Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τίτλοι σπουδών χωρίς έλεγχο

Τίτλοι σπουδών χωρίς έλεγχο

  • A-
  • A+

Το 1988 οι Νόαμ Τσόμσκι και Εντουαρντ Σ. Χέρμαν, στο σημαντικό έργο τους «Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media», αναφέρονται στον τρόπο με τον οποίο τα επικρατέστερα ΜΜΕ εκφράζουν και εξυπηρετούν τη βούληση ισχυρών οικονομικών συμφερόντων με ευφυείς μεθόδους προπαγάνδας.

Αρκεί η μελέτη των πρόσφατων δημοσιευμάτων για την ιδιωτική εκπαίδευση, ώστε να δικαιωθεί η θεωρία που διατυπώνουν οι Αμερικανοί καθηγητές. 

Είναι φανερό το στήσιμο ενός πρωτοφανούς επικοινωνιακού μηχανισμού παραπληροφόρησης από μερίδα των ΜΜΕ μετά την ανακοίνωση της πρόθεσης του υπουργείου Παιδείας για την κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης για την ιδιωτική εκπαίδευση και αποτελεί απόδειξη της ύπαρξης του ομφάλιου λώρου ανάμεσα σε συγκεκριμένα συγκροτήματα του Τύπου και ιδιοκτήτες φορέων της ιδιωτικής εκπαίδευσης. 

Πριν από λίγες ημέρες, ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση για τα ιδιωτικά σχολεία, τα φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών προς αποκατάσταση της συνταγματικής νομιμότητας.

Την ανακοίνωση αυτή ακολούθησε ένας άνευ προηγουμένου επικοινωνιακός ορυμαγδός άρθρων, ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών εκπομπών από δύο συγκεκριμένα επιχειρηματικά συγκροτήματα, το συγκρότημα Αλαφούζου και τον ΔΟΛ. 

Κάτι ανάλογο συνέβη την περίοδο 2010-2014, λίγο πριν από την ψήφιση κρίσιμων νομοσχεδίων υπέρ των σχολαρχών με την εργολαβική στήριξη κάποιων ΜΜΕ προς τους επιχειρηματίες του χώρου. Εμφανίζονταν τότε δημοσιεύματα που μιλούσαν για «προνομιούχους» εκπαιδευτικούς στην ιδιωτική εκπαίδευση και καλούσαν για περιστολή εργασιακών δικαιωμάτων. 

Με τη συνέργεια αυτών των ΜΜΕ ψηφίστηκαν νόμοι που περιέκοψαν μισθούς εργαζομένων έως και κατά 40%, με αποτέλεσμα να τροφοδοτούνται αποκλειστικά και μόνο τα ταμεία των επιχειρηματιών και όχι το Δημόσιο και να βλάπτονται τα ασφαλιστικά ταμεία.

Με τις νομοθετικές ρυθμίσεις των τελευταίων ετών υπολογίζεται ότι το κέρδος των επιχειρηματιών στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης ανέρχεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. 

Τελευταία, ένα νέο σκάνδαλο από τον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης γεννά προβληματισμό και έντονες ανησυχίες στους πολίτες.

Η αποκάλυψη ότι σε έναν και μόνο έλεγχο μίας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης βρέθηκε αριθμός πλαστών τίτλων από ιδιωτικά σχολεία προκαλεί εύλογες απορίες

Ποιος ελέγχει τα ιδιωτικά σχολεία

Ποιος έχει την ευθύνη των ενδοσχολικών διαδικασιών, της έκδοσης βαθμολογιών και τίτλων σπουδών

Ποιος είναι ο ρόλος του διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια

Ενα μείζον ζήτημα που προκύπτει από την πρόσφατη απορρύθμιση της νομοθεσίας και την απόσυρση της κρατικής εποπτείας από την ιδιωτική εκπαίδευση (τροπολογία Αρβανιτόπουλου) είναι η τήρηση της ισονομίας ανάμεσα σε μαθητές σχολείων που λειτουργούν νόμιμα και σχολείων που λειτουργούν παράνομα. 

Από τη στιγμή που το κράτος δεν μπορεί να ελέγξει επαρκώς ποιοι και με ποια προσόντα εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία και από τη στιγμή που οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί είναι ευάλωτοι σε πιέσεις λόγω του καθεστώτος των ελεύθερων, αναιτιολόγητων απολύσεων, είναι εύλογος ο φόβος κάθε πολίτη που στέλνει το παιδί του σε δημόσιο σχολείο ότι μόνο αν πληρώσεις μπορείς να εξασφαλίσεις υψηλή βαθμολογία και απολυτήριους τίτλους. 

Και ας μην ξεχνάμε ότι ο βαθμός του απολυτήριου τίτλου της Γ' Λυκείου δίνει μοριοδότηση για τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εισαγωγή σε ξένο Πανεπιστήμιο. 

Ακόμη και η -νεοφιλελεύθερη στον πυρήνα της- Ευρωπαϊκή Ενωση έχει ζητήσει από την ελληνική πολιτεία εδώ και ενάμιση χρόνο να νομοθετήσει για τη διασφάλιση της νομιμότητας της έκδοσης των τίτλων σπουδών στην ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς οι απολυτήριοι τίτλοι Γυμνασίου και Λυκείου αποτελούν πιστοποίηση προσόντων (Επιπέδου 2 και 4) και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πρόσληψη Ελληνα αποφοίτου ιδιωτικού σχολείου σε ευρωπαϊκή χώρα. 

Οι εγγυητές

Σε περίπτωση που δεν ληφθεί κανένα νομοθετικό μέτρο προς την κατεύθυνση της αποκατάστασης της συνταγματικής νομιμότητας στην ιδιωτική εκπαίδευση, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο, προκειμένου να διασφαλιστεί η νομιμότητα της έκδοσης των τίτλων σπουδών, οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων να δίνουν εξετάσεις για την απόκτηση απολυτηρίων τίτλων Γυμνασίου και Λυκείου σε δημόσια σχολεία. 

Προκειμένου να αποφευχθεί η υποχρέωση των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων να δίνουν εξετάσεις υπό δημόσια επιτήρηση για την κτήση απολυτήριου τίτλου, πρέπει να αποκατασταθούν συνθήκες νομιμότητας στα ιδιωτικά σχολεία. 

Να αποκτήσει λειτουργική και εκπαιδευτική αυτονομία ο Σύλλογος Διδασκόντων, ώστε ο ίδιος να αποτελεί εγγυητή της νομιμότητας των ακολουθούμενων διαδικασιών και ο διευθυντής να μην επιλέγεται από τον σχολάρχη (έτσι ώστε να μην είναι ο ίδιος ή «άνθρωπός» του), αλλά να επιλέγεται με αντικειμενικές διαδικασίες.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακυρα τα απολυτήρια-πτυχία από 17 ιδιωτικά σχολεία
Οι τίτλοι 17 ιδιωτικών σχολείων κηρύσσονται άκυροι και οι απόφοιτοί τους αποκλείονται από διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για διορισμό στο Δημόσιο, ενώ οι κάτοχοι τίτλων σπουδών υποχρεούνται να ξαναδώσουν εξετάσεις για...
Ακυρα τα απολυτήρια-πτυχία από 17 ιδιωτικά σχολεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νίκη μετά μουσικής
Μετά την έντονη αντίδραση γονέων και μαθητών των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων της χώρας, το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να αποσύρει τη διάταξη που άλλαζε ριζικά την εκπαιδευτική και διοικητική...
Νίκη μετά μουσικής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ιδιωτικοποίηση, το όραμα Μητσοτάκη για την Παιδεία
Το σχέδιο του αρχηγού της Ν.Δ., όπως παρουσιάστηκε στη ΔΕΘ και στο 10ο συνέδριο του κόμματος προσφάτως, θα μετατρέψει τους μαθητές σε πελάτες, τους γονείς σε καταναλωτές και τους εκπαιδευτικούς σε...
Ιδιωτικοποίηση, το όραμα Μητσοτάκη για την Παιδεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μητέρα ξυλοκόπησε καθηγήτρια γιατί η κόρη της έμεινε από απουσίες
Ένα περιστατικό που δεν είναι πρωτοφανές, καθώς εδώ και αρκετά χρόνια, όλο και πιο συχνά, το σχολείο έρχεται στο προσκήνιο της δημοσιότητας με αφορμή προστριβές, εντάσεις αλλά και συγκρούσεις ανάμεσα στους...
Μητέρα ξυλοκόπησε καθηγήτρια γιατί η κόρη της έμεινε από απουσίες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Λιγότερη γνώση, λιγότεροι καθηγητές, λιγότεροι μαθητές!
Μια αγνώριστη Β΄ Λυκείου προβλέπει για τη χρονιά 2018-19 το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Προτείνει να καταργηθούν από υποχρεωτικά τα Αρχαία, η Ιστορία, τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Χημεία, η Βιολογία, η...
Λιγότερη γνώση, λιγότεροι καθηγητές, λιγότεροι μαθητές!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μύθος και πραγματικότητα για την αξιολόγηση των σχολείων
Αύγουστο του 1999, το δελτίο Τύπου του υπ. Παιδείας σημείωνε: «Η διαφοροποίηση μεταξύ γειτονικών Λυκείων ερμηνεύεται μόνο με βάση την ποιοτική διαφορά του εκπαιδευτικού έργου. Το γεγονός αυτό αποκαλύπτει και...
Μύθος και πραγματικότητα για την αξιολόγηση των σχολείων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας