημοσίων υπαλλήλων για βρεφονηπιακούς
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πώς θα λειτουργήσουν φροντιστήρια και κέντρα ξένων γλωσσών τη νέα χρονιά
Τα μέτρα προστασίας για φροντιστήρια και κέντρα ξένων γλωσσών που θα πρέπει να εφαρμοστούν το σχολικόα και εκπαιδευτικό έτος 2020-2021 ορίζει Κοινή Υπουργική Απόφαση που αναρτήθηκε στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα...
Πώς θα λειτουργήσουν φροντιστήρια και κέντρα ξένων γλωσσών τη νέα χρονιά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των σχολείων δεν είναι «τιραμόλα»
Με οδηγία του Υπουργείου Παιδείας καλούνται οι διευθυντές των σχολείων να ολοκληρώσουν αυτοί (και όχι η διεύθυνση προσωπικού) όλα όσα σχετίζονται με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
Οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των σχολείων δεν είναι «τιραμόλα»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας