• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    31°C 28.0°C / 32.9°C
    1 BF
    32%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    28°C 24.7°C / 31.6°C
    1 BF
    41%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    30°C 26.8°C / 32.6°C
    2 BF
    49%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.9°C / 33.1°C
    2 BF
    15%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    3 BF
    34%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 24.6°C / 30.4°C
    3 BF
    44%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.8°C / 29.4°C
    2 BF
    13%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    30°C 25.6°C / 32.0°C
    2 BF
    21%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 29.9°C
    5 BF
    63%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.9°C / 28.9°C
    3 BF
    37%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.7°C / 27.4°C
    4 BF
    47%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.6°C / 25.7°C
    1 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 27.9°C
    3 BF
    61%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    32°C 27.5°C / 31.9°C
    0 BF
    25%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.5°C / 31.8°C
    2 BF
    22%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 27.8°C
    4 BF
    50%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    31°C 28.4°C / 33.1°C
    2 BF
    27%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.3°C / 25.3°C
    0 BF
    58%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    27°C 25.3°C / 32.2°C
    3 BF
    67%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.8°C / 29.8°C
    2 BF
    14%
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//EUROKINISSI

Εξετάσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων στο δημόσιο;

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Ένα νέο σκάνδαλο από το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης γεννά προβληματισμό και έντονες ανησυχίες στους πολίτες. Η αποκάλυψη ότι σε ένα και μόνο έλεγχο μίας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης βρέθηκε αριθμός πλαστών τίτλων από ιδιωτικά σχολεία προκαλεί εύλογες απορίες:

  • Ποιος ελέγχει τα ιδιωτικά σχολεία;
  • Ποιος έχει την ευθύνη των ενδοσχολικών διαδικασιών, της έκδοσης βαθμολογιών και τίτλων σπουδών;
  • Ποιος είναι ο ρόλος του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια;

Ένα μείζον ζήτημα που προκύπτει από την πρόσφατη απορρύθμιση της νομοθεσίας και την απόσυρση της κρατικής εποπτείας από την ιδιωτική εκπαίδευση (τροπολογία Αρβανιτόπουλου) είναι η τήρηση της ισονομίας ανάμεσα σε μαθητές σχολείων που λειτουργούν νόμιμα και σχολείων που λειτουργούν παράνομα.

Από τη στιγμή που το κράτος δεν μπορεί να ελέγξει επαρκώς  ποιοι και με ποια προσόντα εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία και από τη στιγμή που οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί είναι ευάλωτοι σε πιέσεις λόγω του καθεστώτος των ελεύθερων, αναιτιολόγητων απολύσεων, είναι εύλογος ο φόβος κάθε πολίτη που στέλνει το παιδί του σε δημόσιο σχολείο ότι μόνο αν πληρώσεις μπορείς να εξασφαλίσεις υψηλή βαθμολογία και απολυτήριους τίτλους. Και ας μη ξεχνούμε ότι ο βαθμός του απολυτήριου τίτλου της Γ' Λυκείου δίνει μοριοδότηση για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και μπορεί να χρησιμοποιηθεί  για την εισαγωγή σε ξένο Πανεπιστήμιο.

Ακόμη και η, νεοφιλελεύθερη στον πυρήνα της,  Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ζητήσει από την ελληνική πολιτεία εδώ και 1,5 χρόνο να νομοθετήσει για τη διασφάλιση της νομιμότητας της έκδοσης των τίτλων σπουδών στην ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς οι απολυτήριοι τίτλοι Γυμνασίου και Λυκείου αποτελούν πιστοποίηση προσόντων (Επιπέδου 2 και 4) και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πρόσληψη Έλληνα απόφοιτου ιδιωτικού σχολείου σε Ευρωπαϊκή χώρα.

Σε περίπτωση που δεν ληφθεί κανένα νομοθετικό μέτρο προς την κατεύθυνση της αποκατάστασης της συνταγματικής νομιμότητας στην ιδιωτική εκπαίδευση, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο, προκειμένου να διασφαλιστεί η νομιμότητα της έκδοσης των τίτλων σπουδών, οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων να δίνουν εξετάσεις για την απόκτηση απολυτηρίων τίτλων  γυμνασίου και λυκείου σε δημόσια σχολεία.

Προκειμένου να αποφευχθεί η υποχρέωση των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων να δίνουν εξετάσεις υπό δημόσια επιτήρηση για την κτήση απολυτήριου τίτλου, πρέπει να αποκατασταθούν συνθήκες νομιμότητας στα ιδιωτικά σχολεία.

Να αποκτήσει λειτουργική και εκπαιδευτική αυτονομία ο Σύλλογος Διδασκόντων ώστε ο ίδιος να αποτελεί εγγυητή της νομιμότητας των ακολουθούμενων διαδικασιών και ο Διευθυντής να μην επιλέγεται από τον σχολάρχη (έτσι ώστε να μην είναι ο ίδιος ή «άνθρωπός» του), αλλά να επιλέγεται με αντικειμενικές διαδικασίες.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σχολικά κτίρια για πούλημα;
Ψηφίστηκε την Τρίτη 27 Σεπτέμβρη στη Βουλή το πέρασμα των Κτιριακών Υποδομών, της κατασκευαστικής εταιρείας του δημοσίου υπεύθυνου για την κατασκευή των σχολείων, των νοσοκομείων και των δικαστηρίων, στην...
Σχολικά κτίρια για πούλημα;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Έκρηξη καταλήψεων σχολείων προκαλούν οι αντιεκπαιδευτικές παρεμβάσεις του ΥΠΑΙΘ
Οι μαθητές διατυπώνουν αιτήματα που σχετίζονται με τα μέτρα προστασίας για την πανδημία όπως και με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
Έκρηξη καταλήψεων σχολείων προκαλούν οι αντιεκπαιδευτικές παρεμβάσεις του ΥΠΑΙΘ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τραυματισμός εκπαιδευτικού στο σχολείο, με διάσειση και κακώσεις
Λίγες ώρες πριν τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού,  το βήμα της ΔΕΘ, για την «ανάπτυξη» που έρχεται για τα μεγάλα κέρδη και για την παιδεία που...
Τραυματισμός εκπαιδευτικού στο σχολείο, με διάσειση και κακώσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενώνουν τις δυνάμεις τους ΟΛΜΕ-ΔΟΕ- ΟΙΕΛΕ με συλλαλητήριο στις 15/9
Πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με πρωτοβουλία της ΔΟΕ. Στο επίκεντρο της συζήτησης ήταν τα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων και η αναγκαιότητα να αναδειχθούν τα προβλήματα.
Ενώνουν τις δυνάμεις τους ΟΛΜΕ-ΔΟΕ- ΟΙΕΛΕ με συλλαλητήριο στις 15/9
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με νέο Άρθρο το ΥΠΑΙΘ μετατρέπει τους διευθυντές σχολείων σε σχολάρχες!
Είναι φανερό πως η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ και με αυτή τη νέα παρέμβαση έρχεται να γυρίσει την εκπαίδευση δεκαετίες πίσω ή αλλιώς να μετατρέψει τα σχολεία σε επιχειρηματικές μονάδες και τους διευθυντές σε...
Με νέο Άρθρο το ΥΠΑΙΘ μετατρέπει τους διευθυντές σχολείων σε σχολάρχες!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η αξιολόγηση του ΥΠΑΙΘ και ένα μικρό test drive από το δ/ντη του 3ου Γυμνασίου Πειραιά
Τι θα σημαίνουν οι υπερεξουσίες των αξιολογητών-διευθυντών, δηλαδή τι θα σημαίνει η επιστροφή στα μαύρα χρόνια του επιθεωρητισμού, θίγει με ανακοίνωση της η εκπαιδευτική συλλογικότητα Ενότητα Αντίστασης...
Η αξιολόγηση του ΥΠΑΙΘ και ένα μικρό test drive από το δ/ντη του 3ου Γυμνασίου Πειραιά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας